Vrijdag 19 september 2014: Higherlevel.nl off-line met HL The Next Event
Meld je aan en kom netwerken in Eindhoven.

iemand ervaring met Parcel International ?

Pagina's: 1 [2] 3 4
Auteur  Onderwerp: iemand ervaring met Parcel International ? (45256 keer gelezen)
Parcel Int.
Parcel International
Junior

Re: iemand ervaring met Parcel International ?
« Parcel Int. Antwoord #15 Gepost op: 3 februari 2011, 21:57 »

Quote : original andalucia op 19 januari 2010, 12:25
Ik heb de tip van iemand gekregen dat Parcel International een goedkope oplossing zou zijn voor het versturen van pakketpost. Nu ben ik benieuwd of meerdere mensen hier ervaring mee hebben.... Op het advies van 1 iemand ga ik niet af....

De site van hun zelf is me niet duidelijk wat de kosten zijn....

Mod edit:
Dit gaat net even te ver qua zelfpromotie (zie sitevoorwaarden van HL).
« Laatste verandering: 3 februari 2011, 23:38 door joost rietveld »

www.parcelinternational.com - a new way to deliver
Joost Rietveld
Denarius Fiscaal- en Bedrijfsadvies
Moderator

« Joost Rietveld Antwoord #16 Gepost op: 3 februari 2011, 23:37 »

Allemaal heel leuk en fijn dat Parcel Int eindelijk eens reageert, zei het met een promotekst die normaliter meteen verwijderd zou worden. In het kader van reactie op klachten laten we dit (bijna allemaal) staan, MAAR:

Wat hebben de mensen die hier hun klachten geuit hebben nu aan dit soort reacties?!

Pik dan de klachten op en help deze mensen!

Denarius Advies fiscaal- en bedrijfsadvies, corporate finance

Twitter

Linkedin
Parcel Int.
Parcel International
Junior

« Parcel Int. Antwoord #17 Gepost op: 8 februari 2011, 20:26 »

Quote : joost rietveld op  3 februari 2011, 23:37
Allemaal heel leuk en fijn dat Parcel Int eindelijk eens reageert, zei het met een promotekst die normaliter meteen verwijderd zou worden. In het kader van reactie op klachten laten we dit (bijna allemaal) staan, MAAR:

Wat hebben de mensen die hier hun klachten geuit hebben nu aan dit soort reacties?!

Pik dan de klachten op en help deze mensen!

Onze intentie is dat deze mensen zich uitgenodigd voelen om contact met ons
op te nemen: telefonisch 010-4181000 of via http://www.parcelinternational.nl/en/contact. Samen kunnen we dan oplossingen vinden voor de problemen waar deze klanten tegen aan zijn gelopen.

Frans Sijtsma
Lockershop - Kasten voor kantoor, school en werkplaats
Moderator

« Frans Sijtsma Antwoord #18 Gepost op: 8 februari 2011, 20:52 »

Dat snap ik, maar ik krijg er een beetje afstandelijk gevoel van. Wat meer empathie en wat minder ingestudeerde zinnetjes zou prettig zijn. Nu heb ik het idee een antwoordapparaat op HL te hebben.

Voor wat betreft contact kun je ook pro-actief zijn: links bij de berichten van mijn voorgangers zit een pm-knopje wat staat voor personal message (groen, vierkant, met de letters pm).

Klik daar eens op en zoek zelf contact met de klagers. Is sympathieker dan te wachten tot zij met jullie contact opnemen.

Frans

Parcel Int.
Parcel International
Junior

« Parcel Int. Antwoord #19 Gepost op: 17 februari 2011, 21:49 »

Quote : Frans Sijtsma op  8 februari 2011, 20:52
Dat snap ik, maar ik krijg er een beetje afstandelijk gevoel van. Wat meer empathie en wat minder ingestudeerde zinnetjes zou prettig zijn. Nu heb ik het idee een antwoordapparaat op HL te hebben.

Voor wat betreft contact kun je ook pro-actief zijn: links bij de berichten van mijn voorgangers zit een pm-knopje wat staat voor personal message (groen, vierkant, met de letters pm).

Klik daar eens op en zoek zelf contact met de klagers. Is sympathieker dan te wachten tot zij met jullie contact opnemen.

Frans

Hoi Frans,

Bedankt voor de tips,  we gaan ermee aan de slag!

c.kamphuis
Junior

« c.kamphuis Antwoord #20 Gepost op: 17 februari 2011, 23:46 »

Ik heb twee keer een verzending gedaan met parcel. De eerste keer verliep prima. De tweede keer dat ik een pakket aan had geboden via de site, kwam er niemand om deze af te halen. Ook telefoonisch waren zij slecht te bereiken. Ik ben dus maar weer afgestapt om verder met hun zaken te doen. Als je geld wilt verdienen zou je er wel wat voor moeten doen. Zij zien dat blijkbaar anders.

giraf
Newbee

« giraf Antwoord #21 Gepost op: 4 maart 2011, 15:44 »

Wij sturen de meeste pakjes met TNT post, maar voornamelijk voor onze Belgische en Duitse klanten is PI vaak goedkoper. Bovendien kregen we regelmatig klachten uit België wanneer we TNT post gebruikten.

We sturen ongeveer 200 pakjes per jaar met PI. Wat de ervaringen betreft: het koste in het begin wat moeite om de boel op te starten en de contactmogelijkheden waren toen wat beperkt, dat is nu veel beter. Alle pakjes komen altijd aan, maar dat ligt uiteindelijk natuurlijk vooral aan de vervoerder die door PI wordt ingeschakeld, in ons geval meestal DPD en UPS.

Voor nu werkt PI prima voor ons en ik verwacht dat we PI zullen blijven gebruiken, tenzij we een direct contract bij DPD en/of UPS aangaan.

Wat de prijzen betreft, een pakje tot 20 kilo naar België via UPS kostte ons vandaag € 11,35.
Barntools
Newbee

« Barntools Antwoord #22 Gepost op: 21 april 2011, 13:22 »

Ik werk nu een tijdje via Parcel internatonaal, bijna alemaal met UPS, en bevalt me tot nog toe goed, als er iets fout gaat ligt het meestal aan mij, foutje in poskode, is via parcel Int. veel goed koper dan rechtstreeks bij UPS, Minpuntje is wel dat UPS later nog toeslagen berekend, 1,70 bij prive afleveradres, als het pakketje niet helemaal vierkant is of boven de 30 kilo, maar is dan nog veel goedkoper dan dat je het op een palletje moet zetten.
Wat wel raar is dat als je twee pakketen van 20 Kg stuk verzend dit veel duurder is dan een pakket van 40 kilo

Alleen de pallets (boven +/- 55 kilo) doe ik via een ander vervoersbedijf, daar zjn hun (nog) duur mee.

Succes met verkopen
Groet Kees Woudenberg
« Laatste verandering: 21 april 2011, 15:40 door joost rietveld »
vdhork
meten = weten
Super Senior

« vdhork Antwoord #23 Gepost op: 21 april 2011, 13:41 »

Bedankt voor deze positievere berichten, juist gisteren nog op de website van PI gekeken en niets gevonden (kennelijk dus eerst een account aanmaken). Deze draad had ik echter nog niet gelezen en de haren rezen me ten berge tot ... het laatste bericht.
Bij TNT Post lukt het ten enenmale niet een voordeliger tarief af te spreken voor andere buitenlanden dan België en .. dat betekent automatisch minder omzet omdat verzendkosten naast de eigenlijke productprijs voor vrijwel iedere consument zeer zwaar meewegen.
Jean Ecogeneration
Ecogeneration pelletverwarmin g
Super Senior

« Jean Ecogeneration Antwoord #24 Gepost op: 10 mei 2011, 00:28 »

Quote : Barntools op 21 april 2011, 13:22
Alleen de pallets (boven +/- 55 kilo) doe ik via een ander vervoersbedijf, daar zjn hun (nog) duur mee.

Hoi Kees,

Ik ben mijn huidige transporteur beu (niet betrouwbaar) en ben op zoek naar een nieuwe vervoerder voor onze pelletkachels. Wie gebruik jij voor je pallets?

groet,

Jean

vriendelijke groet,

Jean

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.
www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be
fsiteur
Newbee

« fsiteur Antwoord #25 Gepost op: 15 augustus 2011, 21:38 »

Ik sluit me aan bij de negatieve reacties over Parcel International. Totaal niet klantvriendelijk en ronduit kortaf aan de telefoon. Een zending voor China is door hun trage reactie uiteindelijk niet afgeleverd en inmiddels vernietigd door de Chinese douane. Ruim voor die tijd heb ik meerdere emails gestuurd en gebeld om te achterhalen wat het probleem was zonder ook maar een reactie of adequaat antwoord. Beloftes werden niet nagekomen. Wat mij betreft is de zending niet afgeleverd door het niet adequaat handelen van Parcel International. Conclusie, doe geen zaken met deze onderneming!
rheijmen
Newbee

« rheijmen Antwoord #26 Gepost op: 23 september 2011, 16:31 »

Hallo,

Ik werk nu met MyShipper.nl voor mijn zendingen.
Dit is goedkoper dan UPS en ze zijn bijzonder vriendelijk.

Het werkt zo:

• je voert de bestellingen in en selecteert de beste prijs.
  • je print de labels uit en plant de ophaling.
  • Myshipper regelt de communicatie vanuit één applicatie
  • de vervoerder komt de pakketjes ophalen
  • je krijgt de rekening via MyShipper.nl

Voordelen:
- meerdere vervoerders, (DHL, UPS, DPD) dus beste optie
- lagere prijs door bundeling van contracten via MyShipper
- 1 interface
- 1 rekening

Nadeel:
- Geen Magento koppeling (is in de maak)
- Meerdere ophalingen op een dag als je verschillende vervoerders hebt
- Geen 'CO2 neutraal' optie voor internationaal vervoer

Groet van Rik
Alphabeth.com
Plessing
Newbee

« Plessing Antwoord #27 Gepost op: 28 september 2011, 16:59 »

Ik behoor tot de positieve PI gebruikers.

OK, de user interface kan beter, maar als je het een paar keer gebruikt hebt, werkt ie prima.
Wij verzenden veel internationaal en ik ben blij dat ik niet aan 1 vervoerder vast zit.

Pakketten worden altijd afgehaald, al zal het tijdstip van het inkloppen van de order en de pickup locatie bepalend zijn of het nog dezelfde dag geneurt. Als ik om 15:30 een order voor UPS aanmaak, dan wordt ie voor 17:00 opgepikt (hartje Amsterdam). Bij b.v. DPD of TNT hoef je daar niet op te rekenen.
Volgens mij kun je dit PI ook niet kwalijk nemen.

Daarnaast merk ik juist dat de service bij PI erg goed is. Als er een issue met een pakket is (per ongeluk geen commercial invoice of verkeerd geadresseerd), dan zijn ze erg reactief en wordt ik opgebeld. Hoef dus niet elke dag in het overzicht te kijken of er iets mis is met een zending.

En nee, ik werk niet voor Parcel International...

Just started...
http://www.cp-carbon.com
Patrick Strijker
Super Senior

« Patrick Strijker Antwoord #28 Gepost op: 29 september 2011, 07:44 »

Helaas hebben we geen ervaring met parcel international. Die kans kreeg ik niet, omdat er niet werd gereageerd op een mail aldaar via 'contact'. Kennelijk is het niet de bedoeling om contact op te nemen....

Als de aanloop al zo verloopt, ben ik al afgehaakt.
We hebben ondertussen diverse vervoerders gehad, ook omdat we dachten dat het goedkoop moest.

De ergernis van de slechte kwaliteit duurt voort,
wanneer de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.

Overigens siert het PI dat ze reageren op de berichten alhier. De manier hoe ze ermee omgaan is niet de mijne, maar altijd nog beter dan geen reactie.

www.trailerplus.nl    onderdelen voor aanhangers en boottrailers
Virtuele rondleiding in ons magazijn
martenj
Newbee

« martenj Antwoord #29 Gepost op: 16 oktober 2011, 23:31 »

PI is niet echt voordeliger alleen als je hele grote aantallen laat verzenden en dan ook nog eens internationaal.
Als Pakket makelaar zou ik zelf alleen in allerlaatste instantie hen gebruiken en dan nog alleen als klant dat zelf wil.

mod edit: promotekst verwijderd

Tot nu toe is dat 98 % met andere vervoerders en 2 % met PI
Keuze van klanten zegt genoeg denk ik zo
« Laatste verandering: 16 oktober 2011, 23:59 door Joost Rietveld »

Makelaar in pakketten en pallets
Pagina's: 1 [2] 3 4

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons