Koeriersbedrijf beginnen

Pagina's: 1 [2] 3
Auteur  Onderwerp: Koeriersbedrijf beginnen (50842 keer gelezen)
Koeriers
Gast

Re:Koeriersbedrijf beginnen
« Koeriers Antwoord #15 Gepost op: 6 januari 2006, 22:33 »

Ik zou niet weten hoe ik het voor elkaar kan krijgen, als ik weet dat een chauffeur bijvoorbeeld in tilburg is en in de buurt van een klant, hij het pakettje ophaalt en vervolgens een eigen klant naar een bestemming brengt.

Dan zou je dus 2x geluk moeten hebben dat de chauffeur en bij jou klant in de buurt is, en ook nog eens de richting op gaat waar het pakketje naartoe moet.

Of is jullie gedacht hier achter dat hij langs een centraal ophaalpunt rijdt, daar een pakettje afgooit en dat al die pakketjes in 1x opgehaald worden op een later tijdstip.
Martijn79
Newbee

« Martijn79 Antwoord #16 Gepost op: 7 januari 2006, 11:11 »

Doe onderzoek naar de kleinere koeriersbedrijfjes bij je in de regio, zorg dat je weet wat hun diensten en tarieven zijn. Bekijk of je een meerwaarde hebt ten opzichte van hun.

Met de gegevens uit bovenstaand onderzoek kun je gaan berekenen hoeveel pakketjes je moet vervoeren of zendingen moet verrichten om je kosten en salaris te verdienen.

Kosten:
- auto/bus
- brandstofkosten
- eventuele opslag
- navigatie
- accountant
- lidmaatschappen en vergunningen
- salaris

Bovenstaand zijn nog maar enkele kosten die je maakt als koeriersbedrijfje.

En heb je er al wel eens aan gedacht om bij de bedrijven op de industrieterreinen bij je in de regio, iedere dag alle poststukken en kleinere pakketjes op te halen. Hierdoor krijg je een vaste route, en een vast kostenplaatje en een vast inkomen. Daarnaast zou je door middel van een, door jou opgebouwd, netwerk ook kunnen bemiddelen tussen je conculega's en de bedrijven binnen je regio.

voor meer vragen kun je altijd bij me terecht.

mvg

martijn
Edo van Santen
Pitcholoog
Expert Member
Legend

« Edo van Santen Antwoord #17 Gepost op: 7 januari 2006, 15:40 »

Quote : Martijn79 op  7 januari 2006, 11:11
Kosten:
- auto/bus
- brandstofkosten
- eventuele opslag
- navigatie
- accountant
- lidmaatschappen en vergunningen
- salaris

+ autoverzekering
+ de goederen die je vervoert verzekeren
+ email/telefoon voor je contacten
+  ...

Koeriers
Gast

« Koeriers Antwoord #18 Gepost op: 7 januari 2006, 16:48 »

Quote:
+ autoverzekering
+ de goederen die je vervoert verzekeren

De autoverzekering werkt weer iets in mijn nadeel, omdat ik nog jong ben en dus val ik nog in de hoge risico zone. Of is dit anders als je een onderneming hebt.

En wat voor soort verzekering sluit je af voor de goederen die je vervoert.

Over een mobiele telefoon, die kosten heb ik nu ook al. Maar die moeten inderdaag wel meeberekend worden.

Dus bedankt voor de waardevolle aanvulling.
Christine
entrepreneur, geek, software developer, schrijfster, tyrannosaurus regina
Legend

« Christine Antwoord #19 Gepost op: 7 januari 2006, 19:37 »

Motor koeriers? Heb ik in ons land nog niet gezien. De snelste manier om een pakje van de ene stad naar de andere te brengen (helikopters niet meegerekend).

dagdag
Christine

christine.nl    Ciphermail        Maas AItech            Moto Gymkhana
Koeriers
Gast

« Koeriers Antwoord #20 Gepost op: 7 januari 2006, 22:03 »

Ik heb even geprobeerd om online een auto verzekering te berekenen maar er zijn geen zakalijke tarieven bekend.

Iemand een indicatie hoeveel dit scheelt met de normale verzekering die je zou afsluiten?
Martijn79
Newbee

« Martijn79 Antwoord #21 Gepost op: 8 januari 2006, 12:33 »

Bel met TVM (grootste verzekeraar in de transportsector)
Koeriers
Gast

« Koeriers Antwoord #22 Gepost op: 9 januari 2006, 18:34 »

Ik heb TVM een mail gestuurd, aangezien ik geen kans krijg om ze te bellen.

Een aantal dingen die ik nog te weten moet zien te komen.

1. Hoeveel word er gerekend aan gemiddelde kosten van een auto. Dus onderhoud en slijtage.

2. Wat als ik een auto aanschaf van mijn eigen gespaard geld.

Wie kan ik contacteren voor informatie, want ik kom er nooit aan uit.

Alle dingen waar ik rekening mee moet houden, en ook vragen als van welke rekening worden brandstof kosten afgeschreven en de verzekering etc. ( dit omdat er geen aparte rekening met een saldo is.)

Moet ik dan een rekening openen en daar een begin saldo opzetten van laten we zeggen 5000 euro.
djluc
Entrepreneur
Moderator

« djluc Antwoord #23 Gepost op: 9 januari 2006, 20:42 »

NOFI hoor maar is het geen idee om zelf eens wat tijd en energie in het idee te steken? Haal bijvoorbeeld eens voor een paar euro een starterspakket bij de KvK. Daar zit een soort van stappenplan in met dingen die je uit moet zoeken. Als je een verzekering nodig hebt bel je meerdere verzekeraars voor hun tarieven enzovoorts.

"Ik heb TVM een mail gestuurd, aangezien ik geen kans krijg om ze te bellen."
Omdat je geen tijd hebt o.i.d.? Dat is tenminste de enige logische conclusie aangezien elk bedrijf wel telefonisch bereikbaar is. Ik heb het idee dat je dit er zo maar eens even naast wilt doen en dat het erg handig is om hier je vragen te plaatsen.

Uiteraard is het goed dat je hier vragen plaatst maar dan moet er wel iets om te discussieren zijn. Simpele opzoekvragen plaatsen is niet echt leuk. Het is veel interessanter om verder op je idee in te gaan aangezien er veel leuke mogelijkheden zijn zoals die Taxi-post!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren...! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.
Koeriers
Gast

« Koeriers Antwoord #24 Gepost op: 9 januari 2006, 21:33 »

Er komen nu zoveel dingen in mij op om tegen jou te zeggen maar die energie stop ik inderdaad liever in het uitzoeken van andere dingen.

De reden dat ik zoveel vragen heb is omdat ik nog niet veel levenservaring heb, ik ben namelijk pas 19jaar.

Ik ben al in het bezit van een starterspakket van de kvk, en ook heb ik bij de belastingdienst een handboek ondernemen gehaald. Maar daar staan die vragen die ik als laatst stelde niet in.

Quote:
Dat is tenminste de enige logische conclusie aangezien elk bedrijf wel telefonisch bereikbaar is. Ik heb het idee dat je dit er zo maar eens even naast wilt doen en dat het erg handig is om hier je vragen te plaatsen.

Ik heb momenteel nog een baan van 50 uur per week, waarbij ik op een dag geen tijd vrij kan maken voor een telefoontje. Dit om 2 redenen; 1 de baas zit heel de dag op mijn lip en 2. Dat ik geen pauzes heb.

Quote:
Simpele opzoekvragen plaatsen is niet echt leuk

Als ze zo simpel waren had ik ze denk ik wel gevonden. Een forum is niet alleen om te discussieren, het is er ook voor bedoeld om mensen die met vragen zitten te helpen.

Maar goed...

Dit heeft me weer te veel tijd gekost helaas.
Perry
Legend

« Perry Antwoord #25 Gepost op: 10 januari 2006, 09:43 »

Quote:

Met alle respect voor je enthousiasme, maar je moet heel goed beseffen dat hier mensen zijn die 80 uur per week werken en hier nooit zo snel zeggen dat ze ergens geen tijd voor hebben. Wel of ze iets willen of kunnen doen!

Ik zou zeggen probeer een lunchtijd te creeëren ga ergens langs de snelweg met een pen en papier zitten en zie jezelf over die snelweg scheuren met een pakje in je auto die iemand ergens wilde hebben en jou daar voor belde.

Ga vervolgens na wat je dan allemaal nodig gehad zou moeten hebben om dat allemaal mogelijk te maken. Gewoon met je 19 jarige verstand.
zet je droom op papuier en kom met goede vragen, maar nogmaals ga niet zeggen dat jij geen tijd hebt, alsof wij er wel zeeën van hebben!

Perry
Nico Schouten
Pionier
Organisatie HL Dag
Legend

« Nico Schouten Antwoord #26 Gepost op: 10 januari 2006, 09:50 »

Quote : Perry op 10 januari 2006, 09:43
Quote:

Met alle respect voor je enthousiasme, maar je moet heel goed beseffen dat hier mensen zijn die 80 uur per week werken en hier nooit zo snel zeggen dat ze ergens geen tijd voor hebben. Wel of ze iets willen of kunnen doen!

Ik zou zeggen probeer een lunchtijd te creeëren ga ergens langs de snelweg met een pen en papier zitten en zie jezelf over die snelweg scheuren met een pakje in je auto die iemand ergens wilde hebben en jou daar voor belde.

Ga vervolgens na wat je dan allemaal nodig gehad zou moeten hebben om dat allemaal mogelijk te maken. Gewoon met je 19 jarige verstand.
zet je droom op papuier en kom met goede vragen, maar nogmaals ga niet zeggen dat jij geen tijd hebt, alsof wij er wel zeeën van hebben!

Perry

Dat heb je mooi verwoord Perry.

Ik moet zeggen dat ik mij ook aardig stoorde aan deze opmerking.

@Koeriers
Voor de goede orde, mensen die op jouw vragen antwoorden doen dit in hun eigen tijd, je krijgt reacties van andere ondernemers, dus wat meer respect is hier wel op zijn plaats.

Harvard undergraduates believe that inventing a job is better than finding a job. Larry Summers - The Social Network Quotes
Martin Dupuis
Moderator

« Martin Dupuis Antwoord #27 Gepost op: 10 januari 2006, 10:25 »

Kijk eens wat ik hier vond, helemaal kant en klaar...(moet je wel een beetje in die buurt wonen natuurlijk).

Wegens omstandigheden aangeboden:
Kant en klaar koeriersbedijf, met auto, apparatuur en omzet.

-Renault Trafic (kleur geel)

Bouwjaar oktober 2001

100 PK Diesel

Airco

Ingebouwd Pioneer navigatiesysteem

Ingebouwd Realtime Track & Trace & Communicatiesysteem via GPRS met PDA

Ingebouwde carkit, inclusief telefoon van Siemens (S65)

- Omzet

Momenteel een omzet van ca. € 40.000 per jaar, exclusief BTW

Door één persoon te realiseren

De meeste opdrachten vanuit gebied 043 - 045 - 046 (Heerlen en omstreken), naar heel Europa. Responstijd < 30min.

Scheelt je een heleboel opstartwerk, kan je zo aan de slag!   

Groet, Martin

PS: de advertentie komt van Marktplaats, bij overnames.
qommuniqa
Legend

« qommuniqa Antwoord #28 Gepost op: 10 januari 2006, 10:35 »

Je was me voor   
Koeriers
Gast

« Koeriers Antwoord #29 Gepost op: 10 januari 2006, 18:07 »

Die advertentie had ik ook ook gezien op de website van de kvk.

Echter zit je dan wel dat je met een aardig bedrag op tafel moet komen.

@de reakties na mijn laatste post.

Met geen tijd bedoelde ik dat ik geen tijd op een dag vrij kan maken om bijvoorbeeld te bellen met tvm.

@TechNico
Ik heb respect voor alle mensen die mij hebben geholpen op dit forum.
Maar wat voor toevoeging had die ene post.

Ik kon er niet goed tegen.

Ik hoop dat de mensen me nog steeds willen helpen als ik met concrete vragen kom.
Pagina's: 1 [2] 3

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons