Andretje

Senior
  • Aantal berichten

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Andretje's trofeeën

  1. Als kosten in de boekhouding opnemen? ja kan gewoon. alleen 8% krijg je bij geen enkele bank. Bedrag direct aftikken en je hebt 184 euro verdiend :) En als je zo'n bedrag niet voorhanden hebt zou je de uitgave misschien beter niet kunnen doen. Of als het inkoop voor klant(en) is die vooruit laten betalen. ;) Mooi dat het gewoon kan. 184 eur is een hoop geld echter kon ik de artikelen toen goedkoop krijgen en als ik langer gewacht had waren deze veel duurder. het verschil was groter dan de kredietbeperkingstoeslag.
  2. Het totaal bedrag a 2300 met de kredietbeperkingstoeslag eronder en dat deze in rekening gebracht word na 8 dagen.
  3. Hallo, Als ik een aankoop doe van 2300 EUR en die betaal ik later en er komt 8 % (184 EUR)kredietbeperkingstoeslag op. Mag ik deze toeslag op de boekhouding vermelden ? Mvg ANdre
  4. Beste Easy does it, Allereerst bedankt voor het antwoord. Ik heb eigenlijk alleen maar een factuur van de vervoerder en een factuur met adres van de klant. Ik zou niet weten hoe ik aan een stempel van de douane moest komen. Ik hoor en zie ook op het forum dat er wel meer webshops zijn die gewoon het 0% tarief berekenen en mijn vervoerder zegt ook dat er zat zijn die het doen met een factuur van paypal of etsy. Maar als ik het zo hoor mag dat eigenlijk niet ? Is dit een soort gedogen beleid of loop ik risiko op een naheffing met evt. een boete als ik het zo doe. Vriendelijke groet Andre
  5. Goedenavond, Ik ben al een tijdje met een webshop bezig en ik wil graag weten wat ik nodig heb om het 0% tarief te rekenen als ik buiten de EU verkoop. Ik heb het er al met een paar mensen over gehad en ik wil ook graag even aan de belastingdienst voorleggen of ik de juiste dingen in mijn boekhouding opneem. Ik verkoop sierraden en kleine kunstvoorwerpen via Etsy en Facebook (Paypal) Ik wil per kwartaal een staatje downloaden (dat kan via Etsy en Paypal), waarop ik de naw gegevens, datum, referentie nr, bedrag, artikel, verzendskosten en BTW tarief vermeld. En dan heb ik per week een factuur van mijn vervoerder waarop staat wat ik binnen en buiten de EU verzonden heb. Op het posstuk (brief of pakje) heb ik een volledig ingevuld CN22 of 23 formulier. Dat staatje gebruik ik omdat het veel werk is alle verkopen los in mijn boekhouding in te voeren en omdat ETSY geen BTW op de factuur vermeld, ik zet het er dus zelf bij. Is dit afdoende om het 0% tarief te gebruiken? Ik ben een klein bedrijf en verwacht voorlopig max 20.000 EUR omzet per jaar. Ik heb dit al een keer voorgelegd aan de belastingdienst en die gaf toen aan dat ik echt een waybill nr. nodig had en dat heb ik dus niet. Misschien had ik pech want er zijn toch zat bedrijven die het zo doen. Maar ja ik wil het dus zeker weten omdat ik niet later een hoop geld terug wil betalen. Vriendelijke groet Andre
  6. Het merendeel geeft aan dat ik de energie kosten pas kan wegboeken als ik het pand splits of helemaal zakelijk ga gebruiken. Op dit moment nogal wat rompslomp en ik moet dit nog gaan afwegen. Maar goed om te weten hoe het zit, en wellicht kan het de moeite waard zijn. Ik weet alleen niet of de bank toestemming gaat geven voor zoiets en of ik het nodig heb. in mijn akte staat dat de spaarpolis niet op naam van een bedrijf mag staan ik weet niet hoe hard ze dit handhaven.
  7. Ja ik begrijp het, wel jammer dat zoiets niet kan want ik kan de ruimte prive niet meer gebruiken. "kosten voor aanpassingen", dat is inderdaad mooi daar zal ik in de toekomst misschien nog gebruik van maken. Maar sorry houd dit nu ook in de ik de energie kosten niet mag boeken ?
  8. Als het erg gecompliceerd wordt dan doe ik het liever niet, maar ik snap dan niet waarom er toch veel mensen zijn met een praktijk aan huis. Die moeten dat toch ook aftrekken ? De stroomkosten vind ik toch veel belangrijker, volgens mij kan ik wel aantonen dat ik 50 % gebruik. Ik heb apparaten die veel energie gebruiken en ik kan het evt vergelijken met mijn verbruik van de afgelopen jaren.
  9. Denk je, wat voor voorwaarden hebben we het dan over ?
  10. Hallo beste forum leden Ik al een tijdje bezig met een bedrijfje en heb al een jaar een BTW nr en sinds 1 jan dit jaar KVK inschrijving! Ik doe dit aan huis, d.w.z. bewerken van kwarts en vervaardigen van sierraden. ik heb al 50 % van mijn energie kosten in de boekhouding opgenomen en ga er vanuit dat ik daar geen probleem mee zou krijgen. Nu zou ik ook de hypotheekkosten op mijn balans willen zetten maar volgens mij ben ik dan mijn rente aftrek kwijt en ik vraag me af of ik geen problemen krijg met de bank. De gemeente doet volgens mij niet zo moeilijk. De vraag is dus kan ik problemen krijgen met mijn hypotheekverstrekker of is dit gedogen beleid ? En hoe werkt dit in de aangifte, moet ik de hypotheek voor dit deel op naam van de zaak zetten en dan de rente kosten op de balans zetten ? ik doe het op de 1ste verdieping de begane grond is het woongedeelte en dus te scheiden van elkaar met appart sanitair.
  11. Ik begrijp het sorry, ik ga dit eerst nalezen !
  12. Ok tof, maar moeten die bedrijven allemaal levens vatbaar zijn dus 10 k p/j en min 10 uur per week. Dat haal ik n.l. met alle 3 handelsnamen bij elkaar wel vandaar dat ik het in eerste instantie onder een bedrijf wou houden.
  13. Hallo ik ben een bedrijfje aan het opstarten, in eerste instantie bewerk ik mineraal (kunst en lapidaristen) en verder verkoop ik mineralen halfedelstenen en maak ik sierraden. Verder wil ik later ook nog een paar dagen zelfstandig gaan coachen. de vraag is kan dit onder de zelfde naam en daarmee dezelfde kvk inschrijving ? Als ik naar buiten toe b.v. de naam Andre Arts gebruik en Andre Coaching. Terwijl ik in de kvk als Andre Arts ingeschreven sta. kan dit dan ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.