Beste Forumleden,
ik zou jullie graag kennis willen laten maken met een concept dat we willen gaan opstarten.
maar voordat we deze stappen nemen, zou ik eerst jullie mening hierover willen horen..
Printreclame zoals advertenties en billboards worden door velen als irritant en saai gezien, we lopen
en lezen er meestal langsheen. Consumenten kunnen echter binnenkort gratis ringtones en filmpjes
downloaden via deze zelfde printreclame, dat maakt een advertentie vele malen interessanter
en biedt veel meer mogelijkheden voor de adverteerder. De consument beleeft het product!
Doormiddel van speciale codes op de advertentie die je met je mobiele telefoon kunt scannen, wordt
men geleid naar een speciale mobiele portal waar een ringtone of filmbestand direct gedownload
kan worden op zijn/haar mobiel. Deze codes maken de cross-over van print naar mobiel internet zeer
eenvoudig en zijn voor elke telefoon met ingebouwde camera beschikbaar.
Zodra iemand met zijn mobiele telefoon de quick response code scant, verschijnt er een link op het
scherm, door deze link aan te klikken wordt men verwezen naar de mobiele portal waar de ringtone
zonder registratie of andere moeilijkheden, direct te downloaden is.
De Quick response scan software is standaard op elke nieuwe Nokia te vinden, ook zijn er al vele
andere merken die de software standaard hebben geïnstalleerd op de nieuwste modellen.
Maar voor wie de software niet heeft is deze ook heel gemakkelijk gratis te downloaden en te installeren.
De opkomst van mobiel internet ontwikkelt zich in een hoog tempo.
Waar mobiel internet 2 jaar geleden nog een uitzondering was, gebruiken nu heel veel
Nederlanders mobiel internet en worden de abonnementen en mobiele telefoons steeds
beter in het verschaffen van betaalbaar mobiel internet.
De mogelijkheden van dit concept zijn erg divers denk ik. Niet alleen voor de muziek en filmbranche is
een concept als MusicShots interessant, maar denk ook eens aan de mogelijkheden voor makelaars
die voor elk huis een eigen mobiele portal kunnen hebben, of organisaties van evenementen die
bezoekers veel meer informatie kunnen geven dan voorheen. Men laat een product beleven in plaats van zien.
Ik hoor graag jullie mening over dit soort concepten..
( om meteen een aantal opmerkingen te beantwoorden.. nee QR is niet nieuw maar
wellicht geeft onze mogelijkheden voor mobiel webdesign in combinatie met de toegankelijkheid
via QR codes een geheel nieuwe impuls)