Ferry

Super Senior
  • Aantal berichten

    153
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Voornaam
    Ferry

Ferry's trofeeën

  1. Toentertijd zijn de beide fondsen op overlappende werkingssferen gewezen en is getracht de overgang op fatsoenlijke wijze te laten plaatsvinden. Beide PF-en hadden daar geen trek in. Pas in de afwikkeling van het faillissement heeft de curator het voor elkaar gekregen dat een deel van de betaalde premies aan PF1 aan PF2 werden betaald. Bij de doorstart (gewoon gezond bedrijf) was PF1 weer van toepassing (technisch verhaal). Dit om aan te geven hoe kortzichtig en "gevaarlijk" pensioenfondsen kunnen handelen. Lost verder je uitdaging niet op.
  2. Beste, Ik kan je niet helpen maar alleen benadrukken dat aansluiting bij het juiste pensioenfonds mega belangrijk is. In 2015 heb ik van dichtbij meegemaakt hoe 2 pensioenfondsen aan het rollen bollen waren over welk fonds nu van toepassing is. Ook tussenkomst van specialisten hielp niet. Het ging pensioenfonds 2 niet snel genoeg en binnen een ruime maand lag er een faillissement van het bedrijf op tafel (ging om 1,5 miljoen euro). Op dit moment heeft 1 van mijn klanten een zaak lopen met een pensioenfonds. Ze eisen van hun aangiftes en premiebetaling. Merkwaardig want de onderneming heeft geen loonsom (gehad), inhuur via uitzendbureau (waar de juiste pensioenpremies worden afgedragen). Meerdere malen duidelijk gemaakt maar pensioenfonds is doof en zet door. Dus zoek, nu het nog overzichtelijk is, hulp. Succes!
  3. 20%- 25% bovenop het uurtarief van de zzp-er zetten is een goede marge en normaal in detacheringsland. Valt zo te zien binnen de bandbreedte. Wat voor marge is voor jou acceptabel? Je wilt een vacature plaatsen. Waarom denk je dat de zzp-tarieven zo hoog zijn? Geen werknemer te vinden. En je hebt je uitdaging met ziekte niet. Hooguit een opdrachtgever die wat minder blij is.
  4. En in een uitzendconstructie is dat ook al niet meer. Het fasesysteem is per 2022 (fase 1/2) veranderd en in 2023 wordt het nog beperkter (fase 3).
  5. Je hebt het over omzet. Dat is dus op jaarbasis een halve werknemer of zo continu in de verloning. Da's al even geleden. payrolling en uitzenden zijn uit elkaar getrokken. Bij payrolling heb je werknemers dezelfde rechten als bij de inlener. Wat zou je wel kunnen doen? Besteed je verloning en werkgeverschap uit aan een backofficebureau. De meeste grote payrollers bieden die dienst wel aan. Jij brengt de werknemer bij hun onder. Je komt een opslag overeen en die marge krijg je regelmatig uitgekeerd. Prima punt om vanaf daar langzaam aan voor jezelf te beginnen. Geen risico, geen investeringen (werkkapitaal, cerificeringen).
  6. Ferry

    BTW Kerstpakket

    Goedemiddag, Iemand een idee hoe dit in elkaar zit? Ik koop kerstpakketten bij de Makro. Op de site en in de winkel staat de prijs €55.- ex BTW, €61.02 incl. BTW per pakket. Dat dit niet exact 21% of 9% is zal komen door de mix van producten, neem ik aan. Ik bekijk nu de factuur en zie dat ze €61.02 per stuk rekenen en 0% BTW Ook op de BTW specificatie staat 0%. 1) Hoe ga ik hier mee om vwb btw inkoop. 2) Wat doen zij? Wat is de truc/ regel? Uiteraard kan ik ook de Makro benaderen maar verwacht daar nou niet een juist antwoord. Alvast bedankt!
  7. OK, interpretatieverschilletje. Ik lees nml dat beide partijen (zonder beide er mee in te stemmen) het contract kunnen beëindigen. Je kan nml ook overeenkomen dat alleen de werknemer het contract tussentijds kan beëindigen. Hoef je als werkgever niet mee in te stemmen. Dat alleen de werkgever tussentijds kan opzeggen is naar mijn weten niet mogelijk. Aanvulling: ok, niet correct. Inderdaad met instemming beide partijen. Excuus.
  8. Voor het eind van de maand opzeggen. 1 maand uitwerken. Of mocht het niet kloppen vwb bovengenoemd citaat het gesprek aangaan met werknemer en kijken of je een vaststellingsovereenkomst kunt aangaan. Je hoeft zoals je stelt in punt 2 die 7 maanden niet te betalen. Is uiteraard wel netjes maar je kan ook wat anders overeenkomen.
  9. Maar waarom dan zo moeilijk en ver weg? Europa is groot zat en uit zuid Europa (Italië, Spanje, Griekenland) komen zeer goede lassers. Die dames en heren zitten te springen om werk. Geen gedoe met vergunningen, nauwelijks taalbarrière, "om de hoek". Kwestie van kontakt leggen met grote gemeentes in deze landen en ze helpen je graag op weg met banenmarkten. Ik ontken niet dat er een te kort is aan goed personeel maar het is nou ook weer niet zo dat we ineens vliegtuigladingen uit den vreemde moeten gaan halen. Maar goed, ben toch benieuwd of en hoe het je gaat lukken en dat de werknemers een boterham mogen verdienen conform de geldende wet,- en regelgeving in NL.
  10. Goedemorgen, Je zal de werknemers dan in het thuisland moeten gaan werven. Niet in Dubai. Daar zijn ze al arbeidsimmigrant. Dit soort constructies zijn niet nieuw. Er werken al in NL Filipijnen via een Poolse constructie. ISZW krijgt er geloof ik niet echt vat op. Maar stel je vind een weg dat het lukt om een complete transparante manier te vinden om die werknemers hier te krijgen dan heb je gewoon te maken met het loonverhoudingsvoorschrift. De werknemers dienen conform cao inlener beloond te worden. Ook heb je in de uitzendbranche met het bouwconvenant te maken. Dus de gedachte dat je er een goede cent (meer dan een andere uitzendboer) aan kan verdienen lijkt mij stug. Als je echt alle kosten meeneemt dan zijn arbeidsmigranten duurder dan een reguliere werknemer.
  11. Eerlijk, dit is gebeurd voor mijn tijd. Ik krijg ook het hele verhaal niet 100% duidelijk. Wat wel duidelijk is dat sommige mensen in dit bonnensysteem een gat hadden ontdekt. Was gewoon niet waterdicht. Daardoor is er een paar keer gefraudeerd. Met die mail zou het (mocht alsnog fraude blijken) hopelijk het platform "ons" schadeloos kunnen stellen. Dus ja, klacht terecht (niet geleverd voor zover zichtbaar), maar even meewerken en mailtje sturen zoals afgesproken was blijkbaar te moeilijk. Uiteindelijk kiest klant toch voor levering. Terecht, toch! Alleen erg vervelend dat er eerst een stampij van je welste gemaakt moet worden omdat ze restitutie wil. Dus nu in conclaaf met platform (grootste van NL?) of alsnog mogelijk. We gaan het beleven. Maar goed. Die bonnen was blijkbaar ooit bijhandel. Nu niet meer ter sprake. Even dit oplossen.
  12. Gedeeltelijk met je eens. In zaak 1 was (in mijn afwezigheid) de discussie al gaande (Stel je 2 exotische temperamentvolle dames voor) . Nadat ik bijsprong afspraken gemaakt over hoe dit optelossen, wijkt iemand af van de afspraken. Ja, die mail is nodig en had ook zoals aangegeven terplekke gekund. In het verleden is er een paar maal fraude gepleegd met deze waardebonnen en heeft dat 100-en euro's gekost. En nu gaat het weer om vijfhonderd euro. Met die mail was later eventuele fraude aantoonbaar geweest. (Bonnen waren schijnbaar ooit bijhandel) In zaak 2 ben ik het eens dat een mail niet de methode is. Dat bedoel ik. Toch normaalste zaak van de wereld? Om dan te gaan klagen da's punt 1, maar ook nog eens je geld terug te willen? En letterlijk zeggen dat als ze terugkomt het geen prettig bezoek gaat worden (vóór de mededeling van de mail). De zaken klinken misschien als peanuts voor anderen maar het is een opeenstapeling van zaken in een groeiende onderneming die zijn weg zoekt en deze 2 springen er nu even bovenuit. Klanttevredenheid staat op nummer 1. Een keer een mindere recensie is balen en als de klantgegevens er zijn wordt er direct kontakt opgenomen en gevraagd wat er scheelde en wordt de klant aantoonbaar ruimschoots gecompenseerd (niet in geld). Op alle platforms wordt gemonitord wat de bevindingen waren en als dat bijv minder dan 4 sterren zijn van de 5 wordt er serieus nagedacht: waar kan het aan gelegen hebben? Wie heeft het bereid? Andere inkoop? Wat? Maar ook andersom. Gelukkig zijn er ook klanten die zomaar even langskomen om te zeggen dat ze het overheerlijk vonden of je op straat aanspreken. Dan is de vraag ook aan hun: wat maakte nou dat het zo lekker was? Daarom deze vraag. Hoe ver ga je? Dank voor de input iedereen. Erg waardevol. Gaan het oplossen. Hoe dat is gebeurd laat ik nog weten.
  13. Nou, daarom stel ik de vraag. Half uur lang staan roepen en dreigen en je geld willen en later alsnog geleverd willen krijgen. Gaat mij erom, waar leg je de grens. Moet je altijd maar nederig ja en amen zeggen? Er wordt een fout toegegeven en komen tegemoet aan de wens van de klant. Afspraak is direct mailen, had ook direct terplekke in de zaak gekund. Geen probleem. Maar uiteindelijk via Instagram laten weten iets anders te willen. 100% eens. Bedankt Roel. En ja, ik sta er echt van te kijken hoe je afgebrand wordt of op bepaalde platforms je graf in gemind wordt. Je ziet wel "gelukkig" welk type klant dit is. Omzet is omzet en neem je het dan voor lief of ga je alleen voor de groep die wel je producten waarderen en openstaan voor redelijke communicatie? Juist de klant waarvan ik het zou verwachten kritisch te zijn (hoger opgeleid, bereid de prijs te betalen, vega(n)) blijkt easy going en de klant uit "andere" wijken heeft kritiek op weet-ik-het-wat. Ok, wellicht interpretatie. Mevrouw heeft exact geleverd gekregen waar ze om heeft gevraagd en daarna (15 minuten na vertrek) kwam het argument dat ze een ander soort kipvulling (en deeg) had gewild (wat je daar dan ook onder mag verstaan? Kipfilet, kipvleugel ipv kipdij?).
  14. Goedemiddag! Sinds een paar maanden draai ik mee bij een ander higherlevellid in de onderneming. Erg leuk om te zien wat er speelt en het houd je scherp. Totaal andere business en ook totaal andere kijk op zaken. Nu lopen we tegen iets aan als klanttevredenheid. Hieronder 2 zaken die echt op dit moment aan de hand zijn. Graag zou ik willen weten hoe jullie onderstaande situaties zouden oplossen. Hoe ver ga je mee in: de klant is koning!? Zaak 1: klant heeft online ergens begin dit jaar of eind vorig jaar waardebonnen van een groot platform via de onderneming gekocht. Helaas zijn die waardebonnen nooit geleverd, wel betaald. Klant komt nu op hoge poten in de zaak. Ze geeft aan sinds april dit jaar (of zelfs eerder) contact te zoeken via mail en social media met ons, zonder resultaat. Ze geeft aan de bestelling te willen annuleren. (EDIT: Platform had leveringsproblemen, dit is gecommuniceerd met de klant. Annuleren of wachten, Deze klant wilde wachten, maar er is uiteindelijk niet geleverd) Er is aangegeven dat ze even dit op mail moet zetten met haar bankgegevens en dan zal het bedrag direct worden teruggestort. Bij het nazoeken in mail en social media zien we 1 poging via instagram. De emoties liepen in de zaak hoog op omdat mevrouw de tijdlijn niet goed weergaf. (in het verleden zijn er klanten geweest die wilde annuleren maar stiekem al de bonnen geleverd hadden gekregen en hadden verzilverd) Uiteraard is er excuses gemaakt. Had niet mogen gebeuren. Ze zegt in de auto wel een mail te gaan sturen zodat we direct eea kunnen oppakken. Na en paar uur komt er een bericht via Instagram (geen mail) dat ze niet wil annuleren maar alsnog de bonnen wil hebben. Gezien de hoogoplopende discussie in de winkel en ook de dreigementen dat er wel even via een bekende Youtuber ruchtbaarheid aan de zaak gegeven zal worden voelen we er weinig voor om alsnog te leveren. Dingetje dat er bij komt is dat we niet weten hoe snel er geleverd kan worden omdat degene bij het platform ook niet 1,2,3, kan schakelen. Soms ontvangen klanten pas de digitale bonnen na 3 weken (wordt bij aankoop vermeld). Vraag: moet je nu leveren omdat de klant dat wil of zijn er gronden waarop je alsnog kan zeggen dat wij nu de bestelling annuleren? Zaak 2: Op maandag is de zaak gesloten. We zijn toevallig aanwezig. De telefoon gaat. Iemand wil een kleine bestelling plaatsen. Er wordt duidelijk aangegeven dat we gesloten zijn maar graag een uitzondering maken. Over 40 minuten kan de bestelling opgehaald worden. Klant komt van een andere stad naar deze stad. Wij bereiden het product in de oven klaar. Klant staat op afgesproken tijdstip voor de deur. Rekent af en alweer een tevreden klant verlaat het pand. Althans, dat denk je. Na 15 minuten gaat de telefoon dat ze de producten (surinaamse pasteitjes) wil terugbrengen. Want: het bladerdeeg is niet zelf gemaakt en ze wil een ander soort kipvulling. Oja, manlief heeft van eentje al gesnoept. Ze komt er direct weer aan. Wij geven aan dat we nu op punt staan weg te gaan en dat eten ook niet wordt geretourneerd. De dame schiet uit haar slof en zegt dat bij vergelijkbare zaken ze altijd dan haar geld terugkrijgt! Zou kunnen, maar niet bij ons. Om te sussen is er gezegd dat ze een mail moet sturen en dan pakken we het op. Ik had het niet kunnen verzinnen om 1,5 uur in de auto te gaan zitten en dan gaan klagen over bladerdeeg die niet zelf gemaakt is? Klagen over de vulling? Waar ook niet naar gevraagd is en ook niet is medegedeeld. (edit: navraag, het was wel medegedeeld, ze wilde ANDER soort kipvulling) Zou je de producten weer innemen en geld teruggeven? (in het kader van "klant is koning"). Bestaat er een plicht? Ik weet 100% zeker dat het niet aan de kwaliteit van de producten ligt. Product loopt goed, niet anders bereid. Bedankt voor de inzichten. Ferry
  15. Goedemorgen, Wellicht kan je vanavond wijzer worden in de NOW 2.0 materie: RTLZ en minister Koolmees Succes! Ferry
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.