hoe krijg ik meer klanten in mijn reisburo

Pagina's: [1] 2 3
Auteur  Onderwerp: hoe krijg ik meer klanten in mijn reisburo (4019 keer gelezen)
martine van winden
Newbee

hoe krijg ik meer klanten in mijn reisburo
« martine van winden Gepost op: 3 september 2009, 12:50 »

Ik ben heel benieuwd naar tips van jullie. ik zal even de situatie schetsen

in oktober 2001 heb ik een bestaand reisburo overgenomen. juist vlak na de aanslagen van 11 september. Dit was uiteraard geen goede planning maar alles was uiteraard al rond.

Het was en is nog steeds een goed lopend reisburo maar ik ben wel ambitieus en wil het graag nog veel beter laten lopen maar dat is heel erg moeilijk.  Ik werk met goede verkopers dus iedereen die binnenkomt wordt ook heel goed geholpen en gaat meestal met een boeking en een blij gevoel de deur uit. Nu zie ik in de loop der jaren de omzet toch iets teruglopen door de komst van internet. Ik probeer van alles te doen om mensen binnen te krijgen maar ik hoop dat jullie nog tips hebben.

sinds kort zijn wij ook een dhl servicepunt. daar verdienen we niet echt aan maar er komen wel meer mensen over de vloer, dat is een goed begin maar het is nog niet druk genoeg.
Sander DS-Finance
Legend

Re: hoe krijg ik meer klanten in mijn reisburo
« Sander DS-Finance Antwoord #1 Gepost op: 3 september 2009, 13:01 »

Out of box

Zoek contact met een leverancier van iets speciaals

Bijvoorbeeld koffie en ga samen met hem zijn klantenbestand benaderen met een leuke reis naar bijvoorbeeld Italië (het land van de espresso en cappucino) en biedt samen met hem die reis voor een leuke korting aan. Hij heeft weer klantcontact (voordeel voor hem) en jij benadert nieuwe klanten

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance
Iwan van Geelen
AKA doingbusiness.n l
Expert Member
Legend

« Iwan van Geelen Antwoord #2 Gepost op: 3 september 2009, 13:05 »

Ga ook extra diensten / producten via internet verlenen   

knorremans  Djentel.nl iemand een idee voor capaciteit-delen.nl ??
interimmezzo
Junior

« interimmezzo Antwoord #3 Gepost op: 3 september 2009, 13:48 »

ik weet niet hoe je vertegenwoordigt bent op het internet, maar ik voorzie wel meer kansenvia het internet voor meer klantcontacten.

Een paar suggesties:
- twitter aanbiedingen
- je eigen reis tv programma op internet
- via skype klantcontact

Deze suggesties zijn met minimale middelen te verwezenlijken.

Het is zoals het is :-)
pjvdmeer
Legend

« pjvdmeer Antwoord #4 Gepost op: 3 september 2009, 13:50 »

Quote:
Nu zie ik in de loop der jaren de omzet toch iets teruglopen door de komst van internet.

Dat is volkomen logisch, en niet te voorkomen.

Je zult mee moeten in deze trend, en in plaats van het Internet als tegenstander, moet je het omarmen en de mogelijkheden om het te gebruiken gaan onderzoeken. Er is genoeg te verzinnen lijkt me.

Iwan van Geelen
AKA doingbusiness.n l
Expert Member
Legend

Re: hoe krijg ik meer klanten in mijn reisburo 1 reus
« Iwan van Geelen Antwoord #5 Gepost op: 3 september 2009, 13:55 »

Quote : pjvdmeer op  3 september 2009, 13:50
Er is genoeg te verzinnen lijkt me.

Valt wel mee, ff de top 10 van 2009 volgens http://springwise.com/tourism_travel/2008_this_years_top_10_tourism/

(ik zie er wel twee hele leuke tussne    )
Schermafbeelding_2009-09-03_om_13.54.04.png

pjvdmeer
Legend

« pjvdmeer Antwoord #6 Gepost op: 3 september 2009, 14:05 »

Leuk lijstje. Maar het hoeft natuurlijk niet direct super-innoverend te zijn. Begin eens met het Internet te gebruiken om meer bezoekers in de winkel te krijgen. Maar ik weet natuurlijk of de topicstartster daar al iets in doet...

martine van winden
Newbee

« martine van winden Antwoord #7 Gepost op: 3 september 2009, 15:32 »

uiteraard doet onze franchise gever zal de naam niet noemen al veel aan traffic genereren naar het reisburo maar wij zijn een kleine winkel in een dorp maar wel veel mogelijkheden door een enorme groeigemeente vlakbij. maar ik vind het niet genoeg. ik moet meer mensen in de winkel krijgen, boeken lukt dan wel.

Ik zie internet zeker als een kans ( ook sinds kort ) maar ben door franchisegever ook wel beperkt hierin.
member123
Legend

« member123 Antwoord #8 Gepost op: 3 september 2009, 15:41 »

Ik roep zomaar iets wat als eerste in me opkomt maar misschien is het wat...

je geeft aan dat je veel concurentie ondervind van Internet. Heb je zelf een goede website?
Nu kan je daarmee natuurlijk niet concureren met de grote organisaties maar je kan op je website wel een goed gevoel aan de klant overbrengen.
En misschien kan je als service aanbieden dat klanten niet bij jou langs hoeven te komen maar dat jullie de klanten gaan opzoeken.
Klanten die via internet boeken doen dat vaak namelijk omdat het lekker makkelijk is en ze de deur niet uithoeven.

Als jij nu een service aanbied waarbij je dus naar aanleiding van intresse van een klant bij die klant langs gaat en hem die reis verkoopt in zijn eigen vertrouwde omgeving?

verkoper langs met folders, laptop mee waarop een mooi filmje over diverse locaties staat, wat beelden via google maps laten zien enz..

geen idee of dat kwa marges kan en of het personeel technisch haalbaar is maar dat kwam als eerste bij me op.

Natuurlijk eerst in de eigen regio aanbieden maar later misschien wel verder uit te breiden.
« Laatste verandering: 3 september 2009, 15:46 door Vossie »
Iwan van Geelen
AKA doingbusiness.n l
Expert Member
Legend

« Iwan van Geelen Antwoord #9 Gepost op: 3 september 2009, 16:09 »

Quote : martine van winden op  3 september 2009, 15:32
uiteraard doet onze franchise gever zal de naam niet noemen

Sorry, maar pas dan eventjes op met wat je schrijft ik weet nl allang via het boze internet welke winkel van jou is...

sieptiel
Senior

« sieptiel Antwoord #10 Gepost op: 3 september 2009, 16:15 »

In ons stadje is 1 van de 2 reisburo's gestopt met de winkel. Zij komen nu bij de klant aan huis. Dit is een Holland International Reisbureau. "Zo maak je alleen nog een afspraak op het tijdstip wanneer het jou uitkomt, zijn er geen wachttijden, is er altijd persoonlijk advies en worden gidsen en reispapieren direct thuisbezorgd. Holland International Reisbureau at Home..... is lid van ANVR en SGR en een calamiteitenfonds, dus financieel zit je er ook veilig. Al met al is een reis boeken nog nooit zo ‘makkelijk’ en comfortabel geweest" (bron: www.sallandcentraal.nl)

Durf in het diepe te springen, anders val je nooit omhoog!
retail
Legend

« retail Antwoord #11 Gepost op: 3 september 2009, 16:19 »

Quote : martine van winden op  3 september 2009, 15:32
Ik zie internet zeker als een kans ( ook sinds kort ) maar ben door franchisegever ook wel beperkt hierin.

Leg de situatie uit en leg je wensen voor aan de franchise-rayonmanager en kijk wat daar uit komt.
member123
Legend

« member123 Antwoord #12 Gepost op: 3 september 2009, 16:21 »

Quote : sieptiel op  3 september 2009, 16:15
In ons stadje is 1 van de 2 reisburo's gestopt met de winkel. Zij komen nu bij de klant aan huis. Dit is een Holland International Reisbureau. "Zo maak je alleen nog een afspraak op het tijdstip wanneer het jou uitkomt, zijn er geen wachttijden, is er altijd persoonlijk advies en worden gidsen en reispapieren direct thuisbezorgd. Holland International Reisbureau at Home..... is lid van ANVR en SGR en een calamiteitenfonds, dus financieel zit je er ook veilig. Al met al is een reis boeken nog nooit zo ‘makkelijk’ en comfortabel geweest" (bron: www.sallandcentraal.nl)

Kennelijk geen gek idee van me dus aangezien het al gedaan word.

Quote:
Sorry, maar pas dan eventjes op met wat je schrijft ik weet nl allang via het boze internet welke winkel van jou is...

Als je niet herkenbaar wil zijn moet je inderdaad wat veranderen. met huidige weinige info is al halve levensverhaal te achterhalen.
martine van winden
Newbee

« martine van winden Antwoord #13 Gepost op: 3 september 2009, 16:30 »

de mobiele reisagent bestaat al heel lang, reisadviseurs gaan bij mensen langs maar daarvan is het aanbod al heel groot en ik vind dat echt een paar stappen terug. ik wil als winkel blijven bestaan met als goede aanvulling een internetsite

ik werk al 18 jaar als reisadviseur/ manager en zelfstandig ondernemer waardoor ik een beetje bedrijfblind geworden ben ik had gehoopt dat u als outsider misschien met vernieuwende ideeen konden komen omdat wij een beetje in dezelfde cirkel blijven denken.

ik ben trouwens zeer tevreden over de franchisegever maar door de algemene site ben ik daarin wel gebonden.

maar ik hoop op nieuwe ideeen om mensen in de winkel te krijgen zoals ik al schrijf, dat boeken lukt dan wel maar de toestroom is in een dorp iets minder, kortom ik wil het nog drukker hebben.
member123
Legend

« member123 Antwoord #14 Gepost op: 3 september 2009, 16:39 »

Quote:
de mobiele reisagent bestaat al heel lang, reisadviseurs gaan bij mensen langs maar daarvan is het aanbod al heel groot en ik vind dat echt een paar stappen terug.

Ik had er persoonlijk nog nooit van gehoord dat dat al gebeurde. Maar volgende keer dat ik een familie vakantie ga boeken ga ik er zeker naar opzoek.
En zou het zeker geen stap terug willen noemen.
Tenzij je het uitbreiden van je service dus een stap terug wil noemen.

Maar een ander idee dan...
Thema dagen/weken waarbij (een deel)  van het reisbureau in het teken staat van een bepaalde vakantie bestemming (land) compleet met wat aankleding, precentatie film, hapjes enz...
Gratis hapje/dranje lokt altijd mensen en met aankleding breng je mensen in de stemming en je top verkopers doen de rest.
« Laatste verandering: 3 september 2009, 16:40 door Vossie »
Pagina's: [1] 2 3

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons