Edjuh

Junior
  • Aantal berichten

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Edjuh's trofeeën

  1. Betalen bij aflevering heb ik ook geen problemen mee, hier zal ik dan wel een toeslag voor gaan hanteren om het niet te stimuleren. Dit wordt dan wel een aanvullende optie op het vooruit betalen. Dit kan niet anders, wij factureren voor installatie werkzaamheden per week. Voor kleinere opdrachten vaak zelfs de eerst volgende werkdag na oplevering werkzaamheden. Onze klanten/doelgroep zijn veel zzp-ers en kleinere bedrijven. In deze tijden vertrouw ik ook de bekende bedrijven niet altijd, uitgezonderd overheidsinstanties. Hier in de omgeving vallen in hoog tempo ook "bekendere" bedrijven om. Ik zal in ieder geval er alles aan moeten doen om vertrouwen bij mijn klanten te krijgen, anders zal dit niet willen slagen. Anderzijds fijn om te zien dat er meerdere zijn die "op rekening" achterhaald vinden. Mijn collega's reageren ook met "het gaat al jaren zo" dit vindt ik erg kort door de bocht, zeker gezien hoeveel facturen er bij ingaan.
  2. Vooruitbetaling heeft tot nu toe een sterke voorkeur. Echter hoe denken jullie hierover? Wegen de voordelen tegen de nadelen op in jullie visie? Zijn er hier die al op deze manier werken en wat zijn de ervaringen?
  3. Tot op heden bedien ik voornamelijk de consument en in kleinere mate de zakelijke markt. De consumenten betalen direct en de zakelijke klanten uit de regio op rekening. Al deze zakelijke klanten ken ik persoonlijk. De zakelijke klanten betalen “netjes”, echter 5% van de facturen moet nagebeld worden, 1% wordt middels de juridische weg opgehaald. Vele zullen voor mijn situatie tekenen, echter mij gaat die ene procent al aan het hart. Nu wil ik mij komend jaar veel meer gaan toeleggen op de zakelijke markt. Echter ik verwacht dat ik aanzienlijk meer tijd zal moeten gaan investeren aan het innen van facturen. Dit omdat ik mijn klanten niet meer persoonlijk zal ontmoeten. Dit beeld wordt bevestigd door ondernemers in mijn directe omgeving, zij geven aan dat klanten traag betalen en dat er regelmatig facturen afgeboekt dienen te worden. De gemiddelde order zal tussen de 100,- en 500,- zijn. Is het nog van deze tijd dat ik op rekening verkoop? Ik zou na bestelling (binnen 24 uur) de betalingsgegevens per e-mail, fax of post willen toesturen afhankelijk van wat de klant aangeeft. (mogelijk helemaal automatiseren = stap 2) Mijn voordelen: - Geen uitstaand geld. - Geen kans op onbetaalde facturen. - Lagere administratie kosten. - Beter voor mijn gezondheid :) Klant voordelen: - Hogere marge op onze produkten. (Als wanneer we op rekening zouden gaan leveren.) Mijn gedachte: Liever 10 klanten met totaal 1000,- euro winst, als 15 klanten waarvan 14 betalen met een uiteindelijke winst van 1350,- euro. Hoe denken jullie hierover, zowel vanuit het oogpunt van koper alsmede als verkoper? Persoonlijk denk ik dat er een hogere drempel is tot aanschaf, echter eenmaal over de drempel denk ik dat ik er niets minder om ga verkopen.
  4. Ik zou het hele verhaal met adwords even vergeten, jij moet klanten in een straal van ca. 10km zien te vinden. Maak een brief of pakketje met je tarieven en een pakkende tekst en bezorg dit persoonlijk bij zoveel mogelijk bedrijven in een straal van 10km. Gebruik het geld van adwords om mini advertenties in de lokale krant te plaatsen met vermelding van je website, op deze manier blijven mensen je naam tegen komen. Vermeld ook duidelijk dat er bij grotere volume's kortingen bespreekbaar zijn en dat je graag langs komt om dit toe te lichten. Er zijn tevens ook vraag en aanbod site's te vinden speciaal voor transport, via google zijn deze eenvoudig te vinden. Neem eens contact op met TNT-Post of GLS deze werken veel met charters, mogelijk kun je hier een aantal dagen vullen. Probeer ook een stukje in de krant te krijgen (intervieuw). Dit werkt allemaal in je voordeel. Reclame op je auto altijd doen, en schoon houden natuurlijk ;)
  5. De oplossing is heel simpel: Vrijwel alle banken vermelden de door hun gehanteerde tarieven voor transacties op hun wesbite. Dus kijk en vergelijk ;)
  6. In dit geval betreft het een abonnement. Maar gaat deze vlieger ook op wanneer een magazijnmedewerker tekent voor ontvangst van goederen. Wanneer ik als leek bij een bedrijf iets aflever kan ik nooit weten wie tekenbevoegd is, want je vraagt niet naar de directeur en in de regel ga je ook niet bij de kvk eerst een uitreksel opvragen. Dit is overigens puur ter informatie, ben hier gewoon benieuwd naar.
  7. Vermeld het btw-nummer van de klant op je factuur. Gebruik je standaard factuur en vul in het vakje excl. btw gewoon het bedrag in. Laat het vakje 19%btw en totaal incl. btw gewoon simpelweg leeg. Om het geheel duidelijker te maken voeg ik onder op de factuur het volgende toe: Opmerkingen: BTW verlegd naar "naam klant" Dit is overigens niet de bevestiging of antwoord op je eerste vraag waarbij je twijfelt of je dit moet toepassen. Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.
  8. Je zult dit zelf na moeten rekenen maar in grote lijnen denk ik dat je op de volgende tarieven uit zult komen. Uurtarief projecten kleiner dan 20 uur € 40,- excl. btw Uurtarief projecten groter dan 20 uur € 35,- excl. btw Het is van veel factoren afhankelijk waaronder: - hoeveel winst kun je uit materialen halen - Vraag en aanbod in de omgeving - etc. Probeer eens een tegelzettersbedrijf te bellen en vraag wat zij rekenen of een aannemer die kan het je ook vertellen.
  9. Als ik je een paar tips mag geven: - Zet in de plaatselijke krant een kleine advertentie iedere week. - Ga naar een nieuwbouw bedrijven terrein en doe daar een brief in de deur tijdens de oplevering met de diensten die jij kan aanbieden. - Probeer bij de plaatselijke krant een interview los te peuteren waarin jij jouw nieuwe bedrijf kan toelichten. - Ga naar bouwbedrijven toe, voor grotere projecten huren ze steeds vaker een schoonmaak bedrijf in voor de oplevering. Probeer niet te groot te denken ;) Als dit aanslaat en je krijgt werk dan kun je je baan opzeggen of part-time gaan werken. Op deze manier loop je nauwelijks financiele risico's. Probeer pas te investeren in nieuwe diensten en apparatuur als je eerste klanten zich hebben aangemeld. Doe jij je werk goed dan gaat het zeker lopen. :)
  10. @R.J. Sloep@ Het is absoluut niet de bedoeling om in de nieuwe webshop dezelfde condities te gaan hanteren als mijn concurrenten. Ik ben mij er ook van bewust dat ik dan geen meerwaarde heb. Dit was puur een leidraad om aan te geven hoe mijn concurrenten handelen. Er is overigens nog een derde optie: Op dit moment is er een container (1550 stuks lantaarns, etc.) onderweg vanuit China. Gezien ik voor deze handel geen gebruik maak van de tussenhandel wil ik deze produkten ook goedkoper gaan aanbieden. Dit is mooi te combineren in een webshop op de bestaande website. Ik zou dan al mijn produkten die ik nu verkoop tegen de standaard prijzen moeten aanbieden en mijn eigen produkten promoten met korting. (deze korting kan ik zonder problemen toepassen gezien er geen tussen handel aan te pas komt) Mocht dit aanslaan, wat ik zeker wel verwacht gezien de resultaten van het afgelopen jaar met deze kleine groep produkten die ik tegen scherpe prijzen verkocht. De winst kwam hierbij uit het volume en was goed te noemen. Dan kan ik overwegen om ook vanuit andere fabrieken mijn spullen rechtstreeks te gaan importeren. Hierdoor wordt mijn assortiment ook breder. Hoe langer ik erover nadenk des te meer voordelen ik hierin ga zien :)
  11. Best HL-ers, Op dit moment zit ik met een klein dilemma waar ik zelf niet helemaal mee uit de voeten kom. Op dit moment lever ik maatwerk oplossingen voor bedrijven en particulieren waar ik mijn produkten tegen de standaard advies prijzen verkoop en installeer. Daarbij koop ik grote partijen verlichting in welke ik tegen zeer scherpe prijzen verkoop aan voornamelijk particulieren. Deze produkten worden bezorgd met onze eigen auto gezien de vaak kwetsbare produkten niet met een koerier mee kunnen. De mensen die de lampen bezorgd willen hebben betalen nu een relatief hoog bezorgtarief maar de mensen betalen dit graag gezien de prijs van het podukt alles goedmaakt. Nu wil ik echter mijn diensten uitbreiden met een webshop en sta ik voor de volgende keuze: Ik bied mijn produkten tegen de standaard advies prijzen aan en zal de bezorgkosten moeten verlagen om mij zelf niet uit de markt te prijzen. Tweede optie is om er een complete outletshop van te gaan maken waarbij in mijn geval bewezen is dat de omzet flink stijgt. De hogere bezorgkosten kunnen dan ook gehandhaafd blijven gezien de marges op de produkten dalen. Het voordeel van optie 1: Mensen bij wie ik maatwerk oplossingen aanbied en installeer hebben niet het gevoel te veel betaald te hebben. Nadeel: Je verkoopt aanzienlijk minder. Het voordeel van optie 2: De omzet gaat flink omhoog, de bezorgkosten zijn hierbij volledig dekkend (zelfs winstgevend) In dit geval blijft mijn marge op de produkten ook nog voldoende. Nadeel: Niet/moeilijk uit leggen bij klanten waar je maatwerk installeer tegen de standaard prijzen. Mijn collega concurrenten installeren niet en geven ca. 5 à 10% korting op aankopen via hun webshop. Het bezorgen is hierbij vaak gratis of hooguit € 10,- Ik zou kunnen overwegen om onder een andere naam een outletshop op te zetten en op mijn eigen bestaande website een webshop tegen de standaard tarieven op te zetten. Ik ben benieuwd wie hier een creatieve oplossing voor heeft of er zelfs ervaring mee heeft.
  12. Op jouw website zou ik in eerste instantie persoonlijk een paar kleine dingen wijzigen: 1- Er zijn lege produktgroepen, deze zou ik zelf weglaten zolang je er geen invulling aan kunt geven. 2- Bij de opruiming krijg je pas 20% korting bij het afrekenen, ik zou direct de prijs willen weten wat ik af moet rekenen bij de kassa. Of te wl direct de nieuwe prijs op je website vermelden bij het artikel, eventueel ook de oude prijs. 3- Er zijn produkten waar ik geen afbeeldingen bij zitten, ik zou er persoonlijk zelfs voor kiezen om deze produkten dan maar tijdelijk weg te laten. Ik zie inderdaad ook goede kansen bij de tijdschriften die niet direct met erotiek te maken hebben. Ik denk hierbij bijv. aan autotijdschriften. Ik denk dat een beurs voor jouw ook zijn vruchten zal afwerpen. Mensen weten dat je bestaat en dit versterkt denk ik je naam. Ik zou eens uitzoeken welke kosten hiermee gepaard gaan. Laat bijv. op een goedkoop speeltje je naam afdrukken en deel dit gratis uit. Mensen gaan er thuis wel mee aan de slag...
  13. Voor invoerrechten betaal je een percentage, dit kun je eenvoudig navragen door contact op te nemen met de Belastingtelefoon Douane 0800-0143.
  14. Jouw manier van verkopen telefonisch en deur aan deur wordt in de media sterk afgeraden. Programma's als radar, etc. besteden veel aandacht aan deze verkoop methode en raden consumenten deze vorm van aankopen doen erg af. Als klanten tevreden zijn over jouw product prijzen ze jouw als het goed is vanzelf aan bij hun vrienden, buurtgenoten en familie! Daarom zie ik persoonlijk dus weinig in jouw idee. Mijn ervaring is dat kleine advertenties in de lokale krant met een vermelding naar een eigen website goed werkt. Als je even rond kijkt op dit forum zul je nog heel veel manieren van verkopen tegen komen incl. ervaringen van gebruikers. Succes met verkopen :)
  15. Ik zou ook de klant even bellen of desnoods een e-mail sturen dat je teveel hebt ontvangen en dat je het geld terug boekt. Zorg dat jij de fout als eerste meldt, dit komt ten goede van jouw bedrijfsnaam ;D
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.