Edwin84

Senior
  • Aantal berichten

    56
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student

Edwin84's trofeeën

  1. Heel flauw, maar hoe weet jij zeker dat je de juiste persoon aanstelt? Vaak werken W&S bedrijven en uitzendbureaus op basis van no cure no pay. Reden dat bedrijven vaak meerdere bureaus inschakelen. Ook bieden W&S bureaus meerdere kandidaten aan. Dan kost het de ondernemer toch tijd om nog sollicatierondes te houden en een keuze te maken. Reden waarom W&S bureaus toch goed zaken doen is volgens mij functies waar het heel lastig voor is om iemand voor te vinden. Alleen in deze tijden lijkt het dan weer dat juist daarom het even stil is. Loop maar langs wervings en uitzendbureaus, het is er aardig stil en hangen weinig vacatures op het raam.
  2. Helemaal met je eens, je moet onderscheidend zijn van de concurrent en de klant een meerwaarde bieden, maar dat geldt voor alle vormen van ondernemerschap. Daar biedt een ZZP-er geen meerwaarde boven een andere ondernemingsvorm of wellicht boven het in loondienst nemen van een werknemer.
  3. Jouw punt is dat je dus iemand nodig hebt die aan B voldoet maar dan goedkoper? waarom moet bij punt b het een groot kantoor zijn? Je geeft zelf aan dat iemand van een DGA, VOF of B.V. ook kan. Het zal voornamelijk ook om de aard van de werkzaamheden gaan lijkt mij. Iemand die een consultant functie heeft als ZZP-er zou ook een eenmanszaak of VOF kunnen starten en hetzelfde doen. Consultancy is toch een vakgebied waarbij het vaak om werk van tijdelijke aard gaat. Maar neem een ZZP schoonmaker of ZZP-operator als voorbeeld. Zo iemand neem je net zo makkelijk in loondienst als je de dienst altijd nodig hebt. Ik denk dat de discussie met name meer gaat om functies waarvoor je standaard iemand in loondienst neemt. Een consultant neem je niet standaard in loondienst. En Manon je hebt gelijk betreffende opleidingen verkregen via je baas. Maar als ik momenteel zonder werk zit of nog studeer investeer ik ook in mijn opleiding om een betere baan te krijgen.
  4. Ok dat wist ik niet. Toch lijkt het mij verstandig niet te beginnen met inkoop en verkoop. Je geeft aan het als bezigheid te willen gaan doen. Dat doe me denken aan de zeer goede opmerking die iemand in het topic maakte waar een scholier een computerwinkel wilde starten binnen een andere onderneming (sorry dat ik je naam niet meer weet) "Wanneer je spullen verkoop moet je garantie bieden aan je klanten en moeten klanten de redelijke kans krijgen contact met je te hebben mocht er iets defect zijn, verkeerd geleverd etc." Als je het naast je school als bezigheid doet kun je niet die beschikbaarheid garanderen aan je klanten die een winkel kan. Mijn advies is begin met een dienst aan te bieden. Daarmee loop je een stuk minder risico. Ook sluit ik me aan bij Manon: Kies iets wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Hoe dan ook veel succes!
  5. Wat me op valt aan dit topic is dat de discussie (ook van mijn kant) meer gaat over de verschillen tussen ZZP-er en loondienst medewerker en waarom een ZZP-er wel of geen recht heeft op fiscale voordelen. Maar feit is dat die voordelen er nu eenmaal zijn en de wet zo is. Natuurlijk is het leuk ieder zijn mening te horen, maar als de wet zegt dat een ZZP-er deze rechten heeft moet of de wet aangepast worden mocht deze niet "gerechtigheid" bieden voor loondienst medewerkers of moet het zo gaan zoals nu. Iemand die goedkoop in kan kopen in het buitenland en doorverkopen hier heeft ook voordelen boven iemand die lokaal inkoopt voor hogere prijzen. Maar zo werkt de economie nou eenmaal.
  6. Een uitzendbureau moet niets. Pas na een aantal contracten en na een bepaalde tijd voor een uitzendbureau gewerkt te hebben dienen zij je een contract aan te bieden. In de praktijk gebeurt dit niet en gaat de uitzendkracht van Dactylo naar Manpower (of andere concurrent) en begint van voren af aan. Uitzendkrachten hebben totaal geen zekerheid tenzij ze door een bedrijf een contract aangeboden krijgen en op payroll basis via het uitzendbureau werken, of het uitzendbureau zo tevreden is en kansen ziet dat ze zelf iemand een contract aanbieden. Ben het wel eens met argument van Manon. Geen doorbetaling bij ziekte, al zie je dat bedrijven op slinkse wijze als iemand langer dan paar dagen ziek is de uitzendkracht afwimpelen. Debiteurenrisico heeft uitzendkracht niet. Uitzendkrachten mogen er wel vanuit gaan dat ze betaald krijgen. Dat van de opleidingen geldt voor iedereen. Als ik een baan zoek als loondienst medewerker, UZK of ZZP-er: Meer opleidingen bieden altijd meer kansen op welke baan dan ook. Ieder kiest zelf of hij zichzelf wil verbeteren en opleiden.
  7. Heb er zelf geen ervaring mee, maar is inkopen en verkopen van producten niet erg lastig als je 13 jaar bent? Zeker via het buitenland. Willen bedrijven wel zaken doen met iemand onder de 18 omdat je voor de wet nog niet volwassen bent? Misschien is het een idee om te beginnen met een dienst. Producten verkopen vereist vaak meer startgeld omdat je voorraad moet inkopen en dergelijke. Je zou een plaatselijke auto was service op kunnen zetten. Je hoeft dan alleen wat schoonmaak spullen in te kopen. Vraag dezelfde prijs als een wasbeurt bij de garage voor je diensten. Mensen hoeven de deur niet uit en de auto wordt hand gewassen. Anderzijds als je handig bent met computers zou je lokaal ouderen kunnen leren omgaan met internet, Word en standaard computer toepassingen.
  8. Even een ingeving, wellicht dat dit niet in dank wordt afgenomen: Naar aanleiding van wat ik in veel opmerkingen lees: Een ZZP-er heeft geen zekerheid van werk. Na een opdracht zit hij weer zonder werk, waar een werknemer met vast dienstverband dit probleem niet heeft. Lijkt een ZZP-er in dat opzicht ook niet op een uitzendkracht? In de uitzendbranche zie je dat veel mensen ook in worden gezet voor tijdelijke klussen. Zowel mensen die ongeschoold werk doen als mensen die een vak uitoefenen waar op project basis werken heel normaal is. Deze uitzendkrachten lijken betreft werkzaamheden en werkverbanden sterk op ZZP-ers. enige verschil is dat ze niet zelf een klus of tijdelijke te werkstelling verwerven maar hiervoor naar een uitzendbureau gaan. Wellicht is het uitzendbureau dan technisch gezien het bedrijf dat een ZZP-er in dienst neemt en weer verder uithuurt aan een klant.
  9. Ook lees je vaak dat mensen die hun eerste post maken aangeven dat ze al een tijdje meelezen maar nog niet een vraag hadden die al niet beantwoord maken. Die 43 mensen zijn de mensen die zomaar langskomen, maar ook regelmatige bezoekers vermoed ik die de zoek functie goed weten te gebruiken.
  10. Je kunt niet echt bepalden wat hot is denk ik. Hangt af van zoveel zaken. Producten kunnen erg hot zijn, maar als de concurrentie moordend is vanwege lage marges is de winst laag. Maar is het bij de consument hot maar wel moeilijk om de markt te betreden. Als je voor jezelf wilt beginnen is het wellicht een idee een fysieke winkel te starten. Er zijn nog steeds mensen die specialistisch advies willen en echt kunnen shoppen. Dan kun je kijken wat er in jouw omgeving weinig is en veel behoefte aan is. Ook is het belangrijker dat je iets kiest waar je affiniteit mee hebt of waar je goed in bent. Jij bent bijvoorbeeld DJ, dus neem aan dat je affiniteit hebt met electro, audio video en dergelijke. Wat nou als blijkt dat de markt voor online schroefjes en spijkers bestellen in alle soorten en maten hot is? Lijkt het jou ook leuk en uitdagend om hiermee aan de slag te gaan. Als ondernemer maak je heel wat uren en dat is het erg belangrijk dat je plezier hebt in je werk en verstand van je product.
  11. Klopt dat de snackmarkt uiterts conservatief is. De laatste innovaties zijn volgens mij de Mexicano en de Joppiesaus. Dat kan je zien als beperking maar ook als uitdaging. Iets compleet nieuws wil er waarschijnlijk niet in ;D maar iets bekends in een nieuwe vorm? Dat durven we wel denk ik. De andere reacties: Heb al een paar zeer inspirende dingen gezien waarvoor dank. Ik deel even wat reusjes uit. De snackmarkt is zeker wel innovatief na joppiesaus en de mexicano alleen is het lastig bestaande snacks te verdringen zoals eerder gezegd. Wat dacht je van een -aspergekroket, garnalen kroket, satekroket. -Geitenkaas soufflée -Boerenbrok -Rasp patat -boeren friet -javaanse frika(n)del etc. Wat ik me ook afvraag is, wat is het verschil tussen een Frikaburger en een gewone hamburger? Ieder merk hamburger/frikandel heeft zijn eigen kruidenmix en samenstelling van vlees. Daardoor kan het zijn dat een aantal frikandellen vrijwel hetzelfde smaken als een hamburger van een ander merk. Ter informatie het is trouwens frikandel. Frikadel komt uit het Duits van platte gehaktbal. Volgens mij gebruiken ze deze naam ook in België voor een gehakt snack. Vind het wel een interessant idee, ik blijf dit topic zeker lezen. [edit] Het is nog vroeg, had niet gezien dat dit topic meerdere pagina's had. sommige opmerkingen in mijn post zijn wellicht daardoor overbodig [/edit]
  12. sluit me helemaal aan bij bovenstaande poster. Het is toch ook doodnormaal dat je als je zelf de kraan niet kunt repareren een loodgieter inschakelt? IT specialisten kunnen jou helemaal adviseren wat je nodig hebt en dit op afstand bewaken. Ook kunnen ze een stukje software inbouwen wat alles in de gaten houdt. Mocht er iets mis zijn (je harde schijf loopt vol) of iets anders nemen ze contact met je op en vragen of ze het moeten komen oplossen. Ook kun je afspreken dat ze om de zoveel tijd langskomen voor een check of controle. De oplossingen die iedereen hier noemt zullen allemaal wel hun voordelen hebben maar hoe moet je zoiets installeren? Ik kan wel een boek lezen over medische wetenschap of mij laten informeren maar dan ben ik nog geen chirurg al koop ik de beste medische apparatuur. zo is het ook met de beveiliging en continuïteit van je IT omgeving. Er zijn IT dienstverleners die helemaal ingesteld zijn qua dienstverlening op kleine bedrijven en MKB. Er is er vast wel 1 bij jou in de regio. Je kunt altijd vrijblijvend met een bedrijf rond de tafel gaan zitten. Vindt je ze te duur of heb je geen vertrouwen in hun dienstverlening ben je tot niets verplicht.
  13. Kan me er ook aan ergeren als je op terras gaat zitten en je zet alles op 1 rekening. Dan wordt het wat drukker. De serveerster komt langs en je bestelt een rondje. De serveerster verwacht opeens dat je dat laatste rondje los afrekent omdat het druk wordt en ze het overzicht verliest. Die 4 rondjes die al op de tafel staan vraagt ze niet om om gelijk af te rekenen. En op vakantie was helemaal brutaal. We gaan ergens eten. Serveerster bedient ons heel vriendelijk en goed, maar toen kwam er een wisseling van diensten aan. Ze vroeg of wij nog iets wilden drinken. We hadden net toetje op en bestelden nog wat koffie. Ook vroeg ze er gelijk bij of we wilden afrekenen met de opmerking dat ze klaar was met werken en niet wilde dat haar collega die het overnam er met de fooi vandoor ging!
  14. Een goed ondernemingsplan zou eigenlijk een eis moeten worden om een zaak te "mogen" beginnen. Niet om mensen af te schrikken voor zichzelf te beginnen maar om ze tegen zichzelf in bescherming te nemen. Het is wel een leerervaring als het niet lukt, maar een andere kant is dat veel mensen financiëel in de problemen komen en die leerervaring liever achter wegen laten.
  15. Het probleem zit hem denk ik vaak in het feit dat mensen wel goed zijn in hun vak maar niet in ondernemerschap. Iemand die voor een kapsalon werkt en heel goed is in zijn of haar vak wil graag voor zichzelf beginnen. Vaak komt er bij het starten van een eigen zaak meer kijken dan alleen een goede kapper zijn. Ondernemerskwaliteiten moeten niet onderschat worden. Daarnaast wordt er te rooskleurig gedacht over zelfstandig ondernemer zijn. Met name in de horeca zie je ook veel starters die na een jaar alweer stoppen. sommige mensen denken letterlijk dat je omzet voor het overgrote deel uit winst bestaat.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.