ChinaTradeConsult

Legend
  • Aantal berichten

    852
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

ChinaTradeConsult won de laatste dag op 18 januari 2019

ChinaTradeConsult had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze
  • Geslacht
    Man
  • Adres
    Saturnusstraat 1, Oss, NB, 5345 LA, Nederland
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    René
  • Achternaam
    van Weert
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    China Trade Consult
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Mij wat kunnen leren.
  • Mijn mening over innovatie
    Onontbeerlijk. Stilstand is achteruitgang.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Alleen aan beginnen als je bereid bent keihard te werken, weet dat er veel risico's aan verbonden kunnen zijn en je een enorme verantwoording tegenover je personeel hebt.

    Er vliegen geen gebraden ganzen rond. Ook niet in China.

ChinaTradeConsult's trofeeën

  1. Of je het verplicht bent of niet, waarom zou je alle gegevens niet gewoon downloaden en bewaren? Het kost je alleen maar opslagruimte in de cloud of op je harde schijf. Misschien heb je het nooit meer nodig maar als je het wel nog eens nodig hebt, heb je het tenminste nog.
  2. Sorry Bert, maar ik vraag dit niet om een probleem van mijn klant op te lossen maar om mijn kennis uit te breiden. Dat mag toch wel op dit forum?
  3. Het is inderdaad kleding. Witte wegwerp overalls voor "doe het zelf" schilders met een verkoopwaarde van nog geen 5 Euro.
  4. Nee, is er niet geweest. Even ter verduidelijking: De goederen zijn door een Duitse vervoerder van China naar Rotterdam vervoerd. In Rotterdam worden ze door een Nederlandse douaneagent ingevoerd. Deze douaneagent heeft een hele waslijst met documenten die hij wil hebben. Gek genoeg alleen maar als de douane wil inspecteren. De lijst met gegevens die hij wil is: 1 Ocean Freight Insurance Policy 2 Purchase Invoice 3 Resale Invoice 4 Purchase Contract 5 Invoice for Transport Costs 6 Invoice Insurance 7 Correspondence regarding Purchase 8 B/L 9 Custom Clearance Order 10 Authorization for direct Representation 11 Payment Receipts 12 Export Declaration CN Als mijn klant dit allemaal moet geven, weten ze niet alleen bij wie hij inkoopt en wat het kost maar tevens wat zijn marges en wie zijn klanten zijn. Dat is de complete informatie die voor zijn concurrenten waardevol is.
  5. De Rotterdamse douane wil een container van een van mijn klanten inspecteren. Eigenlijk niks bijzonders want dat gebeurt regelmatig. Wat ik alleen nog nooit heb meegemaakt is, dat ze behalve de normale documenten die voor invoer nodig zijn, nu opeens ook een verkoopfactuur willen hebben. Ik kan me niet voorstellen waarvoor ze die nodig hebben. De betreffende goederen worden pas gefactureerd als ze uitgeleverd worden. Er is dus nog geen verkoopfactuur maar ook al zou die er zijn, zou hij weigeren die te geven. Heeft er iemand van jullie zoiets al eens meegemaakt? Kan iemand me zeggen met welk doel ze willen weten wat mijn klant aan de goederen verdient en wie ze koopt? Is de douane überhaupt bevoegd om verkoopfacturen te vragen?
  6. LINK Gevonden met de zoekfunctie "parfum samples".
  7. Dit soort oplichters gaat er van uit, dat er nog dommere mensen bestaan dan ze zelf zijn.
  8. Ik had er ook veel last van maar word nu hooguit nog maar 1 keer per maand gebeld. Ik vraag meteen of het een Cold Call is. Dan wordt het even stil aan de andere kant van de lijn. In enkele gevallen werd er zelfs ja gezegd. Ik zeg altijd, dat ik vandaag een goede bui heb en geen aangifte zal doen maar dan moeten ze me nooit meer bellen. Daarna blokkeer ik het nummer. Dit schijnt te helpen.
  9. Ik verbaas me er telkens weer over wat men allemaal bedenkt om een paar euro minder belasting te hoeven betalen. Als ik een kinderzitje, ski box, trekhaak, hondendeken of wat anders koop wat ik puur privé en absoluut niet zakelijk nodig heb, betaal ik dat gewoon zelf. Ook tolkosten en brandstof als ik met de auto op vakantie ga. Zoiets als bedrijfskosten declareren, staat voor mij gelijk aan belastingontduiking. Ik zie de bijtellingsregeling als vergoeding voor het GEBRUIK van de auto als voertuig en niet voor de bijkomende kosten van het privégebruik. Misschien onnozel, maar ik voel me er beter bij en haal me geen problemen met de belastingdienst op mijn hals.
  10. Bij dropshipping koop jij als bedrijf bij een ander bedrijf (B2B) en verkoopt het aan een consument (B2C). De consument kan het artikel terugsturen naar jou en je dient hem dan ook zijn geld terug te geven. Jouw leverancier kan (en zal) een retour van jou weigeren. Zeker als hij in China of een ander Aziatisch of Afrikaans land zit. Als je weet dat in Nederland het retourpercentage bij vrouwenfashion, volgens een onderzoek van februari 2023, meer dan 40% bedraagt, kun je je voorstellen wat voor een werk je op je hals haalt en dat je zelf een magazijn moet hebben om die retouren te verwerken. Een deel van die retouren zul je niet meer kunnen gebruiken voor de verkoop. Het is een bekend feit dat sommige klanten kleding bestellen, die in het weekend of voor een bepaalde gelegenheid dragen en dan op maandag doodleuk terugsturen. Weet waar je aan begint.
  11. Ter vergelijking de huidige kosten voor mijn klanten bij FOB Guangzhou (Nansha) - Rotterdam: LCL 6,2 cbm / 980 kg Zeevracht USD 235,60 (Euro 215,-.) Havenkosten Rotterdam Euro 285,20 Inklaring Euro 50,- Niet inbegrepen: Transportverzekering, invoerrechten, BTW, eventuele douane inspectie, transport vanaf Rotterdam-haven naar eindbestemming.
  12. @Tonino: Ik zie dat ook steeds vaker langskomen. DDP wordt door leveranciers vaak aangeboden om bij invoer een lagere waarde en/of een verkeerde goederencode aan te geven en daardoor meer te verkopen. Hoe hoger de invoerrechten, hoe meer er “bespaard” kan worden. Dit wordt vooral gedaan bij goederen waarvoor een hoge antidumpingheffing geldt zoals bv fietsen (antidumpingheffing tot 48,5%) en bepaalde schroeven en bouten (tot 86,5%). Deze worden (vaak via Polen) onder een heel andere goederencode en met een veel lagere waarde in de EU ingevoerd en dan doorgeleverd naar het land van bestemming. Je zult van geen enkele leverancier of douaneagent de invoerdocumenten of een rekening met BTW krijgen omdat deze niet overeenkomen met de werkelijkheid. Het zou me overigens niet verbazen als het in deze topic elektrische fietsen betreft. De prijs en de populariteit van het product (zoals TC aangeeft) laten dit sterk vermoeden.
  13. Misschien kun je het beste een sticker met de ontbrekende informatie maken en deze op de doos plakken. Zeker geen mooie of ideale oplossing maar wel de goedkoopste.
  14. @Inspiresta: Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met economische garantie. TS heeft bij een leverancier voor salontoebehoren een apparaat voor permanente ontharing gekocht voor een prijs van Euro 11.950,-. Het lijkt me duidelijk dat geen enkele consument een dergelijk apparaat voor zo'n prijs gaat kopen om dat thuis te gebruiken om zijn / haar lichaamsbeharing permanent te verwijderen en het dan in de kast te zetten. De leverancier moet er alleen al daardoor van uitgaan dat het voor de uitvoering van een bedrijf aangekocht is. Bovendien was de offerte (en mogelijk ook de factuur) gericht aan het bedrijf van TS. Als hij dan op de koopovereenkomst een garantieperiode van 2 jaar toezegt, heeft TS ook recht op deze garantie.
  15. "Importkosten" is een ruim begrip. Welke kosten bedoel je precies? Invoerrechten, omzetbelasting, inklaringskosten?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.