RandyYes

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

RandyYes's trofeeën

  1. Ja en dat vindt ik dus lastig en wil ik ook het liefst geen geld aan besteden: het integreren van verschillende softwarepakketten. Ik herken het lastige aan Odoo om zaken in te stellen en te personaliseren. Neem alleen al de sjablonen voor offertes. Ik ben erg handig met software etc,... maar dit is niet echt makkelijk (geen WYSIWYG). Maar Odoo heeft wel een compleet systeem, alhoewel ik het aanbestedingsgedeelte niet actief krijg.
  2. Ik ben ook met Odoo bezig. Erg mooi pakket qua functionaliteit. Ben benieuwd wat jouw ervaringen na een paar weken zijn.
  3. Dank, maar dit is absoluut niet wat ik zoek. Het is de bedoeling dat ik vanuit 1 systeem kan werken met: 1. het maken van offertes voor opdrachtgevers 2. offerteaanvragen uitsturen naar meerdere leveranciers voor 1 project (aanbesteding) En deze vervolgens kan omzetten tot een factuur.
  4. Op dit moment lijk ik met Odoo het beste en gratis uit de voeten kunnen. De andere 2 keuzes blijken echt te duur voor een starter (10.000+ Euro!!!). Ik heb ook nog gekeken naar de lokaal gehoste vtiger. Helaas krijg ik deze niet geïnstalleerd op mijn VPS. Naar mijn idee is dit een van de beste gratis oplossingen, mits je het geïnstalleerd krijgt.
  5. Dank jullie wel voor de reacties tot dus ver. Let wel, ik zoek niet per se een boekhoud programma. (zie mijn "(etc)" toevoeging). Voor mij is het klantenbestand én offertesysteem het belangrijkste. Ik moet zowel naar mijn opdrachtgevers een offerte kunnen versturen, als ook offerteaanvragen versturen en offertes dan weer verwerken van leveranciers. Op dit moment heb ik contact opgenomen met Axxerion en Odoo. Whiteworks stuur ik ook nog even een mail. Wellicht dat ze wat in de pijpleidingen hebben. Meer info volgt. Mochten jullie nog meer adviezen hebben, graag! Odoo lijkt een zeer grote kanshebber. Deze tikt alle boxjes
  6. Reeleezee is inderdaad een mooi programma. Helaas ontbreekt het offertesysteem hierin. Tijdens het googlen kwam dit tegen: http://www.axxerion.com/nl/modulen/aanbestedingen/ Als ik het goed begrijp is dit een module op hun basispakket. Ik zal ze morgen eens bellen. Verder heb ik nog geen totaalpakket gevonden. En al helemaal niet gratis.
  7. Ik ben een starter en ben op zoek naar het onderstaande. Meneer Google heeft mij heel veel verschillende bedrijven voorgeschoteld. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn gratis, open-source en dure oplossingen. En de een bied veel meer aan dan dat ik nodig heb. Of juist een grafisch ellende uit de DOS of Windows 3.11 tijdperk. Waar ik naar op zoek ben is: 1 Pakket met daarin: - Klanten database - Leveranciers database (2000+) [leveranciers dienen per dienst/productgroep te selecteren zijn] - Offerte systeem voor beide bovenstaande groepen - Facturatie systeem - (evt) boekhouding - (evt) email Ik heb een VPS met Linux waarop een server hiervoor kan worden geïnstalleerd. Daarnaast moet het gebruik van het pakket simpel zijn en prefereer een goede grafisch uiterlijk. Vergeet ik nog iets? Graag jullie adviezen/input.
  8. Dat vind ik een zeer interessant gedachtegang. Het lastige is dat we op dit moment nog niet de financiele middelen hebben om hoge kosten aan notariële aktes kunnen bekostigen. De uitgaven aan licenties etc zijn behoorlijk. Maar het ziet er naar uit dat we geen andere keuze hebben.
  9. Samen met een team van mensen ben ik bezig alle licenties te regelen voor een commercieel online radio station. Omdat we als amateurgroep ook zendtijd willen verkopen voor commercials willen we een KVK en BTW nummer. Nu volgt echter de uitdaging: Het opzetten en eerste kosten zullen voor mijn rekening komen. Zogezegd ben ik eigenaar. Een goede vriend helpt mij met de ICT zaken hieromtrent alsook eventuele financiële ondersteuning (geen lening) en bezie ik als zakelijk partner. Zelf maak ik ook programma's en houd mij bezig met het verkopen van zendtijd. Naast mij heb ik een leuke groep mensen die vanuit hun hobby mee zullen werken aan het de opbouw en invulling van radioprogramma's. Deze personen zullen (vanuit contributie of donatie) maandelijks een klein bedrag overmaken. Het is een commercieel station ivm de verkoop van zendtijd, maar zonder winstoogmerk. Bedoeling is om een eventuele winst te gebruiken voor het verder ontwikkelen van ons station. Ook zullen mijn partner en ik geen loon/inkomsten ontvangen. Oftewel, volledig vrijwillig. Wij werken beiden full-time. Kijkend naar de verschillende rechtsvormen weet ik niet welke kant we op moeten. Het bestuur wil ik echt tot mij en mijn zakelijke partner beperken, dus een vereniging lijkt mij niet handig. Een eenmanszaak is volgens mij weer te beperkend op veel vlakken. En een VOF is, zoals ik het interpreteer op de verschillende fora, echt een onderneming met winstoogmerk. Wat kunnen jullie hierin adviseren? Behalve een bezoek aan de KVK. ;)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.