Meer info Akkoord

Let op: deze website vereist cookies om volledig te kunnen functioneren, er wordt geen persoonlijke informatie over u opgeslagen.

Met de nieuwe Telecomwet die begin juni 2012 van kracht is geworden, is elke website wettelijk verplicht jou als gebruiker te informeren over de aard van de geleverde cookies en toestemming te vragen voor het gebruik hiervan.

Higherlevel.nl maakt gebruik van zogenaamde noodzakelijke cookies die nodig zijn voor het gebruik van de website en het forum, bijvoorbeeld om in te kunnen loggen en je voorkeuren te onthouden. Daarnaast worden cookies gebruikt voor het bij kunnen houden van het aantal bezoekers en andere gegevens (dit doen wij via Google Analytics). Higherlevel.nl maakt géén gebruik van andere cookies zoals cookies van advertentiebedrijven of andere externe partijen.

Met het accorderen middels onderstaande knop ga je akkoord met het ontvangen van alle cookies die nodig zijn om Higherlevel.nl optimaal te laten werken.

Om Higherlevel.nl te bezoeken zijn deze cookies benodigd. Wanneer je ze niet accepteert, kun je helaas Higherlevel.nl niet bezoeken.

Ik wil geen cookies Ik ga akkoord en wil naar Higherlevel.nl!
Volg HL op Twitter! Mobiel? Bezoek m.hl.nl Forumregels

Vergunningen en diploma's

Pagina's: [1]
AntwoordForumregelsStartpagina
   Auteur  Onderwerp: Vergunningen en diploma's  (gelezen 9753 keer)
afcadehoog
Paasei
*

Directe link naar dit berichtDelen
Antwoord met citaat
Vergunningen en diploma's
« Gepost op: 6 oktober 2009, 19:10 »

Ik had een vraagje, ik ben van plan om een broodjeszaak/lunchroom te beginnen.
Nu heb ik al een tijdje zitten zoeken op internet en dit forum, maar ik kan geen goed antwoord vinden.

Welke vergunningen/diploma's zijn er nodig voor het openen van een broodjeszaak?
is een drank- en horeca vergunning noodzakelijk? en welke papieren moet ik en mijn compagnon bezitten voor het opstarten van een broodjeszaak?
Willem Joosten
Ervaren Paashaas

WWWDirecte link naar dit berichtDelen
Antwoord met citaat
Re: Vergunningen en diploma's
« Antwoord #1 Gepost op: 6 oktober 2009, 19:18 »

Misschien kun je even toelichten wat je al wel gevonden hebt. Binnen één minuut zoeken kom ik namelijk al dit overzichtje tegen.

Sven B
Paaskuiken
**

Antwoord met citaat
« Antwoord #2 Gepost op: 6 oktober 2009, 19:22 »

let wel op met verschillende gemeente's. soms zijn 2 vergunningen al genoeg bij een ander moet je een hele reeks aanvragen.
dit omdat het bij de eerste een combinatie-vergunning is en bij de ander per onderdeel
retail
Ervaren Paashaas

Antwoord met citaat
« Antwoord #3 Gepost op: 6 oktober 2009, 19:45 »

Het maakt nogal een verschil of je alcoholische dranken wil gaan verkopen of niet.
J H (Hans) van den Bergh
A.C.T.I.V.E. in Marketing, Management & Organisatie
Ervaren Paashaas

*
Antwoord met citaat
« Antwoord #4 Gepost op: 6 oktober 2009, 20:39 »

Quote : Willem Joosten op  6 oktober 2009, 19:18
Misschien kun je even toelichten wat je al wel gevonden hebt. Binnen één minuut zoeken kom ik namelijk al dit overzichtje tegen.

En nog de verklaring Sociale Hygiène.

Succès en groet,

Hans

V.O.F. Herberg De Witte Boerderij: Vakanties, Feesten, Vergaderen www.herbergdewitteboerderij.nl 'Verrassend gastvrij!'

ACTIVE Consultants:
Hans van den Bergh MBA, Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise (A.C.T.I.V.E.) in Marketing, Management & Organisatie
afcadehoog
Paasei
*

Antwoord met citaat
« Antwoord #5 Gepost op: 6 oktober 2009, 21:05 »

Bedankt voor de reacties,
We gaan geen alcoholische dranken verkopen.
PaulN
Paashaas

Antwoord met citaat
Re: Vergunningen en diploma's 1 reus
« Antwoord #6 Gepost op: 6 oktober 2009, 21:38 »

De randvoorwaarden zijn principieel van belang voor jullie bedijfsidee, maar daar zijn geen hoge drempels in te verwachten. Even zoeken en je bent op: http://www.horecastartersloket.nl/index/wet-en-regelgeving  Hoe bereiden jullie verder de start van je bedrijf voor? Deze randvoorwaarden zijn eigenlijk gemakkelijk te achterhalen.  Je succes- en slaagkans wordt groter als je je goed voorbereidt. Onderzoek de landelijke en lokale vraag- en aanbodsituatie, en probeer daar op in te spelen. Daarover vind je op dit forum ook suggesties. Kennis van de markt -  vraag en aanbod - en het creeren van onderscheidend vermogen en verdienkansen zijn cruciaal. Benut de informatie van de brancheorganisaties (horeca/bakkers). Wat ga je anders doen de concurrentie?

www.vanbergennieman.nl - adviseurs in horeca en dienstverlening    www.twitter.com/vanbergennieman
pins
Paasei
*

Antwoord met citaat
« Antwoord #7 Gepost op: 6 oktober 2009, 22:01 »

Verwar een broodjeszaak niet met horeca.!

De bakker zegt: informeer beter bij het NBC te wageningen. (Nederlands Bakkerij Centrum)
Zij kunnen je super helpen op allerlei vlakken.

Succes!

Ps) heb je verder nog specifieke vragen over werken met voeding of brood specifiek, kun je me altijd berichten op mijn PM
 Italietrip-IRINOX_098.jpg

wat een ander beter kan moet je niet zelf doen

Pagina's: [1]
AntwoordForumregelsStartpagina 

Partners

Higherlevel.nl werkt graag samen met de volgende partners:

Higherlevel.nl wordt gefinancierd door:

empowered by Ministerie van Economische Zaken