Ik heb veel over de ABC regeling gelezen,
Wij hebben nu een klant die wil dat onze inkoop vanuit FR (A) direct geleverd woord naar Belgie (D) onder een andere klanten naam dan factuur. De factuur gaat van FR (A) naar ons (B) in NL en van B naar klant © in NL
BTW ga ik ervanuit dat ik een factuur krijg van A van 0% en wij (B) moeten facturen met 19% aan ©. Gaat dit goed?
Maar hoe gaat dit met de Intrastat (A) doet aangifte van Intracommunitaure leveringen en maakt voor de BTW een Verkooplijst binnen de EU. Maar wie moet de aangifte doen voor de intracommunitaure verwervingen is dit B is dit C of is dit toch D.
We hebben dit ook gevraagd een boekhouder, maar daar ben ik het zelf niet helemaal mee eens.
De boekhouder zegt dat wij een fiscale vertegenwoordiger in BE moeten hebben en dan deze intrastat aangifte moeten doen en als C zich ook als fiscale vertegenwoordiger in BE moeten wij facturen vanuit BE aan C BE zonder BTW, terwijl de goederen in BE zijn vind ik zelf dit heel onlogisch! Terwijl als C zich niet registreert in BE, moeten wij facturen vanuit BE met 21% BTW. Omdat ik dit zelf niet echt logisch vind zou ik willen weten wat jullie hier nou van vinden?
Alvast bedankt voor de hulp.