
Event details
Branchevereniging Partos bestaat in oktober 10 jaar en dat gaan we vieren! Daarom organiseert Partos op 2 oktober SHARE | LEARN| PITCH, een bruisend festival waar innovatie centraal staat. Partos richt de schijnwerpers op de talloze innovatieve projecten en initiatieven van haar leden. Daarnaast zijn er Talks, workshops en pitches, onder andere voor sociaal ondernemers.
Pitches!
Loop je rond met een innovatief idee maar heb je nog niet de juiste expertise om het uit te voeren? Is jouw idee schaalbaar, levert het sociale & economische impact en is er nagedacht over een duurzaam verdienmodel? Doe dan mee aan de Dragon's Den georganiseerd door de New World Campus. Juryvoorzitter Maurits Groen van WakaWaka geeft je samen met de Investeerdersclub, Ashoka, NABC en de 1%Club waardevolle feedback. Na de pitch kun je meedoen aan de workshop 'Crowdfunding', door de 1%Club. Hier zie je direct hoe je je idee in de markt kunt zetten en een crowdfunding campagne kunt starten!
Workshops
Er zijn nog meer interessante workshops voor ondernemers. Zo organiseert New World Campus de workshop 'Van idee naar impact', waarin je door verschillende fases van je business loopt en je zo van idee tot een succesvolle onderneming kunt komen. Bij de workshop Lean Start-Up van Enviu leer je hoe je dit proces tussendoor bij kunt sturen. Tijdens de workshop Partnering Solutions leren NGO's en ondernemers beter samenwerken en bij ronde tafelsessies kun je in een half uur meer leren over onder andere sociaal ondernemerschap, 'brain-based learning' en 'inclusive business'. Gedurende de dag krijg je van de Campaign Train tips en advies voor een campagne met instant en professioneel vormgegeven materiaal. Zo heeft jouw idee meteen ondersteuning op het gebied van communicatie, met ter plekke gemaakte ontwerpen voor bijvoorbeeld een bijpassend logo, huisstijl of mobiele app.
Talks
Gedurende de dag zijn er zogenoemde Lightning Talks van ondernemers die inspireren. De dag wordt geopend door Rob Wijnberg, hoofdredacteur van De Correspondent. Hij vertelt over het opzetten van een nieuw medium. Vervolgens spreekt Stef van Dongen, eigenaar van Enviu, over de toekomst van sociaal ondernemers. Samuel Levie, maatschappelijk ondernemer van het jaar 2010 en Food Trendwatcher 2012, leert het publiek over het opzetten van een beweging en Mark Woerde geeft een presentatie over hoe reclame een belangrijke rol kan spelen in het oplossen van globale problemen. Dit doet hij aan de hand van zijn idee, Sweetie, waarmee hij samenwerkte met Terre des Hommes.
Voor meer info en tickets, zie www.partos.nl/innovatie.
Website
Organisator
Branchevereniging Partos
Prijs
25-45