2thePoint

Legend
  • Aantal berichten

    1124
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

2thePoint won de laatste dag op 4 november 2019

2thePoint had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Egbert
  • Achternaam
    Punter
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Strictly to the Point Administratie-cons

Bedrijfsinfo

2thePoint's trofeeën

  1. ik ben benieuwd naar je bizz-plan. Ik heb zelf gewerkt als boekhouder in de Wellness en binnen 2 jaar winst draaien is zeker in deze tijd erg rooskleurig. Waar veel mensen zich op verkijken in deze tak van sport zijn de hoge vaste kosten. Niet alleen energiekosten, maar vooral ook de onderhoudskosten en personeelskosten. Je draait minimaal met 2 ploegen op een dag, dus je zulf al het personeel dubbel moeten hebben: van horeca personeel tot massage en onderhoudspersoneel. Ook is een miljoen best wel laag ingeschat als benodigd beginkapitaal. Mijn advies: Praat eens met een conculega die ook net begint/begonnen is........ Leer van zijn/haar startproblemen. Kijk bijvoorbeeld eens naar thermen binnen den maas ... deze begint volgend jaar en heeft zijn pand bijna klaar....
  2. Beste TS, Hopelijk bereken je de omzet exclusief btw en de kosten ook ..... Uit je vraagstelling krijg ik het idee dat je het totaal factuurbedrag nml neemt als omzet....
  3. Altan; Ik denk toch dat je de tips van de vorige antwoorders ter harte moet nemen en eens een kleine cursus volgen, het is duidelijk dat je van de administratie niet erg veel snapt.... Hoe kan je nou controleren of de cijfers die je boekhouder aanlevert juist zijn? Lees de vorige antwoorden nog eens na... dan kun je lezen dat BTW je niets kost! Dus je vaste kosten worden ook niet hoger! Hooguit "schiet je de btw voor" een maand, kwartaal of jaar (afhankelijk van je aangifteperiode). -Alle zakelijke btw die je betaald aan je leverancier krijg je terug, -alle btw die je van je klanten vraagt moet je doorbetalen aan de belastingdienst (met uitzondering van een gedeelte KOR als je daarvoor in aanmerking komt.
  4. Nee, dat doe je inderdaad niet; je verkoopt digitale-diensten en geen goederen. Volgens mij is de plaats van handeling van deze digitale dienst in Nederland en dan gelden m.i. de regels van Nederland. Zo verder redenerend zou je ook aan particulieren buiten Nederland geen factuur hoeven te maken...... Iemand anders die mij hierin kan steunen/verbeteren?
  5. Roel, daar was ik inderdaad ook achter (zie mijn edit)....haha...
  6. Zou je mij kunnen vertellen waar je deze wijsheid vandaan hebt....? Als particulier heb ik nog NOOIT iets gekocht zonder aankoopbewijs te krijgen, zelfs op de markt krijg ik nog een bonnetje! {edit} Sorry.... ik moet mezelf corrigeren na de belastingdienst te hebben geraadpleegd (ook ik maak wel eens een fout). Als je aan particulieren levert hoef je inderdaad geen factuur op te maken zoals de belastingdienst dit voorschrijft (op 2 uitzonderingen na; afstandsverkoop en aankoop nieuw vervoermiddel).
  7. Dan is het van jou als particulier en je kunt het bedrag dat je bij overname betaald hebt er van af trekken Op zich is dit wel een interessante vraag..... Als ik mijn privé-auto inruil geef ik dit ook niet op als opbrengsten bij de belastingdienst, Dan lijkt het me dat je zo'n eenmalige niet bedrijfsmatige verkoop van een domeinnaam ook niet op hoeft te geven (ook gezien het geringe bedrag)....hooguit bestaat de mogelijkheid dat er gezegd gaat worden dat je het domein destijds te goedkoop aan jezelf hebt verkocht.... maarja, toen kon je nog niet weten dat je er nog een koper voor zou vinden.... Maar ik vraag me wel af wat de belastingdienst gaat doen als ik een .com domein verkoop voor de hoofdprijs van een paar ton.....? Dat wordt toch interessant... Iemand ervaring hiermee?
  8. Waarom zou je geen factuur hoeven te maken in Nederland? Je moet toch je omzet verantwoorden en BTW berekenen/afdragen? (Ook de kassabon van de C1000 is een factuur)
  9. bij het beëindigen van je zaak, heb je toen een stakingsbalans gemaakt en de activa etc overgedaan naar prive tegen een redelijke vergoeding? En kun je dat bewijzen?
  10. @admin.... Dit topic kan wat mij betreft een slotje op... de vraag is beantwoord en we gaan behoorlijk off-topic nu....
  11. Als ze voor een controle langskomen kan de check zeer grondig zijn.... dus ik zou je agenda maar goed bijwerken/bijhouden en bewaren, want daar kan naar gevraagd worden...
  12. Neem eens contact op met een expediteur.... vaak regelen zij het gehele vervoer voor je, inclusief de container....
  13. Eerst bedenken of je het wilt gaan boeken inderdaad....Inkoopprijs kan ook weer dalen waardoor de voorraad weer minder wordt.... Ik boek zulke zaken altijd op een post herwaardering voorraad op de balans en op de W&V als voorraadverschillen.... Zo houd je overzicht op de handmatige op- en afboekingen.... En met een verschil van bijna 10% zou ik aanraden op een stil moment in de zomervakantie nog eens een telling te verrichten, misschien gaat er wel iets structureel fout met het boeken.
  14. Op zich is dit wel redelijk hoog, maar niet al te hoog... Ik neem aan dat ze de loonadministratie ook doen en de loonaangifte? En onder "overige werkzaamheden" vallen hier ook de IB-aangiften onder? Geven ze vaak advies, komen ze bij jullie op kantoor of sturen jullie het zelf op? Helpen ze ook bij Inklaren/douanezaken van de containers...? Worden er tussentijdse rapportages gemaakt etc.... Allemaal zaken die het duurder of goedkoper kunnen maken.....Dus het is niet 123 te zeggen of het aan de te dure kant is.... Belangrijker voor jullie is het volgens mij te weten hoe tevreden jullie nu zijn; Wordt alles op tijd geleverd, is er genoeg tijd voor jullie, hoe betrouwbaar zijn de cijfers en levert hun advies jullie ook voordeel op..... Denk dat dit een belangrijker overweging is dan puur alleen de hoogte van de rekening. Oftewel is de rekening de service waard......
  15. =Je vult in bij 4 Prestaties vanuit het buitenland aan u verricht Bedrag waarover Omzetbelasting omzetbelasting wordt berekend 4a Leveringen/diensten uit landen buiten de EU € 100 € 19 =Je vult in bij 5b Voorbelasting € 19 *************************************************************************************************** 4a is te betalen, 5b is te ontvangen => per saldo 0 ! Simpeler kan ik het niet uitleggen... ;)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.