Activiteiten intern houden heeft zeker een pre. Toch, en hopelijk schoffeer ik nu niemand, is voor een MKB'er magazijnwerk laaggeschoold werk. Dit is dus werk waarmee je weinig kan onderscheiden, behalve in perfectie. Correcte hoeveelheden en de juiste producten, netjes verpakt, met een zo laat mogelijke deadline voor de ordertake, enz. Dit is dus juist iets wat een professional perfect voor elkaar heeft, tenminste dat mag en moet je verwachten. De prijs zal er immers ook naar zijn.
Wanneer je een dergelijk en in perfectie lopende activiteit hebt, gaat het wel behoren tot je kerncompetentie binnen je imago met als gevolg een duidelijke USP. Volgens mij moet dit de kracht zijn van outsourcing. Zo heb ik tenminste de boodschap van jou (DJluc) en anderen opgepikt. Deze kerncompetentie, plus de uitstekende service/bereikbaarheid (telefoondienst?), plus een progressief verkoopteam met een uitstekend productportfolio maakt je tot een winner. Tot zover de theorie, nu de praktijk met behoudt van een gezonde marge.
Pfff, ik heb mij al een paar boeken besteld, waaronder "De strijd om de toekomst".