Naast het vinden van een goede producent, lijkt het me ook erg belangrijk dat je goed kunt uitleggen wat de positionering van de verschillende lijnen is.
Hoe zou je deze zelf in de markt zetten? Wellicht kun je gebruik maken van een aantal positioneringsschema's, zodat je de lijnen duidelijk probeert te positioneren. Verder moet je denken aan duidelijke doelgroepomschrijvingen: voor wie is het? denk dan aan kenmerken als leeftijd, inkomen, woonplaatsen (stad, landelijk), maar ook meer richting levensstijl: wat vindt de doelgroep belangrijk? Kwaliteit, praktisch, modisch etc.? En waarom zou die doelgroep jouw kleding willen dragen.
Kort samengevat: probeer een stevige argumentatie te vormen. Wellicht kom je hier en daar tegenstrijdigheden tegen, maar daar kan je dan weer aan werken. Zodra je dit allemaal goed hebt doorgekeken weet je waar je over praat, je weet waarom jouw lijnen het goed gaan doen en dat vertrouwen straal je later ook uit bij het verkopen van je kleding.
Succes! Ik ben benieuwd hoe het je verder gaat.