Restyleparts

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Restyleparts's trofeeën

  1. Webwinkelkeur is mij zeer positief bevallen. Alleen al de prijs is aantrekkelijk (een stuk goedkoper is dan de meeste keurmerken). Ook bieden ze een aantal opties aan zoals automatische review uitnodiging. Dit werk erg goed waardoor de reviews vanzelf binnen stromen. Ook krijg je af en toe bezoek van de mystery shopper die tevens een review achter laat wat natuurlijk nog meer conversieverhogend kan zijn. Als dan toch een keurmerk zoekt zal ik deze aanraden.
  2. Auto Tunen is altijd mijn hobby geweest en was daarom ook de aanleiding om de webshop te beginnen. Dit idee wat je beschrijft zie ik ook als de perfecte combinatie! Ik denk dat je klanten zo kunt informeren en tevens het vertrouwen kan winnen doordat ze je daadwerkelijk aan het werk zien. Helaas is dit voor mij niet mogelijk op dit moment. Ik heb een vaste baan naast de webshop, vrouw en kinderen eisen natuurlijk de overgebleven tijd op. Hierdoor blijft er weinig over om een tuning project op te zetten. Maar ik zie dit zeker wel in mijn toekomst planning terugkomen!
  3. Graag zou ik nog wat meer reactie zien. Om te zien of ik op de juiste weg ben, zijn uw meningen meer dan welkom! Alvast hartelijk dank voor uw tijd.
  4. Op dit moment lopen er 2 adwords campagnes. 1 tekst campagne voor de armsteunen. De zoektermen hiervan zijn voornamelijk "armsteun", "middenarmsteun", "armsteun bmw", "Armsteun Opel", etc. Deze campagne heeft een CTR van 2,84% en een Conversie ratio van 1.18%. Hiernaast heb ik sinds 2 weken een google shopping campagne lopen met de complete lijst producten. Deze heeft een CTR van 1,84% en een conversie ratio van 1,06%. Ik heb deze campge opgezet in plaats van een aantal tekst campagnes. Tot dusver is deze effectiever dan de tekst campagnes.
  5. Hartelijk dank voor deze feedback, hier kan ik wat mee. -Het zwart op wit design heb ik voornamelijk gekozen om er toch wat anders uit te zien dan mijn concurrenten die voornamelijk met witte achtergrond werken. De rede hiervan zal waarschijnlijk de leesbaarheid zijn zoals u al vermelde. Ik zal kijken wat ik hiermee kan doen. -Bij persoonlijke service heb ik een bepaald beeld in mijn hoofd. Ik vind het echter lastig dit te vertalen in een tekst. Ook mede doordat het natuurlijk per klant verschilt. -Wat de spellingfouten betreft zal ik zeer zeker aan de slag gaan, en mijn complete site doorzoeken. -Foto's blijven voor mij een hekel punt. Deze kopieer ik in de meeste gevallen van mijn leveranciers. Deze zijn soms zo slecht dat ik alternatieve foto's opzoek met google.
  6. Omschrijving van je concept: Ongeveer 10 maanden geleden ben ik de webshop www.Restyleparts.nl gestart. De producten die ik daar aanbied zijn auto tuning onderdelen en accessoires. De automotive branche is een zeer grote markt, met redelijk veel grote spelers. Ik wist dus ook al van te voren dat de concurrentie sterk is. Anderzijds was leveranciers vinden hierdoor niet moeilijk. Omdat ik mijn vaste baan bij defensie wilde behouden heb ik gekozen voor dropshipping leveranciers. Dit scheelt enorm veel logistieke romp slomp en ik hoef dus ook geen eigen voorraad te houden. Het nadeel hiervan is dat de marges niet groot zijn (gemiddeld 15-20%). De webshop omgeving neem ik af bij shoptrader. Dit is mij tot nu toe goed bevallen, en ik heb redelijk wat opties erbij genomen. Dit kost mij maandelijks ongeveer €100. Tot nu toe heeft alles bij elkaar opgeteld de webshop mij een aantal duizend euro gekost. Maar de bruto omzet tot nu toe (€35.000) ligt een stuk hoger dan ik van te voren heb ingeschat (€20.000). De laatste 3 maanden zijn de kosten in balans met de uitgaven. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Bij Shoptrader heb je de keuze uit een aantal templates die je zelf kunt wijzigen. De complete design, logo, en overige visuele aspecten van de webwinkel heb ik zelf gecreëerd. Hiermee heb ik geprobeerd een bepaalde "look & feeling " te creëren die voor de wat jongere doelgroep (tuners) alsmede voor de dagelijkse woon-werk-verkeer bestuurders aantrekkelijk is. Dit is en blijft een moeilijke opgave aangezien ik ook niet hetzelfde eruit wil zien als de concurrentie. In Seo heb ik redelijk wat tijd gestoken. Hierdoor sta ik met een aantal belangrijke zoekwoorden op plaats 3 t/m 5. Veel product beschrijvingen heb ik zelf geschreven, maar door het grote aantal producten (ongeveer 25.000) is dit in de loop van tijd verminderd. Hierdoor zijn dus ook veel product beschrijvingen copy/paste geworden. Vanaf het begin heb ik Adwords campagnes lopen. Ik heb een gemiddelde conversie van 1%. De kosten hiervan zijn €1000 per maand. Dit is bijna niet meer vol te houden als de conversies gelijk blijven. Per dag heb ik gemiddeld 350 unieke bezoekers. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Het aanbod op de grote tuning webshops zijn over het algemeen redelijk gelijk. Hierin valt weinig winst te behalen. Ook punten als binnen 24u geleverd en laagste prijs garantie zijn voor mij niet haalbaar. Ik ben helaas door de dropshipping teveel afhankelijk van mijn leveranciers. De klantenservice is het gene wat mijn webwinkel kan onderscheiden. Hier ligt dan ook mijn grootste focus. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Email direct beantwoorden en klanten niet aan het lijntje houden zijn natuurlijk de meeste genoemde service punten. Echter de kleine dingen zorgen voor daadwerkelijk klantenservice. Als voorbeeld: wanneer klanten op mijn webshop een bestelling plaatsen van meerdere producten is het mogelijk dat een product niet direct leverbaar is. Veel webwinkels wachten met verzending totdat de gehele bestelling compleet is. Als klant zijnde zou dit mij irritatie opwekken. Daarom verzend ik altijd het gedeelte wat wel direct leverbaar is. Dit kost mij uiteraard extra verzendkosten, maar dit levert wel tevreden klanten op. De klantenservice probeer ik zodoende altijd te reflecteren op wat ik prettig zou vinden als klant zijnde. Hopelijk zullen klanten dit waarderen en doormiddel van mond op mond reclame verspreiden. Wat voor feedback hoop je te krijgen: De feedback die ik graag zou willen is een frisse, onafhankelijke, eerlijke kijk op mijn webshop. Wat vind je sterke punten, waar valt nog winst te behalen etc.. Wat ik persoonlijk nog het allerbelangrijkste vind is het gevoel wat je krijgt zodra je een auto product zou willen kopen en je op mijn webshop beland. Alvast hartelijk dank voor jullie feedback!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.