• 0

Verkoop techniek

Ik ben niet zo'n schrijver, meestal bestaan mijn commentaren op Higherlevel uit oneliners met bij uitzondering een extra zin met daarin de meest noodzakelijke informatie maar dit wilde ik jullie toch niet onthouden.

 

Een echte spreker ben ik ook niet meestal kijk eerst wat voor vlees er in de kuip zit wil ik loskomen mits ik iets moet verkopen dan ben ik één grote spraakwaterval.

 

Vandaag zijn mijn vrouw en ik op zoek gegaan naar een nieuw koffiezet apparaat nadat de oude na jaren trouwe dienst met een puffend geluid het had begeven.

Nu zijn er in tegenstelling tot de begin jaren van het koffiepad gebeuren er gelukkig meerdere fabrikanten met dito modellen op de markt zodat er ruime keuze is uit verschillende designs.

 

We hadden onze keuze al een beetje bepaald door middel van de foto's in de reclamefolders die nu met de feestdagen in het vooruitzicht weer massaal op de deurmat vallen.

Bij gebrek aan een elektronica zaak bij ons in het dorp zjn wij naar \"de Marskramer\" , die wel een franchisevestiging in ons dorp heeft, gegaan.

Daar aangekomen zagen we al zoals verwacht dat er niet veel keuze was in koffiezet apparaten maar gelukkig was ons model er één van de drie.

 

Een medewerkster was inmiddels stilzwijgend bij ons gearriveerd en stond daar een beetje slungelig en met een blik van \"als ze maar niet te veel vragen\".

Op de vraag van ons of het merk en model goed was kregen wij als antwoord dat ze dat niet wist want zij had een ander type en daarmee was de conversatie wat haar betrof ten einde.

Mijn vrouw en ik keken elkaar stilzwijgend aan en zijn toen zonder aankoop weer weggegaan.

 

Weer thuis gekomen meteen de auto gepakt en naar de stad gereden om daar te kijken bij de BCC.

Daar hebben we uiteindelijk wel het koffiezet apparaat gekocht nadat we ongevraagd uitgebreid geinformeer waren, door een zeer vriendelijke en niet opdringende medewerker, naar alle mogelijkheden maar ook de minpuntjes van het apparaat.

 

Nu weten wij ook wel dat de verkopers van de elektronica ketens het niet moeten hebben van het minimumloon maar van de provisie op de verkopen en daardoor wel beter gemotiveerd zijn, maar toch......

 

Als de eigenaar van de Marskramer het personeel wat beter had geselcteerd en/of een verkooptraing had gegeven was hij nu geen € 70,00 winst misgelopen.

 

Qua aankoopprijs was er geen verschil tussen de BCC en de Marskramer, we waren zelfs duurder uit omdat we naar de stad moesten rijden maar we waren nu wel op een vriendelijker manier geholpen en waren nu ongevraagd op de hoogte van alle mogelijkheden van onze nieuwe koffiezet apparaat van € 149,00.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.