
Event created by amsterdamtrade
Event details
Nergens ter wereld kopen zoveel mensen online als in China. In 2015 kochten 18 miljoen Chinezen online buitenlandse producten, naar verwachting zal dit aantal consumenten verdubbelen in 2018 (Sinolink Express). In deze groeimarkt is steeds meer vraag naar kwaliteitsproducten uit Europa.
Het Nederlandse MKB ziet potentie in de groeiende Chinese e-commerce markt, maar ziet ook in dat het betreden van de Chinese markt complex is. Om die reden hebben Amsterdam Trade en WebshopinChina.com de handen ineen geslagen om dit event aan te bieden tijdens de Amsterdam Eweek 2017. Ben je een MKB’er die zich oriënteert op e-commerce en zie je China als een potentiele afzetmarkt dan is deze bijeenkomst uitermate geschikt voor jou.
Programma
13.30-14.00 Inloop en registratie met koffie en thee
14.00-14.10 Welkom door Peter de Kruijk, adjunct directeur amsterdam inbusiness
14.10-14.35 China e-commerce expert Angela Tabak, directeur van webshopinChina.com gaat middels praktijkvoorbeelden in op wat komt kijken bij betreden van de Chinese e-commerce markt.
14.35-14.50 Duco van Lanschot, head of Benelux van Stripe zal ingaan op de uitdagingen van betalingssystemen voor platforms en markplaatsen en op de Chinese betalingsmogelijkheden die zij aanbieden.
14.50 – 15.05 Fabian Nijlant, directeur van playhead China zal met zijn case inzichtelijk maken hoe de online interieur winkel Flinders succesvol is geworden met behulp van zijn positioneringstrategie.
15.05- 15.20 Jan Willem van der Kolk is adviseur internationaal ondernemen bij de Rijksdienst van Ondernemen (RVO). Hij zal toelichten hoe de overheid kan ondersteunen bij het betreden van een buitenlandse markt.
15.20-15.30 Intermezzo
15.30-16.15 Interactief programma onderdeel met experttafels
16.15-16.30 Afsluiting door Peter de Kruijk
Aanmelden
https://kansenvoornlmkbchinaecommerce.eventbrite.com
Vragen? Neem dan contact op met trade@amsterdam.nl.
Website
Organisator
Amsterdam trade