Marco72

Super Senior
  • Aantal berichten

    159
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Marco
  • Achternaam
    Janssen

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Middelburg
  • Branche
    29

Marco72's trofeeën

  1. Die schriftelijke aanzegging is gedaan inderdaad, verder geen dossiervorming.
  2. Nee, op het moment van de toezegging waren er nog geen vermoedens.
  3. We hebben een donkerbruin vermoeden dat de werknemer een plan heeft gehad in deze richting ja. Omdat we niets kunnen hardmaken heb ik dit niet in mijn openingspost genoemd. Ik wil het namelijk niet over laten komen als een heilige werkgever versus een kwaadwillende werknemer. Daarom eerst maar eens duidelijk hoe het "normaal gesproken" zit. Dat is me nu dus duidelijk. Dank voor de reacties!
  4. Dat is gebeurd, omdat het contract in eerste instantie zou eindigen.
  5. Wij hebben een werknemer met een tijdelijk contract van 6 maanden. Onlangs vroeg hij of hij langer kan blijven. Dat is mogelijk, want er is nog werk voor hem en we kunnen hem er ook mee helpen omdat hij dan aanspraak kan maken op een WW-uitkering als zijn dienstverband na 2 x 6 maanden eindigt. We hebben hem dus laten weten dat hij nogmaals 6 maanden kan blijven. Enkele dagen na de mondelinge toezegging meldt hij zich ziek, en vermoedelijk is dit langdurig. De verwachting is dat zijn herstel minstens 6 maanden gaat duren. Wat nu? Er is nog niets getekend, maar er is wél een mondelinge toezegging. We willen ons aan de ene kant ook best aan onze afspraak houden, maar het voelt aan de andere kant natuurlijk nogal zuur om een contract op te gaan stellen voor een medewerker die zeer waarschijnlijk geen dag voor ons zal werken. Ben benieuwd naar jullie visie op deze zaak.
  6. Dank voor de antwoorden! Een storm in een glas water begrijp ik.
  7. Per januari 2020 krijgen alle bv's en vof's te maken met het verplichte UBO-register waarbij de uiteindelijk belanghebbenden in het bedrijf met voornaam, achternaam, geboortejaar, nationaliteit én de aard en omvang van het economische belang zichtbaar worden. Niet zoals in sommige andere landen alleen beschikbaar voor degenen die een belang hebben bij deze informatie, maar voor iedereen. Het zijn nogal wat bedrijven die dus te maken krijgen met dit register (dat wordt gerund door de KvK). Ik vraag me af wat er echt concreet openbaar wordt als het gaat om aard en omvang van het economische belang van de UBO ('ultimate beneficial owner’ ofwel de ‘uiteindelijke belanghebbende’). Weet iemand hier iets meer over?
  8. Kijk eens naar Fastmail.com. Kost 90 dollar per jaar voor 100 GB opslag (dus niet onbeperkt, maar wel heul veul). Voordeel van een service als dit is dat je contact op kunt nemen met hun supportteam als er een probleem is. Bij zakelijke mail is goede support mijns inziens onontbeerlijk. Hun support is erg goed weet ik uit ervaring. Ik vraag me af of Google Mail support biedt, zelfs bij hun betaalde maildienst.
  9. De SPF-records zijn in orde, maar het gebruik van een betrouwba(a)r(der)e server is een goed idee. Onze eigen server heeft de reputatie 'neutraal' dus dat kan beter. Ik realiseer me dat we al gebruik maken van Mandrill (voor een ander doel), volgens mij is dit een vergelijkbare service met die van TravelSMTP. Dank voor de tip, we gaan er mee aan de slag! Ik zal de resultaten hier delen.
  10. Handige tool! Direct maar eens even de test gedaan: score 10 van 10... dus aan de e-mails zelf lijkt het niet te liggen. Ik begin te denken dat Google en Microsoft ons niet aardig vinden. ;)
  11. Kijk, dat zijn allemaal waardevolle tips! Ga ik mee aan de slag.
  12. We zitten met een wat lastig probleem. Gmail en Hotmail zien onze e-mailberichten aan (potentiële) klanten van onze webwinkel regelmatig vaak als spam. Het betreft onze reactie op e-mails of via contactformulieren op onze website die wij binnen krijgen. Het betreft dus geen e-mailcampagnes of 'koud mailen'. Hotmail en de laatste tijd ook Gmail leveren een deel van onze mails af in de spamfolder van de ontvangers. Omdat niet iedereen z'n spamfolder checkt krijgen ontvangers de indruk dat wij niet op mail reageren, wat natuurlijk killing is voor de conversie. We hebben al diverse zaken ondernomen: - Correcte DKIM-records - Correcte SPF-records - Gecheckt: ons domein en onze server staan niet op zwarte lijsten - Wij doen niet aan e-mailmarketing, niet eens nieuwsbrieven - Onze mails zijn in platte tekst, geen HTML - Wij mailen via onze eigen mailservers (niet Gmail bijvoorbeeld) We hebben bij de host nagevraagd wat we nog meer kunnen doen om het probleem te voorkomen, en het antwoord is eigenlijk: niets. Gmail en Hotmail stellen dat zij inderdaad niet kunnen garanderen dat onze mails niet onterecht als spam worden behandeld. Het lijkt een kwestie van geluk of pech hebben. Of we zouden klanten moeten vragen om ons in hun contactenlijst te zetten. Tja, dat is theoretisch leuk maar als klanten een mail sturen kunnen we ze niet anders dan per mail antwoorden. En al zouden we telefoonnummers hebben dan is het onbegonnen werk om tientallen mailers per dag na te bellen met het verzoek om ons in hun contacten te plaatsen. Mailservers van andere providers vormen hoegenaamd geen probleem, die laten onze mails vrijwel altijd gewoon door. We hebben ook het idee dat het probleem soms groter is en soms kleiner. Momenteel is het een flink probleem. Heeft iemand tips om de kans te vergroten dat onze mails correct worden afgeleverd?
  13. Bedankt Peter en anderen. Sorry voor de wazige posts, het is me duidelijk!
  14. Peter, ik waardeer de hulp in deze topic zeer. Ik borduur in mijn vorige post slechts voort op de gegeven informatie. - Jij zegt: iets weggeven van 100 euro (ex BTW) kost je 121 euro. Snap ik. - Mijn conclusie: iets weggeven voor 100 euro kost ons als bedrijf dus meer dan als we een geldbedrag van 200 euro doneren (want gift is aftrekbaar), terwijl de ontvangende partij (in dit voorbeeld) met een geldgift van 200 euro minstens evenveel goederen kan inkopen. Correct of niet correct?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.