Kom met ons proosten op een succesvol 2015 en meld je aan voor de Nieuwsjaarsborrel.

Koeriers twitteren

Pagina's: [1] 2 3
Auteur  Onderwerp: Koeriers twitteren (6431 keer gelezen)
msteer
RouteXL
Expert Member
Legend

Koeriers twitteren 2 reuzen
« msteer Gepost op: 16 september 2010, 17:39 »

Het viel mij op dat een aantal koeriers flink twitteren. Aangezien ik toch met de handen diep in Google Maps zat, heb ik een mashupje gemaakt van hun tweets op een kaartje. Omdat ze niet allemaal hun locatie in Twitter delen, probeer ik die te halen uit het bericht. Al met al geeft het een leuk beeld:

http://demo.mmsi.nl/beschikbaar

Nu nog een manier bedenken om er geld mee te verdienen. Wie heeft er ideeën?

Route plannen voor meerdere adressen - tot 20 bestemmingen gratis routeoptimalisatie
Anoniem98765
Super Senior

Re: Koeriers twitteren
« Anoniem98765 Antwoord #1 Gepost op: 16 september 2010, 18:50 »

Goed idee

Wellicht een koppeling in een website vanaf twiitter om de lege vrachten terug te kunnen traceren.

Zou een mooi concept kunnen zijn.

Of het kan weet ik niet. Ik denk alleen in haalbaarheid in online marketing. Dit is dus daar haalbaar  

Goed plan

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?
member123
Legend

« member123 Antwoord #2 Gepost op: 16 september 2010, 19:09 »

misschien niet zomaar alle koeriers opnemen maar enkel koeriers die je een klein maand bedragje betalen.
Of een compleet overzicht bieden van koeriers die rondrijden en niet de gegevens van de koerier erbij waarbij als iemand de gegevens wil opvragen hij eerst via een micro payment systeem een klein ebdrag moet betalen waarna alle info zichtbaar wordt.
of anders koeriers laten adverteren op je pagina terwijl je alle info gratis aanbied.
en zo zijn nog wel wat opties te verzinnen.

In elkgeval weer een erg leuk voorbeeld van het gebruik van dit soort technieken!
msteer
RouteXL
Expert Member
Legend

« msteer Antwoord #3 Gepost op: 17 september 2010, 08:19 »

@Goog, ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Als koeriers twitteren dat ze beschikbaar zijn, leeg of kunnen bijladen, dan zie je dat ook op de kaart. De koeriers moeten dat natuurlijk wel tweeten als hun "status" verandert. Maar misschien bedoel je iets anders. Kan je uitleggen waar jij aan denkt?

@Vossie, ik denk wel dat de basis gratis moet blijven om traffic te generen en omdat het makkelijk te kopieren is. Dan lijken mij advertenties en betaalde extra diensten beter passend. Ik zat zelf te denken aan een afwijkende icoon of kleur op de kaart of een SMS als er een aanbod in je buurt is.

Route plannen voor meerdere adressen - tot 20 bestemmingen gratis routeoptimalisatie
Ed
Raket
Legend

« Ed Antwoord #4 Gepost op: 17 september 2010, 08:46 »

Er zijn reeds wat programma's/sites voor het uitwisselen van vracht (voor de grotere vrachten).
Als je daarvoor iets kunt ontwikkelen, pak je een veeeel grotere markt.

Wellicht ook nog een app van te maken?

Beter een kleine baas dan een grote chef.......
Frans Sijtsma
Lockershop - Kasten voor kantoor, school en werkplaats
Moderator

« Frans Sijtsma Antwoord #5 Gepost op: 17 september 2010, 09:09 »

Wellicht een onderscheid maken tussen standaard koeriers en preferred suppliers en koppelen aan een waarderingssysteem

Standaard links weergeven als doorlopende stream/timeline en preferred supplier tweets in een andere kolom, of de tweet van een opvallende kleur voorzien.

De betalende koeriers krijgen een uitgebreider profiel op de pagina dat je bereikt via aanklikken van de tweet of het icoon met NAW info en bedrijfsbeschrijving en een soort van mail/directcontactsysteem cq. een reserveringsbutton waarmee je een bepaalde rit voor een bepaalde tijd kunt reserveren om de prijs rond te maken

Aan die profielen kun je een beoordelingssysteem koppelen op basis waarvan je weer kan rangschikken

Frans

Anoniem98765
Super Senior

« Anoniem98765 Antwoord #6 Gepost op: 17 september 2010, 11:04 »

Ed ging al de goede richting op.

Als ze de moeite nemen om te twitteren dan gaan ze ook een app gebruiken.

Een app waar men simpel kan aangeven (met maps) waar de lege vracht is. Daar kan men een vraagprijs aanhangen. Dit koppelen aan een site waar men snel kan zien of aan de vraag voldaan kan worden. Is er een vracht dan kan de klant de gegevens invullen en afrekenen met iDeal en de rest. (Site rekent met de Koerier af)

Goed voor het milieu   

(ik weet eigenlijk niet of dit er al is)

DWFdeBoer
Newbee

« DWFdeBoer Antwoord #7 Gepost op: 17 september 2010, 14:31 »

Ik ben koerier, heb meerdere jaren e-courier.nl gebruikt.
elke wagen heeft daar een eigen zender en is op de internetpagina op-to=date zichtbaar
Er is keuze uit soort auto: personenauto, combi(Berlingo), van(Transit), xxlvan(Master >L2) en vrachtwagen
tevens kunnen ze d.w.v. kleur kenbaar maken of ze beschikbaar zijn, lading hebben, of kunnen bijladen
ook wordt de eindbestemming aangegeven.

Van de Twitter koeriers komt een groot deel van deze internetsite af.
Velen zijn hier weggegaan omdat het geld kost en omdat je gratis gebruik kan maken van Twitter (ik ook)

Anoniem98765
Super Senior

« Anoniem98765 Antwoord #8 Gepost op: 17 september 2010, 14:47 »

Oke het was er dus al.

@Multapatior

En werkt dat Twitteren?

DWFdeBoer
Newbee

« DWFdeBoer Antwoord #9 Gepost op: 17 september 2010, 14:59 »

Het Twitter systeem is op zich goed
Je mist alleen de real-time plaatsbepaling, soms zie je dat de info die je hebt al een halve dag oud is.
De koerier is echter fast traveling en zit dan al in Parijs...
Ook de aanduiding voor de belading mis ik.
Verder roei je met de riemen die je hebt.
en nogmaals: Twitter is gratis, apps kosten geld.
Frans Sijtsma
Lockershop - Kasten voor kantoor, school en werkplaats
Moderator

« Frans Sijtsma Antwoord #10 Gepost op: 17 september 2010, 15:04 »

Quote : Multapatior op 17 september 2010, 14:59
Het Twitter systeem is op zich goed
Je mist alleen de real-time plaatsbepaling, soms zie je dat de info die je hebt al een halve dag oud is.
De koerier is echter fast traveling en zit dan al in Parijs...
Ook de aanduiding voor de belading mis ik.
Verder roei je met de riemen die je hebt.
en nogmaals: Twitter is gratis, apps kosten geld.

Dus als je in staat bent om een serie codes/hashtags te bedenken voor alle variabelen die je hebt dan kan paul die inlezen in zijn systeem en daar het juiste icoon aanhangen?

- Transport waar je mee rijdt
- Belading
- Hoeveel ruimte je nog over hebt
etc.

Misschien te moeilijk gedacht , maar je maakt een twitteraccount specifiek voor de website van Paul waarop je alleen de codes tweet (tweets protected, en alleen leesbaar voor Paul) die op basis daarvan jou weergeeft op de kaart met de juiste info erbij en de mogelijkheid direct contact op te nemen cq. te boeken?

is dat wat?

Frans

Ed
Raket
Legend

« Ed Antwoord #11 Gepost op: 17 september 2010, 15:09 »

Zoals ik al eerder aanhaalde moet er veel meer mogelijk zijn met de gehele vrachtmarkt "an sich".

Het zou een vervanger/concurrent kunnen zijn voor de betaaldiensten die er momenteel al zijn.
Denk aan de bloementransporteur die regelmatig lege wagens heeft in Z-Spanje, of de verhuizer die over een week of 3 met een inboedeltje naar Kazachstan gaat.........

Voordeel bij de koeriers lijkt me dat de twitterende koerier de chauffeur/eigenaar zelf is en makkelijker zijn smartphone pakt om effe te twitteren waar hij is. Een chauffeur die voor een transporteur rijdt, zal dat niet gaan doen en wacht tot zijn baas 'm belt met een terugvracht. Daar moet dus de baas/planner/expediteur aan het twitteren!

Beter een kleine baas dan een grote chef.......
djluc
Entrepreneur
Retired Mod
Legend

« djluc Antwoord #12 Gepost op: 17 september 2010, 15:13 »

Twitter heeft tegenwoordig ook locatie bepalen toegevoegd, kan relevant zijn voor dit topic!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren...! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.
member123
Legend

« member123 Antwoord #13 Gepost op: 17 september 2010, 15:44 »

Quote:
Velen zijn hier weggegaan omdat het geld kost en omdat je gratis gebruik kan maken van Twitter (ik ook)

ik acht echter de kans dat iemand een speciale website waar vrije vervoerders gebundeld staan sneller zullen gebruiken als dat ze op twitter gaan zoeken of er ergens in de buurt iemand is die nog ruimte heeft.

als ik een koerier zoek ga ik echt niet op twitter lopen zoeken
DWFdeBoer
Newbee

« DWFdeBoer Antwoord #14 Gepost op: 17 september 2010, 15:48 »

Een koerier moet in een paar tellen kunnen vertellen wie hij is en wat hij wil gaan doen.
Momenteel kost dit te veel tijd.

@frans sijtsma: wat is het e-mail adres van Paul?
Pagina's: [1] 2 3

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons