BTW afdracht

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: BTW afdracht (4656 keer gelezen)
KevinhoMstr
Newbee

BTW afdracht
« KevinhoMstr Gepost op: 23 februari 2010, 19:42 »

beste,

ik kom er helemaal niet uit en ben echt radeloos  , ik kan zelf ook geen oplossing/antwoord  voor mijn probleem vinden  .

Kan iemand mij vertellen hoe ik de aftedragen btw moet bereken? Ik heb deze gegevens: ontvangste uit omzet, btw ontvangste, totale inkomsten, investeringen, inkoopwaarde, huisvesting,vervoer, verkoop, accountant, algemeen beheer, personeel, rente, prive opnamen en  btw in kosten/investeringen.

Alvast bedankt
Joost Rietveld
Denarius Fiscaal- en Bedrijfsadvies
Moderator

Re: BTW afdracht
« Joost Rietveld Antwoord #1 Gepost op: 23 februari 2010, 20:35 »

beste Kevin,

Als op al jouw diensten de BTW van toepassing is, dan bereken je de afdracht als volgt:

ontvangsten uit omzet maal het BTW tarief (veelal 19%), dus wat jij omschrijft als BTW ontvangsten

hierop komt in mindering alle BTW die jij betaald hebt aan anderen.

Wat resteert is de afdracht (of teruggave).

Ik laat bewust details als de kleine ondernemersregeling, andere tarieven BTW buiten beschouwing omdat ik vermoed dat het jou te doen is om de basisbeginselen.

Lees je ook eens in op de site van de belastingdienst op het trefwoord omzetbelasting.

groet
Joost

Denarius Advies rechtsvormkeuze, samenwerking, bedrijfsoverdracht en exit-strategie

Twitter

Linkedin
KevinhoMstr
Newbee

« KevinhoMstr Antwoord #2 Gepost op: 23 februari 2010, 21:01 »

ik heb dit als voorbeeld en heb het percies gemaakt, maar als ik doe wat u zegt dan krijg ik andere uitkomsten dan aangegeven zijn in het voorbeeld.
VOORBEELD.jpg

Robbert van Engen
Legend

« Robbert van Engen Antwoord #3 Gepost op: 23 februari 2010, 21:12 »

Is dit een studievraag of een ondernemersvraag? Het ziet er nog al uit als de excel-sheets die ze op diverse hogescholen ook gebruiken, maar dit kan ik verkeerd hebben. De BTW die je moet afdragen is het verschil tussen BTW ontvangsten en BTW in kosten/investeringen.

Voor jan zou dit dan    €640 - €0 = €640 afdragen
febr.                            €1218 - €827 = €391 afdragen
maart                          €1797 - €1121 = €676 afdragen
etc.
etc.
« Laatste verandering: 23 februari 2010, 21:14 door Robbert12 »

Joost Rietveld
Denarius Fiscaal- en Bedrijfsadvies
Moderator

« Joost Rietveld Antwoord #4 Gepost op: 23 februari 2010, 21:18 »

ik zie aan de cijfers dat er iets niet klopt, maar zonder de celinhoud van excel kan ik niet zeggen wat.

Gebruik je dit voor een financieringsplan?

groet
Joost

Denarius Advies rechtsvormkeuze, samenwerking, bedrijfsoverdracht en exit-strategie

Twitter

Linkedin
Pagina's: [1]

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons