RiVe

Legend
  • Aantal berichten

    2000
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    5

RiVe won de laatste dag op 12 januari 2020

RiVe had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Land
    Nederland

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Leiden

Visie op

  • Mijn mening over innovatie
    Als ondernemer mag je niet stil zitten, innovatie behoort bij een ondernemer.
    Als ondernemer heb je de unieke kans om innovatief te kunnen zijn, benut die kans.
    Ga telkens verder, doe telkens meer, wel in een tempo wat bij je past.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen moet je gewoon doen, ondernemen is ook echt ondernemen.
    Fouten maken, ervan leren en verder gaan.

RiVe's trofeeën

  1. Klopt, 32A mag niet door een 2,5mm. Mits juist gemonteerd mogen zachte en harde kabels gebruikt worden, juist monteren wil zeggen dat de soepele aders voorzien zijn van adereindhulzen. Ik adviseer je indien nodig een rapportje op te laten stellen door een InstallQ erkend installateur. https://installq.nl/vind-een-echte-installateur- Als deze in je omgeving zit, heb je voor een paar 100 euro, een mooi rapport. N.B. waarbij ook meteen de aansluitingen in de groepenkast wordt meegenomen in de rapportage, want 32A erbij is best een forse uitbreiding, alhoewel ik niet weet wat voor groepenkast je je nu hebt, mogelijk kan het.
  2. Ik heb de volgende vragen. Wie heeft de laadpaal geleverd, was dit een totaalpakket van de elektricien of alleen het aansluiten van een door derden geleverde laadpaal. Is de elektricien aangesloten bij een branche vereniging, Techniek Nederland, dan kan het via de geschillen-commisie behandeld worden. Heeft de "andere elektricien" een schriftelijke bevinding achtergelaten. Wat voor verkeerd materiaal is gebruikt. Was het kortsluiting of overbelasting. Laadpalen zijn ook vaak in te stellen op diverse stroomsterktes, hoe lager de stroomsterkte (laadstroom), des te langer het duurt eer de accu vol is, zijn de stroomsterktes(laadstromen) ingesteld op een hoge laadstroom, dus sneller laden, dan kan er een hoge stroom (overbelasting) in je groepenkast ontstaan, wat voor uitval kan zorgen. Indien de laadpaal ingesteld kan worden, was deze dan juist ingesteld? Lees graag je antwoorden.
  3. Ben je afhankelijk van deze groothandel? Dit is wel raar, uiteraard wil de fabrikant producten verkopen via de groothandel, de fabrikant is net zo gebaat bij een goedwerkend product als jij? De groothandel is in deze, plat gezegd, een "dozenschuiver." Is het jou verboden contact op te nemen met de fabrikant, ik doe het met regelmaat omdat een fabrikant vaak een betere kennis heeft van de producten, dan de groothandel.
  4. Om hoeveel kilometer gaat het dan, en wat is de gemiddelde tijdsbesteding per klant? Je zou ook een starttarief kunnen hanteren, of je uurtarief wat verhogen. Bij mij zou het raar overkomen, als je de ene keer meer kilometers in rekening brengt als bij een keer later.
  5. Als het goed is ben je aansprakelijk gesteld door de klant, dat doorzetten naar je verzekeraar, en dan stopt het voor jou even tot er vragen komen vanuit de verzekeraar. Even een zwarte bril op. , ik heb een brander in de schuur, kan ik zo een babyfoon mee zwart branden. Succes.
  6. Ik had op de begrafenis van Mikky al gehoord dat er Nieuwjaarsborrel zou komen, ook de datum al vastgelegd in m'n agenda, heb het thuis tegen mijn vrouw verteld, we zouden met zn tweeën naar de HL borrel gaan, ze was helemaal enthousiast om op 19 januari een laatste toost uit te kunnen brengen op Mikky, m'n vrouw had Mikky vaker ontmoet op HL events en was net als vele anderen bijzonder gesteld op Mikky. En dan nu deze boodschap, ik hoop dat @pingonline_admin@ping.nl een correctie aanbrengt op de gekozen locatie die te klein is, omdat dit m.i. afbreuk doet aan de gastvrijheid van Mikky.
  7. Maximaal aantal deelnemers nu al bereikt. Geen reservelijst?? Eigenlijk onbegrijpelijk dat gezien de laatste zeer treurige ontwikkelingen bij HL dit qua capaciteit zo beperkt wordt gehouden.
  8. Veel te vroeg, Mikky, wat een schrik. Alleen maar goede herinneringen aan jou. Rust zacht.
  9. Je begint net als ondernemer, maar ik vind je wel erg goedgelovig. 150 stops per dag, zijn afgerond naar boven 19 stops per uur, uitgaande van 8 uur/dag, dat is 3,15 minuten per stop? Wie laadt je auto vol, wie bepaalt de meest efficiënte route, wat doe je als er niet wordt opengedaan, waar gaan de pakketjes naar toe die je aan het eind van de dag overhoudt, en krijg je daarvoor ook betaald per pakketje? Of is dat 1 stop? Terwijl je voor elk niet leverbaar pakketje al een stop hebt gedaan? Ik wens je veel succes, veel stops en veel verdiensten, maar bovenal ook werkdagen van 8 uur.
  10. De BTW is eigendom van de belasting, periodiek meestal per kwartaal betaal je de 21% per stop aan de belastingdienst, minus de BTW die je zelf hebt betaald, b.v. de BTW over de brandstof. . Best goed? Als je 6 stops per uur hebt, ontvang je 8,40 euro excl. BTW./uur. Ga ervan uit dat je met af en aanrijden, in- en uitstappen, pakketje pakken, aanbellen, toch wel 10 minuten bezig bent per pakketje. Daar gaan je kosten voor de auto nog van af. Nadelen, De verdiensten zijn niet zo hoog, veel stress als het verkeer vaststaat. De voordelen, lekker zelfstandig bezig zijn. Maar succes, denk er nog eens over na!
  11. Wat levert het op als je terug gaat naar een beperkter assortiment, wat zijn de fastmovers of een product waar een klant specifiek naar op zoek is. Kun je een deel afstoten. Hoe lang is dit al aan de hand, is het een aanname dat er een terugloop van klanten is omdat je aan de aan de rand van de stad zit, of kopen klanten meer via b.v. een webshop. Zijn er inmiddels meer concurrenten verschenen. Naar verwachting komen er wat andere tijden, zouden mensen dan meer uitgeven of komen ze dan juist meer om koopjes.
  12. Ik lees hier nu zoveel antwoorden en adviezen, de informatie is te gering om er een passend antwoord op te geven. Verzendkosten, ca. 90,00 euro. Volgens mijn geringe kennis van eindvorsten zijn de kosten daarvan via google hooguit 50 euro, en dan nog 99 euro verzendkosten, correct me if I'm wrong. Wat voor klant is het, verdien je er met regelmaat geld aan, of is het een 1-malige klant. Wie heeft de fout gemaakt, heeft de klant verkeerd besteld of is het fout uit het magazijn gehaald. Dit laatste bepaalt wel jouw actie, die je nu correct hebt uitgevoerd. Hoe ver is het rijden voor de klant, valt dit nu onder onwil of moet de klant er een uur of meer voor rijden? Ik denk dat bovenstaand ook bepaalt hoeveel je voor de klant over moet hebben. Tijden het typen van dit, had je al een reactie geplaatst, keurig opgelost. Ik plaats dit toch, ter lering van andere soortgelijke situaties.
  13. Wat een triest nieuws. Veel te jong, geen woorden voor.
  14. Mijn advies is, om nog niets te verzenden alvorens er een jurist naar heeft gekeken. Het is intussen een heel epistel geworden, een overvloed aan woorden is niet altijd goed, in kwesties als deze. Ze geeft je een reactie-termijn van 14 dagen, waarbij het nog niet zeker is, in hoeverre zij in haar recht staat, ze heeft immers zelf veranderingen aangebracht. Laat je in deze bijstaan door UwJurist, mr. Monique Doomernik, ze heeft je hulp aangeboden in dit topic, maak er gebruik van, of geef in ieder geval inzicht aan UwJurist in het voorafgaande en de whats app gesprekken.
  15. Bovenstaand is onbegrijpelijk en gaat m.i. ook tegen alles in. De klant heeft jou origineel veranderd en aangepast. Je maakt en levert een handgemaakt iets, de klant is ontevreden en past dat aan en schuift de verantwoordelijkheid naar jou toe. Je hebt hopelijk zelf ook foto's van je origineel. Je krijgt hier overigens hele goede adviezen en handreikingen, waar ik zeker gebruik van zou maken als ik jou was. Sterkte en op een goede afloop.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.