JanWillemPXS

Junior
  • Aantal berichten

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Prins Hendrikkade 2B, Franeker, 8801JK, Nederland
  • Voornaam
    Jan Willem
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    PowerXS Telecom C.V.
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Franeker
  • Telefoonnummer
    0517-700500
  • Branche
    Intellectueel eigendom
  • Branche 2
    Industrie & bouw
  • Branche 3
    Innovatie & concepten
  • Websiteadres

JanWillemPXS's trofeeën

  1. Hallo, Wij hebben een personeelslid bij ons bedrijf wat gaat werken voor een externe opdrachtgever. Deze opdrachtgever werkt normaal met ZZP-ers. Zij willen voor al het externe personeel een VAR verklaring hebben. Deze vraag kregen wij ook voor de medewerker die wij bij de externe klant gaan inzetten. De medewerker staat bij ons fulltime op de loonlijst. Alleen kunnen wij er niet vinden wat voor VAR verklaring wij moeten invullen. De enige die wij kunnen vinden is een VAR voor zelfstandigen, maar dat is bij ons niet van toepassing. Ook bij de belastingdienst weten ze het niet. Na 3 telefoontjes met 3 verschillende antwoorden hoop ik hier het antwoord te krijgen...
  2. Als het niet geregistreerd staat als merk (Dus geen handelsnaam) dan wel. Als het een algemene naam is, zoals beddenkoning dan lijkt mij dat het prima moet kunnen.
  3. Officiele huisnummers, zoals bv 25A en 25B gaan via de gemeente. Zonder officieele huisnummers kan KPN geen nieuwe lijn aanleggen. In nederland heb je op elke adres recht op een telefoonlijn. Maar als het adres niet klopt, is dat dus voor KPN ook niet mogelijk. Dit is echt de fout van je verhuurder. Merkwaardig ook dat je makelaar hier niets van gezegd heeft. Hij had dit naar mijn idee ook moeten controleren. Zonder officieel adres krijg je nog meer zaken niet zoals bv een container voor het afval....
  4. Toen ik nog een computerzaak had, hadden wij XposPlus (http://www.xposplus.nl/cms/) Niet gratis, maar werkte bij ons zeer goed. Voordeel is dat het met een MySQL server werkt, hierdoor kun je meerdere pc's als kassa gebruiken. Tevens hadden wij zelf een script gemaakt wat de gehele voorraad database uitlas, hierdoor hadden wij ook meteen een webwinkel. Hier hadden wij een laser printer en een bonprinter via 2 printservers aan gekoppeld. Xpos is geschikt voor computerzaken, maar denk voor restaurants niet. Wij bedienden het via toetsenbord en muis.
  5. Als het het in een bundel gaat nemen, dan zul je inderdaad moeten splitten. Ik zou zeker geen ISDN meer aanschaffen, gezien de hoge aanschafprijs van de centrale. VoIP moet juist in de belkosten voordeliger zijn, als dat niet het geval is, heb je een dure provider te pakken :P VoIP heeft juist het voordeel van goedkoop bellen... ;)
  6. Als je prive al een vaste lijn hebt, en je neemt er voip bij voor zakelijk, dan lijkt het mij dat je deze kosten wel degelijk zakelijk kan laten betalen. Dit omdat je dan voor prive een aparte lijn hebt en daardoor de zakelijke lijn ook alleen zakelijk gebruikt.
  7. Als je een Fritzbox hebt stelt het niet zoveel voor. Nummer aanvragen en 1 of 2 voipaccounts koppelen met je fritzbox en klaar. Let wel op de ondersteuning van een voip provider, weet dat veel conculega's op support er nog wel eens een zootje van maken. Dit merk je vooral in de prijs: Goedkoop = Duurkoop! (Alle betamax providers vallen hier in mijn optiek al onder) *(Dit is geen eigen reclame!!)
  8. Mijn ervaring CCV is ook goed, sepay daarin tegen.... Wat een ballentent.... Alles wat ze doen willen ze dik aan je verdienen, nee die voor mij nooit weer. Vind ze ook erg traag, pin tijd duurt even, maar geld komt ook pas 2 dagen later op de rekening. Tip: Koop een 2e hands pin, van bv CCV op marktplaats. Scheelt je erg veel tegen over de nieuw prijs. Pin contract aanvragen bij je bank en doorsturen naar CCV. Duurt +- 2 a 3 weken, maar dan kan je pinnen. En dat kan tegenwoordig over elke adsl verbinding. Pinnen duurt enkele seconden en volgende dag geld op je rekening! Staan genoeg op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/522580800 http://link.marktplaats.nl/522434415 http://link.marktplaats.nl/520843768 Scheelt vrijwel altijd bijna de helft met een nieuw ;)
  9. Hier zijn geen vaste richtlijnen voor. Misschien komt je schatting van 30%-70% goed in de buurt. Maar het gaat vaak bij overnames niet alleen om geld. Ook om de kwaliteiten van de persoon die het overneemt. Misschien handig om contact op te nemen met iemand die hierin gespecialiseerd is.
  10. Dat was mijn punt ook een beetje, het bedrijf bestond toen nog niet, dus hoe wil je dan facturen? Hij kan de BTW niet afdragen over die periode, want er was nog geen btw nummer. Zoals ook eerder al aangegeven, als wij werken met projecten word dit pas aan het einde van de periode vaak in 1x gefactureerd, tenzij de klant tussentijds een afrekening wil voor de geleverde diensten.
  11. Voor mijn vorige bedrijf had ik een administratie kantoor wat met snelstart werkte. Ik had zelf ook een snelstart licentie. Wij deden zelf de invoer, aan het einde van het kwartaal stuurde ik het MDB bestand en bracht de mappen met administratie naar het administratie kantoor. Zij deden dan de controle en de aangifte voor de BTW. Op die manier hou je het grotendeels in eigen beheer, maar toch de controle over je administratie. In het begin boekte ik soms nog wel iets fout, maar na een tijdje leer je wel hoe het werkt.
  12. VoIP zou een mooie oplossing zijn voor je probleem. Maar om het te laten binnenkomen op je smartphone moet je wel een goede internet verbinding hebben. Wij testen veel met VoIP, maar gaat altijd goed op Wifi, maar op 3G blijft het kuren geven. Gesprekken komen dan vaak niet door, of delen van het gesprek vallen weg. Een simpele oplossing is door het vanuit je centrale (B.v: HostedPBX) eerst een aantal keer te laten overgaan op een vast toestel en dat door te schakelen naar je mobiel. De klant merkt hier niets van. Nadeel is dat jij ook een deel gesprekskosten dan meebetaald, maar dat is vaak zeer laag met VoIP.
  13. Zover ik weet mag dat dus niet. Je mag namelijk je verstuurde facturen niet meer aanpassen, en je bedrijf bestaat ook pas na die datum. Dan moet jij namelijk ook nog de BTW afdragen over het 4e kwartaal van 2011.
  14. Nadeel van ADSL blijft de afstand tot de centrale. Je kan een check doen op: http://pcdb.bbned.nl Als je boven die 1km/1,5km zit, word het al snel minder met de snelheid. Prijs van glasvezel vind ik nogal wat. Normaliter zit het ongeveer op 400-800 eenmalig en maandelijks tussen de 190 en 350 euro. Misschien handig om bij meer partijen een offerte voor glas op te vragen?
  15. Het lijkt mij slim om contact op te nemen met de curator van wie je het hebt gekocht. Naar mijn idee had hij dit moeten controlleren....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.