Annedien Hoen

Legend
  • Aantal berichten

    3228
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Annedien Hoen won de laatste dag op 7 augustus 2019

Annedien Hoen had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Emst
  • Branche
    Advies
  1. Het lijkt erop dat we elkaars rug hebben in deze. 🤠
  2. Ik ben van de partij, of aanmelden nou lukt of niet. ❤️
  3. mijn zoon is zzp heeft een webshop,is in september 2022 benaderd door MKB clickservice ze hebben niks voor hem gedaan maar dagen hem nu wel voor de rechter,voor een bedrag alles inclu 6500, wat moet hij nu hij moet 14september 2023 voorkomen.

  4. Gewoon helemaal wegconcurreren, leuke prikkel toch om een zo goed en lucratief mogelijk bedrijf te runnen? 😈😉
  5. Allereerst: Begin geen zaak als je 0,0% verstand van boekhouden hebt. De basics zul je toch echt zelf moeten begrijpen - al was het maar omdat je altijd zelf verantwoordelijk blijft voor een kloppende administratie/boekhouding. In die zin zou jij ook niet akkoord moeten gaan met dat je alles voor je rekening neemt op dat vlak, zonder dat de ander begrijpt wat je eigenlijk doet, want als er iets misgaat dan zijn de rapen gaar. "Ja maar jij zou dat doen", "Ja maar jij bent de eigenaar, jij zou..." (enz.) Ten tweede: Ik sluit me aan bij Hans van den Bergh - het kan erg lastig worden als je werkt voor een familielid. Daar spelen andere dynamieken mee dan alleen zakelijke, andere loyaliteiten en verwachtingen, enzovoorts. Wat ga je doen als je familielid structureel dingen niet op tijd aanlevert, of er missen facturen, of je ziet dat er een beetje te creatief omgegaan wordt met kosten, enzovoorts? Kan je dan streng zijn tegen je familielid? De samenwerking opzeggen, wetend dat je elkaar over een maand weer tegenkomt bij de verjaardag van je nichtje? (Ook daar zijn de mogelijkheden voor gedoe eindeloos ) Als je het toch gaat doen, zou ik je familielid echt adviseren zelf eerst een cursus te doen én ontzettend duidelijke afspraken maken.
  6. Los van de damage control die je overduidelijk te doen hebt; wat voor groeipotentieel is er? Kan je nieuwe markten aanboren, andere producten gaan aanbieden waarmee je snel omzet kunt genereren, kosten besparen, hebben jullie resources waar je (bv via collega organisaties) geld aan kunt verdienen, enzovoorts? Jullie zijn, onder andere door slecht advies, in een hoek geschilderd, en ik kan me goed voorstellen dat je daar een dreun van hebt gekregen ook (wie kan je vertrouwen, wanneer is een advies goed, hoe kan je beoordelen of iemand (zoals de boekhouder) haar of zijn werk goed doet). Wat jullie kunnen doen is een termijn stellen: Gaan puinruimen én kansen identificeren om te kijken of je de boel aan de groeikant kunt rechttrekken en na die termijn (bijvoorbeeld 3 maanden) evalueren wat er veranderd is en wat dán een logische/verstandige keuze is. Je zult er dan wel echt bovenop moeten zitten, no more mister nice guy (m/v) en steeds snel beoordelen of iets werkt of niet, en zo niet, het er weer uit bonjouren. Zet 'm op! 😊
  7. De andere experts hier hebben meer verstand van constructies en de juridische aspecten, wat mij interesseert is: Waarom willen de anderen niet meewerken aan je voorstel? Wat voor verstandhouding heb je met ze, wat voor mensen zijn het? Wat gaat het ze potentieel opleveren? Wat is jouw visie op je eigen ondernemerschap? Is er een scenario denkbaar waarin je dit concept laat rusten en iets anders gaat ontwikkelen, zonder inbreng van anderen, danwel, met betere afspraken? Was het coulance van ze dat je je op je eigen ding kon richten de afgelopen tijd? Zo ja, hebben ze dan niet ook een wat sportievere én zakelijkere houding van jou verdiend? Kan je in plaats van ze nu als je "tegenstanders" zien niet denken aan een scenario waarbij zij meer investeren (samen met jou) en je een ambitieuzer plan maakt waardoor je groter kunt groeien? Wees je trouwens ook bewust van de taal die je kiest. Je noemt het in je topic een "conflict", maar ondernemen is steeds weerstand tegenkomen en hier pro-actief en creatief mee omgaan. Als je alles meteen een conflict noemt ga je het nog zwaar krijgen 😉. Verschil van inzicht, andere belangen, misverstanden, de brokstukken van slechte afspraken opruimen, het hoort er gewoon bij. Maak er wat moois van!
  8. Je bent niet de enige die in dit soort tactieken trapt Schrale troost misschien. Maar wat zijn ze goed hè, in je inpakken en een goed gevoel geven en je naar de handtekening leiden. En hop, de krabbel is zo gezet en de volgende dag buikpijn en stress. Toen ik net startte (meer dan 20 jaar geleden) was er een bedrijf die een service verkocht dat je met een soort visitekaartjes in een grote bak bij de ingang van de KvK kon staan - héél misschien ben ik daar ingetrapt en héél misschien heeft me dat (in directe zin) nooit iets opgeleverd. Ahum. Dat soort clubs is gewend aan tekenspijt en mensen die er onderuit willen en dat negeren ze gewoon. Of je krijgt blafmails. Heel ongezellig allemaal. Wat staat er in hun contract over resultaten? Staat daar bijvoorbeeld dat het ze niet aangerekend kan worden als hun campagnes niks opleveren? Los van de juridische route, of de boel saboteren omdat ze waarschijnlijk niet zullen escaleren naar een rechtszaak, kan je er ook anders mee omgaan. Namelijk: het zien als leergeld, en een uitnodiging om niet in een slachtofferrol te schieten maar te denken: Ok, dan moet ik nu dus zó veel gaan verdienen dat deze kostenpost peanuts is. En het blijven zien als een investering in jezelf. Als een lief trolletje in je bedrijf dat je er aan helpt herinneren dat je jezelf en je waarde serieus moet nemen, dat je je volwassen moet opstellen, dat ondernemen ook 'omgaan met tegenslagen' betekent en dat als iets je kop afhakt je een nieuwe aangroeit en tien keer sterker terugkomt. En je later aan je kind(eren) kunt zeggen: Toen mamma koos voor een autonoom bestaan, ze haar eigen boontjes ging doppen, heeft ze wel fouten gemaakt, maar ik heb me niet laten kisten en ik ben keihard aan de slag gegaan om een goedlopend bedrijf op te zetten. Het mooie is, dat deze instinker je dan juist heel veel oplevert, en je ook alert zult maken op andere factoren in de toekomst, die van je willen profiteren en slechte deals willen maken. En misschien behoedt het je dan juist van veel grotere fouten die veel meer geld zouden kosten. Ik denk dat heel veel ondernemers in een of andere vorm wel zo'n verhaal hebben en zijn uitgedaagd om zich niet te laten kisten, zich door fouten en valkuilen hebben moeten laten motiveren om iets in zichzelf te ontwikkelen dat er nog niet was. Je hebt in elk geval de bereidheid getoond te investeren in je bedrijf, en los van of dit specifieke product een slimme investering was; je hebt er iets positiefs van te maken dat je aanspoort om groter te denken en je niet uit het veld te laten slaan. Zorg gewoon dat je zo veel gaat verdienen dat dit een terugkerend miniprikje op je afschriften is, en laat het een reminder zijn dat je leert van je fouten en dat je je bedrijf serieus neemt en gaat groeien. Een bevriende ondernemer ging toen hij net begon, toen hij begin 20 was, voor 300.000 gulden het schip in omdat zijn compagnons hem pootje lichtten. Hij heeft dat verlies genomen en is keihard gaan werken om dat gat dicht te lopen én nog meer te gaan verdienen. En dat is gelukt. Dat heeft mij altijd geïnspireerd om bij tegenslagen (economische recessie, verkeerde beslissingen of naaistreken van mensen) me niet te laten kisten. Het gaat namelijk niet alleen over wat anderen doen, maar ook over hoe je jezelf managed als ondernemer. Mag je fouten maken? Of blijf je dan jezelf op de kop zitten, waarmee je je eigen creativiteit en ondernemendheid de kop indrukt? Of ben je begripvol én motiveer je jezelf om dus groter te denken en je leergeld super goed te laten renderen? Zet 'm op!
  9. Inderdaad, WAUW! Ik kan er veel over zeggen, maar heb vooral zin om het offline te vieren met jullie!
  10. Ik begrijp je impuls, en dat je alvast stappen wilt zetten en voorsorteren op over twee maanden, en er valt genoeg te zeggen over de blokkerende werking van een uitkering en bijbehorende instanties, maar het kan ook gewoon een kwestie van respect zijn voor de ondersteuning die je nu krijgt en gewoon even chillen met je behoefte aan 'dingen kunnen afvinken'. Er wordt ten onrechte gesuggereerd dat als niemand eerder op het idee kwam die twee maanden wél het idee hebben maar niet registereren geen kwaad kan; alle creatieven/uitvinders/ondernemers kunnen je vertellen dat op de één of andere manier ideeën en uitvindingen tegelijkertijd kunnen ontstaan, ik heb hier zelf genoeg voorbeelden van en dit is in dat kader ook een interessante pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_multiple_discoveries Ik zou niet gaan stunten met dit via een ander spelen (kan ook gedoe brengen), maar het risico nemen dat een ander ook op het idee komt, en als dat zo is dan bedenk je gewoon iets anders.
  11. Ik zou gewoon het stucwerk weer even gaan verwijderen bij de wanbetaler 😉
  12. De oplossing ligt deels buiten je, hoe je je inspiratie en energie op gang houdt - zoals gesuggereerd, door met collega-ondernemers te praten en sparren, door een businesscoach aan te haken. Maar misschien is het ook tijd om je interne bedrading even te beschouwen en te kijken of je je afhankelijk opstelt ten aanzien van anderen (o.a. je broer, en misschien zitten er onbewust nog loyaliteiten die je nog niet hebt losgelaten omdat je het familiebedrijf hebt overgenomen). Als je degene bent met het ondernemersbloed (dat is een percentueel klein deel van de mensheid) dan heb je dat ook te dragen en niet over te klagen als anderen dat niet hebben. Want hoewel mensen die het niet hebben nog wel wat op te rekken zijn in hun pro-actieve denkvermogen, verbeterpunten gaan spotten, strategisch denken, is het toch vaak ook echt vaak de aard van het beestje als dat er niét is. En daar kan je in blijven hangen en je eenzaam over voelen (dat is een valide gevoel, dat ontken ik niet) maar je kunt ook de knop omzetten en denken: Ok, dan ben ik blijkbaar degene die dit doet en te doen heeft binnen het bedrijf, laat ik dat met zoveel mogelijk enthousiasme en creativiteit en business sense doen. Hoe het ook voelt, probeer om jullie beider aandeel als 50% in het geheel te beschouwen, ook als het soms misschien voelt alsof jij 150% doet. Je kunt je ook afvragen hoe de relatie met je broer in elkaar steekt; is hij jonger of ouder dan jij? Voelt hij het als een zegen of een vloek dat jullie een goedlopend bedrijf hebben overgenomen? Wie niet zelf het bloed, zweet en tranen heeft moeten produceren om ergens een succes van te maken voelt niet altijd de 'vonk' die nodig is om je ondernemerstanden ergens in te zetten - of hebben jullie wel degelijk meegebouwd en is wat er nu staat ook heel erg jullie verdienste? Ik ken de ins en outs niet, maar vaak speelt er in de onderlaag wel een en ander mee. Als je wilt heb ik wel de naam van een hele goede systemische businesscoach voor je die veel doet met familiebedrijven, die zelf ook 17 jaar in een familiebedrijf werkte en nu doormiddel van opstellingen (die kan je alleen doen, heb je je broer niet voor nodig) dat soort dynamieken snel boven water krijgt. (Stuur me dan maar een berichtje. Zij had een automotive bedrijf en kan wel wat met die 'mannenwereld' ) En mooi dat je hier zo'n vraag voorlegt, op zoek gaat naar manieren om het beter te doen. Je klinkt (ook door je andere posts) als iemand die het beste voorheeft met z'n bedrijf en mensen, top!
  13. Eh. Ben jij de baas? Dat verklaart dan waarschijnlijk een hoop Als je organisatie niet zo 'plat' is voelen de mensen zich waarschijnlijk geremd. Hoe is de opstelling van de ruimte?
  14. @Benm Eens, maar wat dat betreft is het dan weer wél slimme marketing om het gat te verkopen en niet de boormachine. Mensen zitten in het 'op slot' paradigma, dus daar past het beleid, waar je vraagtekens bij kunt zetten op allerlei gronden, framen als: 'en nu gaat Nederland weer open (als je xyz doet)' prima bij. Als je dan kijkt naar het doelwit in het logo en de legergroene kleurstelling dan worden we heimelijk geïndoctrineerd om te verlangen naar de bevrijding ... Ok, een far stretch wellicht, beetje door riffend op @TwaBla maar ik vind het een beetje dubieus op z'n minst 😉
  15. Super gaaf idee met veel potentieel! Ik zou in eerste instantie wel een link zoeken met iets dat nu een hype is, en een groeimarkt, en dat in partnership doen met bepaalde sites op dat vlak, zodat je altijd actuele informatie hebt. Waar ik dan aan denk zijn sneakers. Dat is booming, en ik zou wel willen weten wat mijn berging vol schoenendozen inmiddels waard geworden is - met een trigger om te verkopen als ik veel winst kan maken. Je moet daarbij - en sowieso - slim te werk gaan, want een idee is niks, en het is super gemakkelijk te copy pasten door een ontwikkelaar met veel slagkracht en kapitaal. En nog mooier is het als je de trend van een object kunt zien, over een dag/week/maand/jaar. Ik vraag me af wat jij toevoegt aan dit verhaal - want als dat 'ik heb een idee' is, en je hebt verder geen toegevoegde waarde (bv je hebt ervaring met ondernemen, of een skill die je kunt inbrengen, zoals coden, of marketingvernuft, enz.) dan kom je niet ver.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.