Meer info Akkoord

Let op: deze website vereist cookies om volledig te kunnen functioneren, er wordt geen persoonlijke informatie over u opgeslagen.

Met de nieuwe Telecomwet die begin juni 2012 van kracht is geworden, is elke website wettelijk verplicht jou als gebruiker te informeren over de aard van de geleverde cookies en toestemming te vragen voor het gebruik hiervan.

Higherlevel.nl maakt gebruik van zogenaamde noodzakelijke cookies die nodig zijn voor het gebruik van de website en het forum, bijvoorbeeld om in te kunnen loggen en je voorkeuren te onthouden. Daarnaast worden cookies gebruikt voor het bij kunnen houden van het aantal bezoekers en andere gegevens (dit doen wij via Google Analytics). Higherlevel.nl maakt géén gebruik van andere cookies zoals cookies van advertentiebedrijven of andere externe partijen.

Met het accorderen middels onderstaande knop ga je akkoord met het ontvangen van alle cookies die nodig zijn om Higherlevel.nl optimaal te laten werken.

Om Higherlevel.nl te bezoeken zijn deze cookies benodigd. Wanneer je ze niet accepteert, kun je helaas Higherlevel.nl niet bezoeken.

Ik wil geen cookies Ik ga akkoord en wil naar Higherlevel.nl!
Volg HL op Twitter! Mobiel? Bezoek m.hl.nl Forumregels

Help! Importeren vanuit Turkije, wat zijn de bijkomende kosten?

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Fiscale zaken
Pagina's: [1]
AntwoordForumregelsStartpagina
   Auteur  Onderwerp: Help! Importeren vanuit Turkije, wat zijn de bijkomende kosten?  (gelezen 1540 keer)
taksu
Newbee
*

Directe link naar dit berichtDelen
Antwoord met citaat
« Gepost op: 23 november 2011, 15:07 »

Beste forum leden,

Ik heb al gezien dat er veel topics zijn over invoeren van producten, echter er is zoveel tegenstrijdige informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik hoop hier wat meer duidelijkheid te krijgen over de kosten die bij komen, zoals Douane, BTW etc etc... Ik zal proberen om zo gedetailleerd mogelijk de situatie te beschrijven..

Ik ben van plan om pistachesnoten te importeren uit Turkije, zo'n 5000 kilo voor het eerste keer. Mijn inkoopprijs zal rond de €6,00 euro per kilo liggen, totaal is dit dus €30.000. Transportkosten zijn rond de €1750. Wat ben ik nu ongeveer kwijt aan douane, BTW en extra kosten? (goederencode pistaches: 0802 50)
Ik heb ook uitgezocht wat de waarden en eisen aan de noten zijn conform de EU regels, dat is gelukkig geen probleem.

Alvast bedankt voor de reacties..

Groeten.
Wouter Hol
WebwinkelFM
Organisatie HL Dag
Veteraan

WWWDirecte link naar dit berichtDelen

*
Antwoord met citaat
Re: Help! Importeren vanuit Turkije, wat zijn de bijkomende kosten?
« Antwoord #1 Gepost op: 23 november 2011, 15:22 »

Dubbelpost.

Pagina's: [1]
AntwoordForumregelsStartpagina 

Partners

Higherlevel.nl werkt graag samen met de volgende partners:

Higherlevel.nl wordt gefinancierd door:

empowered by Ministerie van Economische Zaken