specialeric
Newbee

|
 |
G-rekening voor eenmanszaak
« Gepost op: 23 oktober 2007, 21:22 »
|
Ik heb een eenmanszaak en huur regelmatig uitzendkrachten in om mij mee te helpen bij de klanten (in de techniek). Dit gaat allemaal volgens het uurtje factuurtje principe, nu willen enkele klanten een gedeelte op mijn G-rekening storten maar deze heb ik niet en kan ik ook niet krijgen omdat ik geen personeel in dienst heb! Hoe kom ik nu aan het geld wat nog bij mijn klanten open staat?
|
|
|
|
|
SG1
Super Senior

|
 |
Re:G-rekening voor eenmanszaak
« Antwoord #1 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:03 »
|
Beste TS
Beetje vage formulering gebruik je.
Wat is een G-rekening? De giro? Lijkt me toch dat je daar gewoon op kunt storten, evenals openen dat heeft niets met wel of geen personeel te maken.
Met vriendelijke groet, Ruud Menting
|
|
|
|
|
|
|
Kees de Kruiff - In Memoriam
Expert Member Legend

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:19 »
|
Ik sluit me bij Edward aan. Een alternatief kan zijn dat je accountant een WKA-verklaring afgeeft.
Dit is een verklaring die aangeeft dat aan alle verplichtingen t.a.v. de loonbelasting, sociale verzekeringspremies en BTW is voldaan en dat jouw opdrachtgever daar dus niet op kan worden aangesproken.
Succes!
|
|
|
|
specialeric
Newbee

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:21 »
|
Hoe moeten ze dan afstorten bij de belastingdienst? De belastingdienst geeft geen oplossing voor mijn probleem, volgens mij weten ze zelf niet hoe het in elkaar zit!
En een verklaring van goede afdrachten m.b.o. loonbelasting kan niet, ik heb namelijk niemand in dienst.
|
|
|
|
|
|
|
specialeric
Newbee

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:38 »
|
Oke, maar moet ook weer je loonheffingnummer vermelden etc, en dat is elke keer het probleem. Ik loop elke keer van het kastje naar de muur....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
smart4u
Legend

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 23 oktober 2007, 23:51 »
|
Een accountant kan geen verklaring WKA afgeven, maar wel een verklaring over het betaalgedrag inzake de BTW en LH.
Dit is zeer gebruikelijk en geeft de gebruiker van de verklaring aan dat er tijdig, volledig en juiste aangiften worden ingediend en dat deze tijdig worden betaald.
WKA die de Belastingdienst kan verstrekken is een opgave van gelden die geblokkeerd staan bij de Belastingdienst inzake de wet keten aansprakelijkheid.
Succes met ondernemen!
|
|
|
|