Ga naar inhoud
  • Heb je een column, artikel of opiniestuk geschreven over innovatie en/of ondernemerschap? Dan plaatsen we deze na een redactionele check graag op Higherlevel.nl! Middels onderstaand formulier kun je de column plaatsen. Let op: de columnsectie is niet bedoeld voor Online Marketeers die werkzaam/ingehuurd zijn om producten/diensten onder de aandacht te brengen.

  • Log in om dit te volgen  

    Komkommeralarm gaat af! Tijd voor úw nieuws!

    Het aanbod van nieuws op redacties ligt deze zomer op het laagste niveau in jaren. Waren er eerder staatsgrepen, vliegrampen en aanslagen, deze zomer is het vooralsnog gelukkig rustig. Het is weer ouderwets komkommertijd en dat betekent kansen voor uw ondernemersnieuws!

     

    Ondernemers en organisaties die gratis publiciteit en media-aandacht willen, hebben nu een zeer grote kans hierop. De politiek is met reces en de kabinetsformatie gaat zijn gangetje en afgezien van een aantal niet-eetbare eieren, en enkele overstromingen en branden is het lekker rustig in de maatschappij.

     

    Dat is een probleem voor journalisten, want zij moeten wel hun nieuwsbrieven, blogs, social media, websites, kranten en journaals blijven vullen. Daarom zie je tijdens de komkommertijd dat journalisten de lat iets lager leggen.

     

    De NOS maakt zelfs weer melding van komkommertijd, dus er is duidelijk een behoefte aan meer nieuws. En dat kan ook ander nieuws zijn die tijdens drukke periodes meteen door de redacteur in de prullenbak zou worden gegooid.

     

    Een professioneel persbericht laten schrijven en dit naar de juiste redacties van relevante media versturen is daarom nu zeer de moeite waard.

     

    Tijdens komkommertijd zijn een vleugje commercialiteit, humor, creativiteit de ingrediënten voor een persbericht met uw “nieuws” om gepubliceerd te worden. Dat wordt zeer gewaardeerd door redacteuren.

     

    Zorg voor professioneel persbericht

    Vermeld kenmerkende zaken als ‘de noot voor de redactie’ duidelijk en zorg ervoor dat dit in uw bedrijf intern goed geregeld is. Niets is zo irritant als een woordvoerder die onbereikbaar is.

     

    Zorg voor een oprolbaar persbericht

    Wanneer het persbericht een journalistieke opbouw heeft en geschreven wordt als een nieuwsbericht, dan kan de dienstdoende redacteur in weinig tijd uw nieuws snel en gemakkelijk publiceren. Een win-win voor u en hem.

    Log in om dit te volgen  


    Aanbevolen reacties

    Er zijn geen reacties om weer te geven.



    Maak een account aan of log in om te reageren

    Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

    Account aanmaken

    Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

    Registreer een nieuw account

    Inloggen

    Heb je reeds een account? Log hier in.

    Nu inloggen

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké