Dirkdb

Senior
  • Aantal berichten

    65
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Ambachtsweg 11, Urk, 8321DW, Nederland
  • Voornaam
    Dirk
  • Achternaam
    de Boer
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    HET Reclame adviesbureau
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Goed zijn in hun ding, die de mensen beoordelen op een mix van kwaliteit en persoon.
  • Mijn mening over innovatie
    Het moet nuttig zijn en het liefst geldbesparend.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Een verslavend iets waar je voor moet boksen, en wat niet altijd zijn vruchten afwerpt in geld of materialisme maar ook in waardering.

Dirkdb's trofeeën

  1. Beste Tukker90, Zoals je hier je verhaal vertelt komt het een beetje warrig over. Voor zover ik weet kun je een domein alleen proberen op te eisen als duidelijk is dat iemand echt jouw bedrijfsnaam heeft geregistreerd. Als de eigenaar het domein al een tijd had voor het bedrijf geregistreerd werd / bestond dan is het een ander verhaal en kun je niet veel meer doen dan proberen een deal te sluiten. Dat is natuurlijk wel logisch, als dat niet zo was kun je achteraf een bedrijf vestigen met de naam 'Pizza' en vervolgens pizza.nl opeisen (die al bijv. 10 jaar bestaat), en dat is niet eerlijk. Groet, Dirk
  2. Toevallig ben ik ook aan het kijken voor een tablet. Ik ben uitgesproken a-apple, vooral vanwege het gesloten systeem. Ik ga dus liever voor Android. Maandagmiddag ben ik even aan het shoppen geweest en heb tablets uitgeprobeerd maar ik wacht er nog even mee, alle android's inc. de Asus Transformer waren schokkerig en lang niet zo vloeiend als de iPad, terwijl er vaak betere hardware in zit. Ik wacht nog even met de aankoop van een tablet, misschien dat de Ice Cream Sandwich update verbeteringen brengt. Mocht je perse budget willen, kijk dan eens naar de Archos G9 die kost iets van 250 euro en kan heel veel, alleen is het scherm wat minder (volgens mij wel acceptabel) en is de behuizing wat goedkoper, maar onder de motorkap ziet het er voor die prijs erg goed uit.
  3. Heeft hij nou een bord voor zijn kop of zie ik iets over het hoofd?
  4. Misschien kijk ik er overheen maar ik kan zo 1 2 3 niets in dit topic verder vinden over retentierecht in jullie geval. Ik wist niet eens dat het bestond pas na de reactie die na mij gegeven werd door djluc mij ben ik even gaan Googlen. Ik ben toch even benieuwd waarom het retentierecht niet werkt in jullie geval. Verder zeg je dat je niet in het verleden wilt blijven hangen van wanbetalers, maar tegelijk wil je wel dat de wanbetalers die al failliet zijn je factuur betalen. "Dat gaat je niet lukken" wil je niet horen maar voor mij klinkt het gewoon zo dat die bedrijven het gewoon niet meer gaan betalen omdat ze er niet meer zijn (en de belastingdienst en de bank gaan altijd voor als er nog wat te verdelen valt). Voor de rest eens met de anderen hier, we willen je helpen, we snappen dat het lastig is maar we doen ook ons best! Ik denk dat je momenteel al het juiste doet, als een hyena achter je wanbetalers zitten, bel ze voor mijn part elke dag (meerdere keren) op, of laat dat door een stagair doen en zorg er vooral voor dat je de klussen probeert te selecteren op betrouwbaarheid, Nog even wat ideetjes: [*]Zet bijv. van elke klant de brutowinst, betalingstermijn en de omzet in een excelbestand, op basis van die gegevens weet je na een paar klussen precies wie er steeds later gaat betalen en dus een risico gaat vormen. Ook zie je direct waar je weinig op verdient maar ook weinig risico loopt. Op basis van die patronen kun je dus een selectie maken van bedrijven waar je meer omzet vandaan probeert te halen en de bedrijven die je beter kunt wieberen. Het belangrijkste waar je in mijn opinie aan moet werken is het juist inschatten van risico gevallen, doet een aannemer wel erg moeilijk over je termijnen? Vraag je dan af waarom hij dan wel wil laten bouwen maar wil betalen, een aannemer heeft zelf toch ook termijnen bij de klant? [*]Wat je ook kunt proberen is met de klant (als het om een aannemer gaat) afspreken dat jij jouw termijn afstemd op de termijnen die hij aan de uiteindelijke klant rekent, als zijn klant de termijn betaald moet hij jouw ook direct betalen, anders leg je het werk stil. Als de aannemer dan halverwege de klus zegt dat de klant niet meer betaald, dan zal hij dat moeten aantonen en dan wacht je gewoon tot de klant wel betaald voor je weer verder gaat. [*]En als laatste, als je klus toegewezen krijgt van een opdrachtgever die nog openstaande posten heeft dan zou ik niet aan de klus beginnen voor de andere posten betaald zijn. Ik hoop van harte dat je wat aan een van deze 'hersenspinsels' hebt ;)
  5. Je geeft hier zelf al de oorzaak, de oplossing moet je dus daar in zoeken. Ik ben geen specialist op dit gebied, in mijn vak kan ik een website altijd offline halen die niet betaald is etc. Kun je in je voorwaarden niet opnemen dat het de opdrachtgever of: 1. Toegang krijgt tot het pand na afbetaling (bij nieuwbouw). Mocht er iets niet naar wens zijn dat kan hij dat aangeven voor hij afbetaald door er samen met u door heen te lopen. 2. Dat de afwerking gestart wordt bij het restbedrag? (is wat moeilijker uit te leggen) Misschien is het nog slimmer om op de een of andere manier te proberen om het restbedrag te verminderen? Groet Dirk
  6. Ik las dat er iemand feedback gaf op de naam van je bedrijf, je wuift dat weg met dat je het er zelf niet in ziet. Pas op dat je niet bedrijfsblind word. Jij kijkt echt heel anders naar je eigen toko dan een buitenstaander. Zorg er dus voor dat je serieus nadenkt over zulke feedback, ook al doet het soms wat pijn. Ik zou namelijk in jouw geval ook serieus overwegen om je naam te veranderen. Ook al is het maar een kleine wijziging. Stel dat je er NJ Design Clothes / Clothing (of gewoon NJ Design Kleding, is ook goed voor SEO) van zou maken dan heb je er geen last meer van dat mensen denken dat je een 'hobbyist in webdesign' bent. Trouwens, goede tips hierboven. Mocht je besluiten om een SEO bedrijf in de arm te nemen dan wil ik je bij deze waarschuwen om je heel goed in te lezen / informeren over het desbetreffende bedrijf omdat er ook flink wat schimmige bedrijven actief zijn in de SEO sector. Groet Dirk
  7. Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, het best is om te achterhalen wie de eigenaar is van bekladde panden die je tegen komt. Die kun je vervolgens benaderen. Reclame maken werkt altijd het best als er een behoefte bestaat, de klant is zich vaak ook niet bewust van die behoefte. Je zou bijv. ook eens kunnen aanbieden om een proefproject te doen (klein muurtje etc. schoonmaken). Als de klant dan het resultaat ziet en enthousiast wordt ben je binnen. Let er trouwens wel op dat men daarbij niet misbruik gaat maken van je voorstel en je veel werk doet voor niets. TIP: als je een keer een project binnen haalt, maak dan goede foto's van het project voor en na vanuit exact dezelfde hoek. Je kunt tussentijds ook foto's nemen en die achter elkaar plaatsen. Zo word voor de klant duidelijk wat jouw toegevoegde waarde is. Informeer ook eens of er subsidie is voor het opknappen / schoonmaken van de gebouwen, als dat zo is kun je dat gebruiken als extra verkoopargument. Groet, Dirk
  8. @JVerhallen Ben ik het ook mee eens, maar voor ik dit met de verhuurder op een minnelijke manier ga proberen op te lossen wou ik eerst weten of ik het contract aan mijn kant had staan. Meestal is het zo dat als de huurder een contract te vroeg verbreekt dat het afgekocht moet worden. Waarom zou zoiets andersom niet gelden? Ik heb ook kosten gemaakt door in dit pand te trekken (verhuizing, inventaris, huisstijldrukwerk etc.), en het eerste jaar was een proefperiode die volgens de brief van de verhuurder naar volle tevredenheid is verlopen. Het lijkt mij daarom sterk dat de verhuurder vorig jaar januari nog niet wist dat hij het pand ging verlaten. Ik was trouwens ook niet op de hoogte van het feit dat hij mij het kantoor verhuurt heeft via onderverhuur. Groet, Dirk
  9. Goedemiddag allemaal, Vorige week een drukke week gehad, ik had dus geen tijd om wat eerder te reageren. Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga de reacties even van onder naar boven langs: @ajos De verhuurder zegt de huur op per 30 juni 2012. Het contract loopt van 1 feb 2011 tot 1 feb 2012. Ik lees in het contract niet dat de opzegtermijn van 3 maanden de eerste periode niet geld dus zou het contract (indien niet opgezegd voor 1 november) nu verlengt zijn tot 1 februari 2013... @Vossie Daar heb je inderdaad een punt, de voorwaarden leken mij meteen duidelijk, pas later ontdekte ik dat het ook op een andere manier gelezen zou kunnen worden. @Bas Bedankt voor de tip! @StevenK Het gaat om kantoorruimte. Groet, Dirk
  10. Dag HL'ers, Op 14 december werd ik onaangenaam verrast door een brief (dagtekening 13 december) van mijn verhuurder die mij de huur opzegt per 30 juni. Nu staat er in mijn contract het volgende. Het blijkt dus dat mijn verhuurder dit pand onderverhuurd met toestemming van de eigenaar en dat dit contract afloopt. Bij het tekenen van het contract ging ik er van uit dat men voor 1 december moet opzeggen en dat anders het contract voor weer 12 maanden werd verlengt. Maar nu begin ik toch te twijfelen of hier niet tussen de regels iets anders bedoeld wordt. Ik huur de locatie net 12 maanden en volgens de verhuurder naar volle tevredenheid, er is dus geen sprake van een conflict. Klopt het dat de huur te laat is opgezegd door de verhuurder of lees ik het verkeerd? Groet,
  11. Hallo beste Hl'ers, Ik zit momenteel met een issue waar ik even geen raad mee weet, daarom post ik het even op dit forum. Een klant van mij heeft een contract getekend met een bedrijf waar hij vanaf wil. Nu is het zo dat opdrachtnemer een contract heeft opgesteld van slechts 3 pagina's met op de tweede pagina een plek voor de handtekening terwijl er op de derde pagina in kleine letters staat dat de klant op de hoogte is van de gedeponeerde algemene voorwaarden. Mijn klant heeft geen algemene voorwaarden gezien, noch getekend. Ik weet dat alleen het vermelden van de deponering niet rechtsgeldig is maar hoe zit dat in dit geval? Mijn klant heeft het contract wel getekend maar dit is alleen op de tweede pagina, terwijl op de 3e pagina vermelding gemaakt wordt van de algemene voorwaarden. Daarnaast geef de opdrachtnemer aan in hun algemene voorwaarden dat ze twee door hun getekende contracten versturen, waarvan er vervolgens één getekend teruggestuurd moet worden. In de praktijk is het nu zo dat de tegenpartij beschikt over tweevoudig getekend contract, maar mijn klant heeft een contract met alleen zijn eigen handtekening. Verder staat er in de voorwaarden dat de opdrachtnemer alle verantwoordelijkheden van de hand doet en alle verwachte resultaten en prestaties zijn 'bij benadering'. Is dat niet onredelijk? Misschien kan iemand van jullie hier meer over vertellen, ik ben even benieuwd of mijn klant hier nog wat tegen kan doen wat ze voelen zich behoorlijk genaaid.
  12. Tip 1: Heb respect voor je eigen onderneming. Je runt een bedrijf en geen bedrijfje! (topictitel) Door zo te spreken over je bedrijf zet jij jezelf al op een achterstand voor men weet wat je doet. - Verder vind ik je website mooi en professioneel ogen, ik zou wel even kijken naar de tekst onder de wisselende foto's, dat contrast mag denk ik wel wat beter. - Misschien ook even je oprichtingsdatum verwijderen uit 'Over ons'. Persoonlijk word ik altijd een beetje zenuwachtig van pas opgerichte webwinkels. Je website oogt professioneel maar bij sommige mensen kan de 'nieuwigheid' afbreuk doen aan het vertrouwen. Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes met je BEDRIJF! ;) edit: ik zie trouwens dat je hier hetzelfde topic hebt geopend, wat is daar de bedoeling van? Op deze manier lijkt het op domeinnaam spam.
  13. Beste Dussz Fashion, Volgens mij nog niet eerder genoemd maar ik ging even zoeken op Google of ik al wat kon vinden over jullie shop maar het enige dat ik vond is je profiel op Higherlevel. Afgezien van het openingsspektakel zou ik er ook z.s.m. voor zorgen dat je tenminste op Google op je eigen bedrijfsnaam te vinden bent. Ik weet niet of je straks een site krijgt maar meld je winkel sowieso even aan bij Google Maps. Dat is ook makkelijk voor klanten die straks willen weten waar je winkel zit. En het voorkomt een beetje dat mensen die je winkel zoeken direct op dit topic stuiten. ;) Groetjes, Dirk
  14. Dirkdb

    Groeiangst

    @TwaBla Doel je hiermee op mijn bedrijfsnaam? Is puur een keuze geweest m.b.t. een eigenzinnige naam die blijft hangen en een aantal zaken die in het verleden gebeurt zijn m.b.t. mijn oude naam. Heeft niets van doen met mezelf groter voordoen dan ik ben. Al snap ik wel dat je het zou kan opvatten. Waar het mij in de start vraag vooral om ging is zijn er meer mensen die het uitbreiden van het bedrijf en klantenkring wel leuk vinden om te doen, maar op één of andere manier een drempel ervaren in het uitvoeren van de plannen en ik ben vooral benieuwd hoe men dat opgelost heeft.
  15. Ik zou inderdaad zoals anderen al aangeven niet zo snel in Photoshop gaan werken, Photoshop is een fotobewerkingsprogramma. En mocht je geen of weinig budget hebben om je eerste ideetjes uit te werken..ik heb dit even voor je opgezocht: FreeCAD BRL-CAD Kijk bij BRL-CAD even bij de gallery, daar staan leuke dingen tussen. Het is beide 3D en Opensource, je mag het dus gratis gebruiken. *edit: even foute url aangepast*
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.