Jdejong

Junior
  • Aantal berichten

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Jdejong's trofeeën

  1. Ok, dat had ik verkeerd begrepen, je hebt dus alleen de betaling door je collega gezien met zijn adresgegevens erbij. Het lijkt dus logisch dat je collega die factuur met zijn adres erop heeft gekregen en dat die later is aangepast. Als extra controle zou je in je administratie uit 2012 kunnen bekijken wat je aan je klanten in die periode voor het wassen gefactureerd hebt. Geen (of weinig) klantfacturen betekent niets (of weinig) aangeleverd aan de wasservice. Is een hele goede tip, heb ik vanmorgen ook meteen gedaan. Helaas weinig duidijkheid omdat we klanten hebben die met inleveren van de dekens betalen en die pas achteraf betdlen als ze de deken komen halen, soms ligt een deken wel weken te wachten, maar ik heb 3 deken betalingen in week 16, daarvoor geen dekens afgerekend
  2. @ JonB ik heb nooit een factuur met het adres van mijn collega gehad, ik vroeg in augustus 2012 waarom na 3 maanden mijn factuur nog niet betaald was, de maanden daarvoor had ik ze al diverse aanmaningen gestuurd en ook gebeld, (ligt voor accorderen bij directie, boekhouder is afwezig, ik heb ze allemaal gehoord) Toen ik het zat was heb ik ze per mail ultimatum van 7 dagen gegeven, anders incassobureau (hoe ironisch) en daarop kwam een paar dagen later voorstel mijn factuur te verrekenen met het nog openstaande bedrag van die 60,00 van 'mijn' factuur uit april. Zij maakte dit bedrag over en ik stelde een wedervraag; welke factuur van april? Welk restant bedrag, ik doe nooit deelbetalingen?
  3. Aangezien jij in eerste instantie een factuur kreeg met het adres van je collega erop, vermoed ik dat de correctie van het adres pas plaatsgevonden heeft nadat jij eind mei weer over die 60 euro bent begonnen. Dat verklaart dan waarom jij nooit een herinnering hebt gehad. Heb je al eens geprobeerd ze te bellen? Ja, met de wasservice maar die verwijst naar het incasso bureau omdat ze het uit handen hebben gegeven en afspraken moeten daar maar gemaakt worden.... Met het incassobureau maar die wil antwoorden en vragen op schrift, de kortste weg was dan ook de mail, daar zijn er meerdere van gestuurd. Geen antwoord per mail maar daarop wel schriftelijke reactie, met aankondiging volgende incasso fase omdat hun client bij zijn standpunt van vordering blijft....en toen was het kringetje weer rond
  4. Zit daar een regelmaat in, bijvoorbeeld elke maand een partij dekens? En zo ja, zit er dan wellicht een gat in de facturen die je in die periode gekregen hebt? En is het bedrag van 250,77 representatief voor de diensten die je destijds afnam? Niet echt regelmaat, dit is meer seizoens gebonden, paardenmensen laten voornamelijk winter dekens wassen, die gaan in maart-april van de paarden af, daarna worden ze bij ons gebracht om te wassen. Dat kan natuurlijk van jaar tot jaar verschillen, het ligt er vaar net aan hoe lang de winters duren. In 2012 was het tot in maart nog erg koud, ik heb dan ook vanaf januari t/m de maand maart geen dekens om te wassen, dus ook geen factuur. De factuur waar het overgaat is van april, maar dat betreft week 13 t/m 16 2012, dat is ergens vanaf 20 maart tot ong. 10 april. Dat is ook niet te rijmen omdat het nog flink koud was in die periode, en dat mijn facturen daarna, toen het eindelijk voorjaar werd, wel extreem hoog waren, toen zijn dus massaal de winter dekens gebracht om te laten wassen.
  5. Dat wat je zegt, nu ik het beter gelezen heb, dat kan ik wel volgen, de te wassen dekens werden in een container gedaan en dan werd er een lijst ingevuld met hoeveel dekens. Daar hield ik ook een kopie van en dan kwam er binnen 14 dagen na terug brengen van de gewassen dekens een factuur. Helaas heb ik geen doorslagen meer bewaard van 2,5 jaar geleden. Mss deze wasservice wel, maar is het dan zo moeilijk om dit op een andere manier te brengen, is er dan van hun kant geen sprake van een vergissing die zij na 2,5 jaar duidelijker moeten bewijzen dan een factuur te maken en na 7 dagen er een incassobureau op te zetten? Dan zijn ze niet alleen vergeten mij in april 2012 een factuur te sturen, dan houden ze dus in augustus 2012 € 60,00 van mijn factuur in omdat ik blijkbaar op 4 augustus een deelbetaling van €190,00 gedaan heb En als ik dan van deze factuur een bewijs vraag omdat ik deze factuur niet ken, dan komt er geen kopie factuur maar een overzicht van een bankbetaling van een ander bedrijf die deze factuur al gedeeltelijk betaald heeft. Dan wijs ik ze op deze fout, dan zouden ze toch in die bijna 2,5 jaar dit toch wel eens recht hebben kunnen zetten? Dan zou het zo moeten zijn dat dat andere bedrijf dus een andere factuur betaald heeft, die hebben dan per ongeluk een factuurnummer gemeld wat toevallig 'mijn' factuur had moeten zijn, die ik nooit gekregen heb, en die nadat ik ze op deze fout gewezen heb ook nooit rechtgezet is. Zouden ze deze wel rechtgezet hebben dan mag ik toch aannemen dat ze mij daarna nog een factuur hadden gestuurd voor het restant bedrag, dat zou dan die €190,00 zijn, die zou ik dan bijna 2 jaar niet betaald hebben, en dat zouden ze dan ook zelf weer vergeten zijn om op het rekening overzicht van sept 2012, nov 2012, en dec 2012 te vermelden. Daarna in 2013 nooit enig overzicht meer gehad, dan vraag ik in mei 2014 nogmaals naar terug betaling van het teveel betaalde bedrag, daarop krijg ik een mail dat e.e.a. nagekeken zal worden en 2 weken later ligt de 1e brief van het incassobureau in mijn bus met daarin een kopie van deze factuur En dat is dus wat ik nog steeds niet begrijp
  6. Oh sorry, dat is niet helemaal correct geantwoord op je opmerking; is nog vroeg
  7. Ik begrijp je wel, maar het bewijs heb ik toch van mijn kant ook duidelijk geleverd, door o.a. het bankafschrift wat de geld eiser mij zelf gestuurd heeft in aug 2012 waar dit bedrag betaald is door een collega van mij. Hoe kan een collega van mij, met dezelfde naam maar ander adres, op deze factuur van €250,00 een deelbetaling doen van €190,00 met in de omschrijving ' rest volgende week' Dan zou deze collega die, als we het omdraaien, die dus blijkbaar deze factuur nooit gekregen heeft, wel vanuit het niets een gedeelte van deze factuur voor 'mij' betalen?? En dan de 5 rekening overzichten van na april 2012 waar deze factuur ook nooit op gemeld is als ' niet betaald'
  8. Geloof ook dat ik deze daad maar bij het woord moet voegen, begin er nu toch wel meer vertrouwen in te krijgen
  9. zoiets ja, en een factuur mee sturen met een bedrag ter vergoeding van jouw uren. Succes en groet, Hans Da s idd een goede! Ik heb op de brief aankondiging deurwaarder bezoek ook gereageerd dat ik met een behoorlijke tegenclaim zal komen en een rechtszaak dan ook met vertrouwen tegemoet zie, maar ergens blijft het in je achterhoofd malen, sta ik wel zo sterk? Is er ondanks 'mijn' duidelijkheid mss toch reden voor andere uitleg? Het laat me niet los omdat ik geen juridisch overleg/toetsing kan doen. Nu ik jullie antwoorden zo lees geloof ik er steeds meer in Overigens lekker agressieve incassobureau en exorbitante kosten, pff ze eisen voor een factuur van €198,00 aan incassokosten 150,00 en €53,00 aan rente
  10. Ik denk er ook zo over maar je gaat twijfelen aan jezelf en ik zit helemaal niet te wachten op dat gezeik van dag vrij voor rechtbank, als het zover zou komen want als ik zoveel bewijs zou krijgen moet je toch wel echt stom zijn om niet toe te geven dat je een fout gemaakt hebt Mijn man zei ook al; aangetekende brief dat we ze aanklagen voor oplichting en de fiscus zullen informeren dat ze rommelen met hun boekhouding. Ja ik heb een andere wasservice voor de paardendekens. Dit bedrijf doet al jaren bedrijfskleding wasservice etc. Paar jaar geleden zijn ze begonnen met paardendekens, dit besteden ze uit aan derden, die derden vonden zich na 4 jaar ook uitgebuit en zijn zelfstandig verder gegaan, ik ben uiteraard meteen mee gegaan
  11. Beste Higio, op de factuur staat nu ons klantnummer en onze naam, de factuur is van april 2012, is niet bekend bij ons, ook nooit betaald. In diverse rekening overzichten van deze leverancier, juli 2012, aug 2012, nov 2012, dec 2012 staat deze factuur ook nooit genoemd als zijnde niet betaald e factuur. Het begon met het plotseling vragen naar het restant van die factuur in augustus 2012, toen hebben ze deze zelf verrekend met een factuur die ik gestuurd heb, dus ik kreeg mijn factuur betaald minus de €60,00 die nog openstond op deze factuur. Omdat ik nooit een deelbetaling doe en deze factuur niet kende vroeg ik meer info. Daarop kreeg ik een bank boeking overzicht waarop dus de andere naam stond die hadden ruim €190,00 op deze factuur betaald met de omschrijving ' rest volgende week' Toen ik ze hierop gewezen had, dit is niet mijn factuur ik wil graag mijn geld terug, kreeg ik geen antwoord, daarna ben ik 3 weken op vakantie gegaan en is het door mijn hoofd geschoten, helemaal niet meer aan gedacht tot nu dus..... Leverancier was onze wasservice voor paardendekens, ik heb een ruitersport zaak. Een paar keer per jaar leverde ik grote partijen fournituren om daar de deken reparaties mee te doen. Zodoende had ik in mei een factuur voor dit bedrijf, maar zij waren zelf heel laks met betalen, facturen bleven wel 3 maanden open staan en mijn factuur is toen in augustus betaald maar daar hebben zij het restant van die factuur van mijn collega bij mijn factuur op ingehouden. Omdat ik het wel een beetje zat begon te raken dat ik zelf zo lang op mijn geld moest wachten heb ik ook mijn betaal beleid voor de facturen die zij mij stuurde steeds een beetje gerekt, vandaar dat ik regelmatig rekeningoverzichten kreeg als de betaaltermijn van 1 maand weer verlopen was. Deze rekeningoverzichten werden per email bestuurd, die heb ik dus allemaal nog vandaar dat ik ook kan zien dat er vanaf mei 2012 t/m dec 2012 diverse rekening overzichten zijn, maar nooit staat daar deze factuur op (?)
  12. Beste marcel, Bedankt voor je reactie en moeite die je gedaan hebt voor deze brief, soortgelijke brief met alle kopieën al per mail gestuurd, antwoord was dat ze het door zouden sturen naar de geld vrager, week kater kwam dus brief terug van incasso bureau dat client blijft bij gevraagde betaling van factuur met daarop aankondiging bezoek deurwaarder, met ultimatum u kunt nu nog binnen 3 dagen betalen om dit te voorkomen.....ik heb niet betaald Met de collega met dezelfde naam heb ik ook contact gehad, die wil geen moeite dien voor een factuur van bijna 2,5 jaar geleden
  13. Ja, dat heb ik op mail, uitdraai van administratie van dat bedrijf wat nu dat incassobureau op mij afgestuurd heeft, naam van mijn collega, die is hetzelfde, maar met volledige adres gegevens van die collega, het bedrag wat zij dus in deelbetaling hebben gedaan met de omschrijving ' rest volgende week' het gedeeltelijke bedrag wat ze overgemaakt hebben en het rekeningnummer van dat andere bedrijf. Toen ik dat in aug 2012 ook melde is er nooit meer op gereageerd en ben ik het door de aansluitende vakantie periode daarna ook vergeten, maar nu krijg ik dus een 'kopie factuur' en ineens staat daar onze naam op ?!
  14. Topic uit pure frustratie om menig te krijgen onder het mom van ben ik nu gek of snap ik het niet? Enige weken geleden meld mijn boekhouder dat ik tijdens de controle van mijn jaarrekening 2012, een te goed bedrag op een factuur met verrekening van een creditnota heb staan. Wist ik eind 2012 ook, en heb al eerder deze leverancier, waar we overigens sinds 01-01-2013 geen zaken meer mee doen, gevraagd dit bedrag terug te betalen, is klein bedrag ca. 60,00 maar wil het toch graag terug. Stuur eind mei 2014 een mailtje of ze willen nakijken, factuur - creditnota is 60,00 voor mij, waarom is dit nog niet terug betaald. Krijg ik een maand later een berichtje terug, ze hebben eea nagekeken maar nu blijkt dat ik ze nog een openstaande factuur moet betalen, dit zou een factuur van april 2012 zijn van € 250,77 Verbazing alom en ik duik in de boeken, nooit deze factuur gezien, niet ingeboekt en tot mijn stomme verbazing ook nooit een herinnering op gekregen, dat is nu dus ruim 2 jaar geleden. Via mail kreeg ik wel eens een herinnering nog te betalen facturen, maar hoe ik ook zoek, nooit daarin een herinnering van deze factuur met dit bedrag. Nog voor dat ik weer kan antwoorden en zonder kennisgeving vooraf ligt er ineens een brief van een incassobureau. Ik klim in de pen en maak bezwaar met bovenstaande toelichting. Maak kopieën van eerdere betalingsoverzichten, nergens deze factuur op te vinden (laatste overzicht in van 01-01-2013) Enige reactie die hierop komt is een brief terug waarin client blijft volharden deze vordering nog open te hebben staan, daarbij een kopie van de bewuste factuur. idd deze factuur staat op onze naam, maar zegt mij helemaal niets. Eiser stuurde ons regelmatig facturen ivm wasservice, zodoende kregen we bijna iedere maand een factuur, een factuur die niet betaald zou zijn van april 2012 zou toch wel eerder op een rekeningoverzicht hebben gestaan? Na lang nadenken herinner ik me een akkefietje in augustus 2012, na wat zoek vind ik idd dat deze factuur via een mail wel eens ter sprake gebracht is, ik werd gevraagd het restant van deze factuur alsnog te betaling omdat ik een deelbetaling gedaan zou hebben. Dat heb ik nog nooit gedaan, maar e.e.a. liep gelijk tijdig met een factuur die ik naar dit bedrijf gestuurd had en zij stelde in een email voor dit bedrag te verrekenen met mijn factuur. Behalve dat ik dus €60,00 minder kreeg op mijn factuur begreep ik het nog steeds niet en wilde uitleg. Daarop kreeg ik een overzicht waarop de betaling uitgedraaid was, daarop stond idd een bedrijf met onze naam, maar met een ander adres en met een ander rekening nummer. Er is idd nog een collega van mij die ook zaken deed met dit bedrijf deed maar die zit letterlijk aan de andere kant van Nederland. Ze hadden dus een fout gemaakt! Nu komt dit bedrijf dus met deze zelfde factuur en wil dat ik deze betaal en wat echt niet te bevatten is deze factuur van mijn collega wordt gewoon veranderd en op mijn naam gezet. Hoe veel kopieën ik ook als bewijs aandraag van bovenstaand bizare verhaal, ik krijg een paar dagen geleden een ijskoud briefje van het incassobureau met daarin, client blijft bij standpunt dat deze een vordering heeft en daarop een vooraankondiging bezoek deurwaarder. Wat voor stappen kan ik nu nog ondernemen om deze leverancier die dus zelf zijn boekhouding niet goed op orde heeft te overtuigen van zijn fout. P.s. Ik heb wel een bedrijfsrechtsbijstand, maar deze is helaas nog niet zo lang geleden afgesloten en heeft een wachttijd van 3 maanden, dit is 1,5 maand geleden ontstaan en er wordt dus ' gas gegeven' door het incasso kantoor. Wie heeft goede tips voor een zeer gefrustreerde ondernemen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.