Hanzio

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Hanzio's trofeeën

  1. oh ja vergeet je ovens niet! Kan handig zijn voor het afbakken van je broodjes ;)
  2. Ik had er ook nog een paar. -een goede accountant -kosten voor afvalverwijdering -thermometers die haccp geschikt zijn -een gril voor je panini's en/of tosti's en ik weet niet of je bij personeelskosten ook rekening gehouden hebt met sociale lasten? Ik had me nog maar net aangemeld bij de kvk en ik had al een brief van het pensioenfonds binnen. succes met je verdere voorbereidingen!
  3. Bedankt voor je geweldige reactie Reinout!! Het zit zo, het bestaande café is een stichting en is gevestigd in het centrum nabij het uitgaansgebied. Het is oorspronkelijk een soort YMCA geweest en trekt nu nog steeds voornamelijk jongeren. Dit omdat het alleen maar op drie avonden in de week open is. De inrichting is gelijk als die van een bruincafé en ze beschikken ook nog over een gesloten terras aan de achterzijde van het pand. Ze hebben inderdaad liever niet dat ik mijn naam op het pand zet omdat ze bang zijn hun eigen identiteit te verliezen(?). Dit heeft natuurlijk voor mij weer een gunstig effect op de huurprijs. Dat de klant dan twee namen ziet staan kan zeker verwarrend zijn maar daar wil ik ook genoeg kenbaarheid aan gaan geven. Bier schenken zit er niet in maar ik heb ook al iets moois achter de hand voor het terras. Ik heb een nabijgelegen cafe zonder lunchkaart benaderd om bij hun op het terras broodjes te bezorgen. Hij legt mijn kaart op zijn terras, ik verkoop brood en zijn klanten lopen niet langer weg als ze trek krijgen.
  4. Hallo Hallo Ondanks dat ik zo nu en dan meelas, ben ook ik hier nieuw en zit ik met een paar vraagjes. Ik zal beginnen met een kleine uitleg. Ik wil een broodjesspeciaalzaak gaan beginnen met een bezorgservice. Ik heb daarvoor een mooie locatie gevonden die niet duur is. Dit omdat het een café is die slechts enkele avonden in de week open is en die beheerd word door een stichting. Ik heb bij hun kenbaar gemaakt dat ik in de overige dagdelen er wel een lunchroom/broodjesspeciaalzaak in wil beginnen. Ik kan dan echter niet mijn eigen bedrijfsnaam op het pand zetten maar denk dit (gedeeltelijk) op te vangen door met vlaggen en een reclamebord te gaan werken. Aangezien de meeste klanten vanaf hun werk hun lunch zullen bestellen denk ik dat het niet zo’n groot probleem is zolang ik via internet maar goed bereikbaar ben. Uiteraard wordt alles goed vastgelegd op papier en worden voorraden gescheiden gehouden. Maar klopt het nou dat zolang als ik zelf geen alcohol schenk er ook geen diploma voor algemene hygiëne nodig is? Kan ik hun terrasvergunning gebruiken of zal ik er zelf een aan moeten vragen? Zijn er nog andere valkuilen waar ik rekening mee moet houden? Maakt het voor een inboedelverzekering nog iets uit dat er ook nog een andere partij in het spel is? Ook heb ik nog een vraagje over de bedrijfsnaam. Zelf zit ik in het midden van het land en nou is er in het zuiden ook iemand die dezelfde naam verzonnen heeft. Aangezien het daar om ambulante handel gaat zou het volgens de kvk geen probleem zijn dezelfde naam ook te registreren omdat ik vanuit een pand werk. Is dit wel aan te raden of loop ik dan later tegen andere problemen aan? (aan internet is al gedacht) En heeft er iemand een voorbeeld overeenkomst van de Tante Agaathregeling die ik kan gebruiken voor de Belastingdienst?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.