Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Jasper S. startte met het volgen van Engelse melding op de website
  3. Ik kreeg deze melding bij het stellen van een vraag, voor zover ik weet heb ik niet ergens mijn instelling ip Engels gezet. Alle andere meldingen en onderdelen zijn gewoon in het Nederlands.
  4. Ik heb wel gevonden dat ik dus een A1 verklaring moet aanvragen om buiten nederland te kunnen werken.
  5. Dank je wel, Google translate heeft een beetje geholpen. Hoewel hij erg veel moeite heeft met de tekst. Volgens dit document zou het mogen Maar ik las ergens anders dat dit alleen was voor standhouders en niet de op en afbouw. Het stuk is wel uit 2019 en het lijkt erop dat de hele tekst is vertaald door een kleuter. bron: https://nedubex.nl/2019/04/09/mag-er-gewerkt-worden-op-zon-en-feestdagen-in-duitsland/
  6. Vandaag
  7. Hoe is je Duits? https://www.bmas.de/DE/Service/Publikationen/Broschueren/a120-arbeitszeitgesetz.html
  8. Jasper S. startte met het volgen van Werken op zondag in Duitsland
  9. Ik heb een evenement in Duitsland. Waarbij de klant graag wil dat wij op zondag opbouwen. Nu weet ik dat er andere regels gelden in Duitsland voor het werken op zondag. (daarom doen we dit meestal op maandag. Ik weet ook dat dit per deelstaat verschillend is. Weet iemand waar ik deze regels kan vinden? Ik heb vandaag geprobeerd deze informatie via de IHK (KV Duitsland), maar deze waren verrassend onvriendelijk en onbehulpzaam.
  10. Beste Thom, ik wil altijd weten met wie ik zaken doe. Op je website staat geen kvk nummer, geen adres, geen naam en niet eens een telefoonnummer. Op de "over ons" pagina schrijf je als "ik" maar ik weet nog steeds niet wie je bent. Ook geen persoonlijke foto. Kortom, het is een raadsel met wie ik zaken zou doen. Red flag voor mij. (in het verleden heb ik ook gebruik gemaakt van zo'n bedrijf. Ging prima. Het eerste wat ik zou uitproberen bij een virtuele telefoondienst, is ze opbellen. Kijken of ze netjes opnemen. En dat ontbreekt. Zonder deze aanpassingen zou ik nooit met deze website in zee gaan. Doe er je voordeel mee.
  11. Dank voor je reactie en mening. Herkenbaar wat je zegt, juist dat stukje ontzorging en ritmebehoud is precies waar Vera Virtueel voor bedoeld is. Wat betreft de naam “virtueel”: die verwijst naar het feit dat onze receptionisten op afstand (virtueel) werken en naast het opnemen van telefoontjes ook afspraken inplannen en gesprekken doorschakelen. Als ik mag vragen: Hoe borgde het callcenter waar jij mee werkte de kennis van jouw organisatie precies? En wat werkte daarin goed of juist minder goed?
  12. Persoonlijk denk ik dat vooral de kleinere gemeentes niet de kennis en ervaring hebben om dit te handhaven. Als je ziet wat voor gevaarlijk overkappingen, tenten en andere bouwwerken er nog goedgekeurd worden. Met meer regels wordt het alleen nog moeilijker om te handhaven. Nu komt er bij 95% van de evenementen er al niemand kijken, vanwege te kort aan mensen. En helaas kun je ze ook nog van alles wijsmaken. Vaak is het ontbreken van kennis veiligheidsonderdelen en toegankelijkheid een groter probleem. Iedereen mag een evenement organiseren en vooral tijdens de feestdagen, zoals koningsdag, kerst, zomerse dagen etc etc zijn er teveel evenementen en te weinig toezicht. Misschien zou een commercieel keurmerk iets zijn, maar dan wel met een keiharde boeteclausule. Zodat je als bezoeker kan klagen en geld terug kan krijgen als dingen aantoonbaar niet in orde zijn. Maarja Nederland en boetes gaan niet samen. We waarschuwen eerder nog 100 keer.
  13. Om mijzelf maar te citeren: De volgende vraag is of gemeentes moeten gaan verplichten (er zijn er al) en ook vervolgens handhaven. "Ja, het evenement is verboden omdat de ramp ontbrak en dat is een ramp voor de organisatie."
  14. Welkom op HL Heb je jouw licht al eens opgestoken bij onze partnersite 'Ondernemersplein KvK' (klik op de banner op deze site en gebruik 'btw eu' in de zoekfunctie)?
  15. eleven10roofing werd lid van de community
  16. In de evenementen branche gebruiken we meestal de term een rolstoelramp, techniekramp of gewoon ramp. Maar inderdaad deze termen werken ook prima.
  17. Hi! Ik lees dat btw-regels bij verkoop aan klanten in andere EU-landen behoorlijk ingewikkeld kunnen zijn. Je moet weten of je btw moet rekenen, welke tekst er precies op de factuur moet en weten of het btw-nummer van je klant geldig is. Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken! Gebruiken jullie boekhoudsoftware, doen jullie het handmatig, of hebben jullie een eigen checklist? Dus een open vraag: ik hoor graag jullie ervaringen en tips — ook over wat juist niet werkt.
  18. ja zo een ding om een stoeprand op te komen: Moest even zoeken naar een foto die niet van onze website afkomt
  19. neijkemans werd lid van de community
  20. Haha, ik ken evenementen in Zoetermeer waar het Minder Valide podium op een stoep gemaakt is zonder ramp naar de stoep. Maar ook evenementen waar grote groepen mensen door kleine straatjes weggestuurd worden na een evenement. Zoetermeer is wel een gemeente waar men veel wil, maar niet altijd even 'handig' is in het bedenken van oplossingen.
  21. Kom maar op met je vragen, het is iets waar we dagelijks mee werken. Voor alles bestaat een oplossing.
  22. new88ltda werd lid van de community
  23. Kun je hierbij helpen of ken je iemand die zou kunnen helpen? Stuur @Edithw dan een privébericht.
  24. Is er iemand die ervaring heeft met bedrijfsoverdracht en die een betrouwbare partner weet, liefst regio Twente, om ons hierin te adviseren? Het gaat om een eenmanszaak.
  25. Joaquin Carlos Fernandez werd lid van de community
  26. Novatron wijzigde zijn profielfoto
  27. Novatron werd lid van de community
  28. Ook in Zoetermeer geldt dat toegankelijkheid geen voorwaarde is vooir vergunningverlening, maar de gemeente stimuleert organisatoren wel om hun evenementen toegankelijk te maken. Daar is deze handreiking voor gemaakt, en eigenlijk vind ik dat met of zonder vergunning we er met zijn allen ons best voor zouden moeten doen. https://www.zoetermeer.nl/toegankelijke-evenementen
  29. Mariam Cook werd lid van de community
  30. Gisteren
  31. Evenementenvergunningen aanvragen is deel van mijn werk. Blijkbaar is de gemeente Haarlemmermeer al verder met toegankelijkheid dan de meeste andere gemeentes, want bij ons is het wel een wens van de gemeente dat we toegankelijk zijn, maar geen onderdeel van de vergunning. Maar ik heb er wel ervaring mee. Paar keer pilots gedraaid. Inventariseer op welke manier jouw evenement 'ontoegankelijk' is voor bepaalde doelgroepen en kijk dan hoe je dat kunt verbeteren. Daarbij hangt een en ander sterk af van het soort evenement. Bij een kortdurend evenement wat veel bezoekers uit de omgeving trekt is bijvoorbeeld een prikkelarme ruimte, of plek voor stomaverzorging, niet zo relevant. Want dan kunnen mensen naar huis. Bij mijn evenementen zijn veel dingen 'maatwerk'. Ik heb bijvoorbeeld standaard geen plekken voor rolstoelers, maar als ik weet dat ze komen, zorg ik ervoor dat er een goede plek gereserveerd wordt. En ik zorg ervoor dat mijn, doorgaans vrijwillige, crew getraind is en een hulpvraag signaleert. Bovenal heb ik op de website van het evenement duidelijke informatie over wat we wél en niet hebben/ kunnen bieden. En daarbij een mailadres en telefoonnummer, zodat verzoeken makkelijk gedaan kunnen worden. Succes!
  32. Petet Goni werd lid van de community
  33. Welkom op HL Alle evenemten die doorgaan, voldoen blijkbaar aan de voorwaarden... waarom zou het jou niet lukken?
  34. Hoi, Ik wil komende winter try-outs (evenementen) van mijn project Rive organiseren. Om een evenementenvergunning te krijgen dient een evenement toegankelijk te zijn voor iedereen. Ik merkte dat ik een beetje uit het veld werd geslagen van alle voorwaarden over de toegankelijkheid van de gemeente Haarlemmermeer over waar evenementen aan moeten voldoen. Ik vraag mij af hoe andere ondernemers hiermee omgaan en of het lukt om aan alle voorwaarden te voldoen? Routekaart; toegankelijke festivals. https://indd.adobe.com/view/96bdc7db-3eb8-46eb-82a1-1ffbeea84bd8 Alvast dank. Groeten, Aline
  35. Aline_vdberg werd lid van de community
  36. Dit leest als een vraag ten behoeve van een klant, daarom een slotje, zie Forumregels...
  37. De bestuurder van de NV start een rechtszaak tegen de ex-bestuurder maar volgens de statuten is er toestemming nodig van de AVA. Beide zijn aandeelhouder en de rechtszaak is uit persoonlijke rancune en niet in het belang van de NV en bedoeld om de andere te benadelen. Artikel 10 lid d. staat voor het voeren van rechtsgeding zowel eisende als verwerende partij is de toestemming nodig deze toestemming is niet verkregen. Wat kan de ex-bestuurder hieraan doen om de onrechtmatige gestarte rechtszaak te stoppen?

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.