• 0

25 manieren om je online invloed te vergroten.

Internet: de technologie die we niet meer kunnen wegdenken uit onze dagelijkse bezigheden. Iedereen gebruikt het! We spenderen met zijn allen uren aan surfen, Twitteren, Facebooken etc.

 

Met dit gegeven in je achterhoofd, weet je ook dat de kans groot is dat jouw doelgroep ook op het internet te vinden is en dat het internet dus bij uitstek het middel is om te benutten om jouw doelgroep te bereiken.

 

Als jij je business wilt laten groeien, dan zijn het internet en de social media dé middelen om in te zetten. Dus wordt het hoog tijd om je online invloed te vergroten.

Maar hoe doe je dat effectief, zonder dat je dagen verspilt met eindeloos gesurf, irritant getweet en comments die niets toevoegen?

 

Om je op weg te helpen, heb ik hier 25 tips om maximale invloed te creëren met minimale inspanning:

 

[*]Stop met praten over je producten en diensten.

Mensen vinden producten en diensten niet belangrijk, ze vinden zichzelf veel belangrijker. Zet je klanten en hun problemen dan ook in de spotlights.

[*]Deel kennis waar anderen behoefte aan hebben.

Als mensen vragen stellen en je weet het antwoord, deel het. Je wordt dan al snel als De Expert gezien.

[*]Wij delen veel informatie die de meeste bedrijven voor zichzelf houden.

[*] Door het goede en het slechte te delen, ontwikkel je geloofwaardigheid en vertrouwen.

[*]Wees consistent! Daarmee laat je zien dat je gecommitteerd bent.

Je wekt vertrouwen op wanneer je boodschap en communicatie consistent zijn.

[*]Handel altijd met integriteit en oprechtheid.

Dat is eenvoudiger dan je op een bepaalde manier voor te doen of op ‘de juiste manier’ te handelen.

[*]Heb een heldere visie.

Niemand is bereid je te volgen als het niet duidelijk is waar je naar toe gaat.

[*]Maak online contact met mensen, en ontmoet deze mensen vervolgens in het echt, offline.

[*]Ontwikkel content dat ergens voor staat, dat het verschil maakt.

[*]Mensen worden aangetrokken door je verhaal, of niet.

Zorg dus dat je verhaal de moeite waard is.

[*]Zorg dat je content in lijn is met wie jij bent.

Wees niet bang om een mening te hebben.

[*]Focus is belangrijk.

Het is moeilijk om en expert te worden in allerlei gebieden, dus zorg ervoor dat jij bekend wordt in jouw vakgebied.

[*]Maak (video)content over jouw expertise, en distribueer het over het internet.

[*]Maak een pagina over jouw business aan op Facebook.

Maak een welkomstpagina met een cadeau voor het ‘liken’ van jouw pagina en plaats altijd goede content.

[*]Maak mensen om je heen succesvoller dan je zelf bent.

[*]Praat over de dingen waar je verstand van hebt.

De reden waarom het Business Bootcamp blog werkt, is omdat ik weet waar ik over praat.

[*]Wees niet bang om in de kijker te staan bij andere mensen.

[*]Zorg dat je iets goeds te vertellen hebt.

[*]Herhaal je tweets.

Je hoeft niet altijd origineel te zijn, maar zorg er wel voor dat je elke keer iets van waarde biedt.

[*]Vind een specifieke niche en beheers deze niche.

[*]Word actief in de communities van anderen.

Kom uit je eigen hoofd en begeef je in de ruimte van anderen.

[*]Veel mensen zijn bang om te praten.

Als je voor hen spreekt zullen ze naar je luisteren.

[*]Vind uit welke sociale netwerken je klanten gebruiken en zorg dat je er voor ze bent wanneer ze je nodig hebben.

[*]Zelfexpressie is het nieuwe entertainment.

Zet mensen aan het praten. Ik had een zeer succesvolle respons op de simpele vraag “waar ben je dankbaar voor? “

[*]Geef zoveel mogelijk.

We staren ons vaak blind op wat we willen krijgen. Terwijl het zo is dat hoe meer je geeft, hoe meer je ontvangt.

[*]Interview, citeer en associeer je met experts.

[*]Zorg dat je feedback krijgt.

Hoe zien zij jou? Zorg dat anderen kijken naar wat je doet en hebt. Wat vinden zij dat je kunt verbeteren?

 

Zo, bij deze… 25 van de krachtigste tips om je invloed online te vergroten.

Uiteraard zijn deze tips stuk voor stuk geschikt als tweets… Want wat heb je tenslotte aan wijsheid als je het niet gebruikt en deelt?

 

En nu is het aan jou… Wat is jouw favoriete tip en waarom? Hoe kun je deze tip met ingang van vandaag implementeren in je business? Heb je nog andere tips die we allemaal zouden moeten weten?

Plaats jouw antwoord in het commentaarveld hieronder – dat is meteen een goede stap om jouw invloed online te vergroten…

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De stijl en format die je hier gebruikt is ongeschikt. Je stelt impliciet dat jij "De Expert" bent door je schrijfstijl, het geven van vele tips zonder onderbouwing. Ik zie je (niemand) niet als een expert, dus ik ga de tips niet van je aannemen zonder onderbouwing.

 

Als je een betere indruk wilt achterlaten, doe je wat elke goede communicator doet: onderbouw je verhaal met argumenten, feiten en ervaringen, en probeer er ook een persoonlijke draai aan te geven.

 

De tips die je geeft zijn overigens wel goed, maar hoe overtuig je iemand die er anders over denkt? En hoe zorg je dat de boodschap blijft hangen? Ik kan me nog herinneren dat er tips gegeven werden om beter vindbaar te worden in twitter, maar waar het precies om ging...

Link naar reactie
  • 0

Je tips zijn aardig, maar op zich een open deur. Iemand die vandaag met internet begint heeft er wellicht veel aan, maar ik zie er niets nieuws in. Ik mis vooral een goede achterliggende gedachte. "Waarom zou ik mijn online invloed willen vergroten?" wordt niet behandeld in deze column.

 

Je hebt het over "minimale inspanning" maar veel tips kosten aardig wat tijd en inspanning als je het goed wilt doen. Bijvoorbeeld actief worden in een andere community. Dat kost best wat tijd. Of het maken van video's die ook het kijken waard zijn, is ook niet iets wat weinig inspanning kost.

 

De tip "Herhaal je tweets" zou ik achterwege gelaten hebben. Accounts die veel herhalen hebben eigenlijk niets nieuws toe te voegen. Niemand houdt van herhalingen. In marketing aspect: vooral Google houdt niet van herhalingen.

 

Verder staan er naar mijn smaak net wat te veel marketing termen in. "Content" is op zich een net engels woord, maar wordt te vaak uit zijn verband getrokken. Iemand die nieuw is op internet, de doelgroep van deze column, zal geen idee hebben wat "content" is.

Link naar reactie
  • -1

@XiaoDi, alle tips zijn op basis van mijn eigen ervaring. Als alle tips in deze column onderbouwd waren zou de column te lang worden. De strekking van de tips is om ze snel toe te kunnen passen.

 

@John, in de vele Facebook marketing rapporten die er zijn verschenen staat geschreven dat een cadeau bijzonder goed werkt. Deze "call to action" werkt om mensen je pagina ook echt te "liken". Een pagina kan je immers altijd zonder dit te doen bekijken op Facebook.

 

@Wouter, dank voor je tips. De tips zijn inderdaad voor eigen invulling te gebruiken. Als voor jou iets erg veel tijd kosten en niet veel op zal leveren, volg deze tip dan niet op. De tips zijn geschreven voor algemeen gebruik en zullen door de lezer moetn worden beoordeeld op het nut voor zijn of haar invloed.

Link naar reactie
  • 0

 

@John, in de vele Facebook marketing rapporten die er zijn verschenen staat geschreven dat een cadeau bijzonder goed werkt. Deze "call to action" werkt om mensen je pagina ook echt te "liken". Een pagina kan je immers altijd zonder dit te doen bekijken op Facebook.

 

 

Bij mij op de basisschool was er ook zo eentje die altijd snoep stond uit te delen. Die had de meeste 'vrienden' van de school.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@John, in de vele Facebook marketing rapporten die er zijn verschenen staat geschreven dat een cadeau bijzonder goed werkt. Deze "call to action" werkt om mensen je pagina ook echt te "liken". Een pagina kan je immers altijd zonder dit te doen bekijken op Facebook.

Die vele facebook rapporten die hebben als achterliggende gedachte om het cijfertje bij het aantal likes op te hogen. Niet je omzet en/of winst vergroten. Ze hebben dus compleet de verkeerde insteek. Mensen die je liken omdat ze een cadeautje krijgen zijn niet echt fan van jou maar willen graag cadeautjes krijgen. De vergelijking die Twa hierboven maakt is treffend.

Link naar reactie
  • 0

@John, in de vele Facebook marketing rapporten die er zijn verschenen staat geschreven dat een cadeau bijzonder goed werkt. Deze "call to action" werkt om mensen je pagina ook echt te "liken". Een pagina kan je immers altijd zonder dit te doen bekijken op Facebook.

Die vele facebook rapporten die hebben als achterliggende gedachte om het cijfertje bij het aantal likes op te hogen. Niet je omzet en/of winst vergroten. Ze hebben dus compleet de verkeerde insteek. Mensen die je liken omdat ze een cadeautje krijgen zijn niet echt fan van jou maar willen graag cadeautjes krijgen. De vergelijking die Twa hierboven maakt is treffend.

 

Tip 26: er zijn bedrijven waar je likes kunt kopen 8)

 

Wellicht kan je deze discussie dan gebruiken om enkele tips verder uit te leggen om zodoende meer diepgang te creeeren.

Ik ben het namelijk met bovenstaande eens, er worden vaak cadeautjes weggegeven om een bepaald doel te bereiken (zoveel fans of likes -helaas- ) maar wát wil je uiteindelijk met die fans of likes? In mijn optiek gaat het over verbinden zodat die mensen die je pagina liken ook écht geinteresseerd zijn in wat je te melden hebt (en niet na het cadeautje afhaken).

 

> toevoeging

 

En als je dat wil bereiken gaat dat niet gemakkelijk en snel. Je moet immers gaan onderzoeken wat jou doelgroep en eventuele fans beweegt om zodoende interactie te creeeren op je pagina.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 4

Dit topic bevat reacties op de column 25 manieren om je online invloed te vergroten.

 

En nu is het aan jou… Wat is jouw favoriete tip en waarom? Hoe kun je deze tip met ingang van vandaag implementeren in je business?

Aan de hand van jouw column kan ik iedereen een mooie tip aan de hand doen.

 

Je schrijft over "online invloed" te vergroten. Jouw enige doel hiermee is om jouw invloed op mensen te vergroten. Zo zit ook je businessmodel in elkaar. Je laat mensen eerst voor een laag bedrag 2 dagen naar je toe komen en wanneer ze daar zijn probeer je middels manipulatie dure cursussen aan ze te verkopen.

 

Van alles wat je schrijft gaan mijn nekharen overeind staan en krijg ik een vreemd gevoel in mijn buik. Dat heb ik zo ongeveer bij 1 op de 1000 mensen. Mijn tactiek is vervolgens om zo ver mogelijk bij dit soort lieden vandaan te blijven. Het zorgt al 42 jaar voor mijn persoonlijk geluk.

 

Mijn tip: vertrouw op je nekharen en je buikgevoel. (Deze tip kun je vandaag nog "implementeren in je business" en geeft je veel levensgeluk.)

Link naar reactie
  • 0

Owwww.... >:(

 

Nou worden er rake opmerkingen geplaatst. Uit mijn directe zakelijke netwerk zijn vorig jaar een paar mensen 'op camp' geweest, twee dagen maar liefst...

Met als gevolg dat ze in de dagen/weken na zo'n camp je helemaal plat twitteren en facebooken en aanspreken met spam over deze happening.

Het gevolg daarvan is weer dat je social media accounts lekker opschonen, want die 'kennissen' knikker ik dan maar wat graag uit mijn 'vrienden' kring.

 

Ik vraag mij hardop af of dit wel het beoogde effect is ... Daarnaast kan de schrijver van deze column bij mij geen goed meer doen, alleen al door het effect dat hij had/heeft op mensen die ik ken(de).

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 2

"Je hoeft niet altijd origineel te zijn, maar zorg er wel voor dat je elke keer iets van waarde biedt." --> neem aan dat je hier mee bedoelt dat waarde voor jouw betekent het vertalen van andermans artikelen, het weglaten van 35 tips, het weglaten van de quotes en dan te doen alsof het je eigen werk is :-) zie

 

http://www.copyblogger.com/increase-influence-online

 

je bent niet de enige... zie

 

http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/6559/60-Proven-Ways-to-Increase-Your-Online-Marketing-Influence.aspx

 

Maar zij doen tenminste niet alsof het een "column" van hun zelf is....

Link naar reactie
  • 0

Dag allen!

 

De aanleiding van mijn reactie op dit artikel is het lezen van een 'marcom' tip op adformatie.nl, zie 'social media promo's ik niet meer wil zien in 2012. Hier werd er gewezen op het tekort aan authentieke volgers en likers. Een van de geboden was niet meer prijzen uit te loven voor meer volgers. Immers, men volgt vanwege de kans op een prijs en zodra de winnaar bekend is.. ja, weinig die het lezen van post's nog interesant vindt.

Persoonlijk geloof ik diep in de potentieel van social media en dus de ROI uit dit. Maar, wanneer iedere potentiele fan, volger op een oppervlakkige, vaak voorkomende, methode benadert wordt dan zal het effect inderdaad weinig voorstellen.

 

Ik zou ieder met de behoefte aan supporters, nieuwslezers etc vooral te brainstormen over waar diens doelgroep zich (offline) ophoudt. Erna kan men zich gaan bezighouden met de middel, wat op zich zelf al de boodschap is aangezien de boodschap altijd bijna op hetzelfde neerkomt.

Q-band Innovating print media
Link naar reactie
  • 0

neem aan dat je hier mee bedoelt dat waarde voor jouw betekent het vertalen van andermans artikelen, het weglaten van 35 tips, het weglaten van de quotes en dan te doen alsof het je eigen werk is :-)

 

Hmm, ik had een reus gegeven voor de inzet omdat ik het schrijven van columns altijd wel aanmoedigen (ook al hoeft het niet mijn mening te zijn), maar helaas ben ik te vroeg geweest. Jammer...

 

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Hmm, ik had een reus gegeven voor de inzet omdat ik het schrijven van columns altijd wel aanmoedigen (ook al hoeft het niet mijn mening te zijn), maar helaas ben ik te vroeg geweest. Jammer...

 

Ik had me ook niet eerst verdiept in de auteur. Had ik dat wel gedaan dan had ik me de moeite van het inhoudelijk reageren ook bespaart. Volgende keer beter!

Link naar reactie
  • 1

Hmm, ik had een reus gegeven voor de inzet omdat ik het schrijven van columns altijd wel aanmoedigen (ook al hoeft het niet mijn mening te zijn), maar helaas ben ik te vroeg geweest. Jammer...

 

Ik had me ook niet eerst verdiept in de auteur. Had ik dat wel gedaan dan had ik me de moeite van het inhoudelijk reageren ook bespaart. Volgende keer beter!

 

Tip 27: eerlijkheid zorgt voor vertrouwen

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Beetje nuance:

 

Alweer een behoorlijk aantal jaren geleden heb ik een druk bezocht seminar bijgewoond van Nisandeh. Veel mensen heb ik toen vooraf en achteraf erover gesproken en ik weet dus dat er een zekere inspiratie van hem uit gaat voor mensen die dat aanspreekt / nodig hebben. Ook is (was?) het mogelijk zijn seminars gratis of tegen een sterk gereduceerde prijs te bezoeken. Op HL is de columnist dus een nieuwkomer, maar in business zeker niet en binnen zijn doelgroep zet hij volgens mij wel een sterke propositie neer.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Beetje nuance:
Sprak-ie toen ook al zo goed Nederlands?
Uitsluitend Engels, met af en toe Nederlandse ondersteuning door een medewerker.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 2

Ik zit nu met smart te wachten op nieuwe leden die opeens in grote getalen positief op de column of beter gezegd het overgeschreven stukje gaan reageren.

 

In het verleden was betreffende organisatie ook actief bezig op Hallo met het aanprijzen van hun seminars dmv nieuwe forumleden die zonodig even kwijt moesten dat het een aanrader was. Je begrijpt al dat je daarna nooit meer wat van die "leden" hoorde.

 

Een verzoek aan de organisatie van HL, flikker die MLM zooi eraf dat scheelt een hoop ergenis.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.