Ga naar inhoud

Alle activiteiten

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. dag Maarten Dat is wel een heel erg brede vraag, die lastig te beantwoorden is zonder je situatie te kennen. Hagel op een mug schieten-effect. Wat pointers: omzet is nooit leidend om een BV te beginnen. Dat zou de winst moeten zijn; hoe is die switch vormgegeven? M.a.w. hoe is ervoor gezorgd dat de inhoud van je eenmanszaak in de BV terecht is gekomen? per welke datum is dat gebeurd? DGA loon zul je inderdaad moeten uitbetalen aan jezelf vanaf de startdatum van de BV. Beste regel je daarvoor een salarisadministratiebureau. Jaarlijks doe je VPB aangifte maar ook het opstellen van een jaarrekening en het deponeren van de jaarstukken bij de KvK; Dividend uitkeren doe je alleen als het kan en mag ingevolge de balanstest en uitkeringstoets; Aandelen volstorten: ik zou verwachten dat dat bij de oprichting al gedaan is door je; Ga je werken met een managementfee? Vraag een voorlopige aanslag VPB aan. tot zover even wat hagel ;)
  3. Vandaag
  4. Beste, Ik heb net de switch afgerond van een eenmanszaak naar een BV met een holding voor fiscale redenen, de omzet werd te hoog en ik heb ook geen last meer van box 3 doordat ik nu vanuit de holding kan beleggen. Nou mijn vraag; er zijn natuurlijk grote verschillen tussen een BV en een eenmanszaak, ik probeer daar wat wegwijs in te worden. ik moet mij zelf een DGA salaris gaan geven met loonheffing ed VFB aangiftes dividend kan ik gaan uitkeren aandelen volstorten ik heb e-herkenning nodig om aan de belastingdienst te kunnen komen. Het bovenstaande heb ik al mij al behoorlijk in verdiept, partners voor gevonden om mij daarin te faciliteren, of zelfs al volledig geregeld, etc. Maar mis ik nog belangrijke zaken waar ik ook naar zou moeten kijken? Zou graag geen fiscale of juridische fouten maken. Alvast bedankt voor jullie feedback.
  5. welkom Mike Kort antwoord, ja dat kan. Zeker als dit de relevante bedragen zijn. Per vennoot geldt sowieso nog een stakingsaftrek tot maximaal 3.630 euro, dus als de bedragen rond de 3k liggen dan hoeft er niet eens belasting betaald te worden over de stakingswinst. Zorg er wel voor dat je de waardes kunt onderbouwen. Succes!
  6. BramFerwerda1 werd lid van de community
  7. Goedemorgen! Persoon A en B zijn beide vennoot in een VOF. Persoon C heeft een eenmanszaak. Alle personen willen gaan samenwerken en dit formaliseren door middel van het oprichten van een BV (werkmaatschappij) met persoonlijke holdings (3 stuks) daarboven. Elk persoon wil een gelijk bedrag aan kapitaal inbrengen in dit proces, in ruil voor een gelijk deel aandelen. De VOF en de eenmanszaak zijn ongeveer evenveel waard (zeg, EUR 3k, als voorbeeld). Bij de eenmanszaak bestaat dit uit goodwill, bij de VOF uit materiële activa (geen onroerend goed). Geruisloze inbreng van de VOF en eenmanszaak in de BV zorgt voor additionele kosten (bijv. notariskosten). Is het een geschikt alternatief om deze kosten te voorkomen om vanuit de eenmanszaak en de VOF een factuur te sturen voor de waarde van de resp. goodwill en materiële activa en vervolgens de eenmanszaak en VOF te staken en belasting te betalen over eventuele stakingswinst? Het betreft dan eigenlijk een soort activa-passiva transactie. Groeten, Mike
  8. MikeCA startte met het volgen van Van VOF en eenmanszaak naar BV
  9. HoFe Collective werd lid van de community
  10. MikeCA werd lid van de community
  11. uiteraard kun je productie blijven toevoegen. Het eigendomsvoorbehoud ligt vast op het moment van inbreng, daar heb je als het goed is een overzicht van. De EMZ kan opgeheven worden, jij wordt immers vennoot in de VOF. Idd wel met een nieuwe vergunning. Daardoor komt ook de handelsnaam beschikbaar voor de VOF. Tja, het is niet onmogelijk om in NL een bedrijf te hebben als je in het buitenland woont, mits je voldoet aan de eisen.
  12. Martijn Berg werd lid van de community
  13. Ik heb toch nog een vraag inzake dat eigendom van mijn portefeuille. Wanneer het de eerste 3 jaar mijn eigendom blijft, kan er dan wel productie aan worden toegevoegd? Of moet de portefeuille worden ´bevroren´ gedurende die 36 maanden en moet er tijdens die periode dan een nieuwe portefeuille worden opgebouwd binnen de VOF. Moet mijn eenmanszaak wel blijven bestaan tijdens die periode of wordt dat dan ook gezien als staking van de onderneming, ook als de portefeuille wordt ingebracht in de VOF (als mijn eigendom). Hoogstwaarschijnlijk moet er een aparte vergunning worden aangevraagd voor de VOF en dan zou mijn eenmanszaak dus kunnen verdwijnen, toch? PS. Tijdens het bezoek aan de KvK werd me trouwens medegedeeld dat de naamkeuze voor de VOF niet hetzelfde mocht zijn als de naam van de eenmanszaak met de toevoeging VOF, het zou verwarring teweeg brengen. Dit lees ik echter nergens. Daarnaast vonden ze het vreemd dat ik een bezoekadres in NL heb terwijl ik in het buitenland woon maar dat is gewoon de vereiste waar je aan dient te voldoen in mijn situatie. Het was een verwarrend bezoekje!
  14. Gisteren
  15. Ondernemen in de zorg vraagt lef. Niet alleen om een bedrijf te starten, maar om binnen een sector vol regels, systemen en drukte ruimte te maken voor wat echt telt: aandacht, kwaliteit en menselijke verbinding. In deze aflevering van Samen Slimmer, de ondernemerspodcast van Higherlevel, vertelt Daniëlle Bakboord hoe ze vanuit haar eigen visie Bakboord Zorg en Verpleging opbouwde. Wat begon met een drive om de zorg beter te maken voor cliënten én zorgverleners, groeide uit tot een organisatie waar scholing, innovatie en persoonlijke ontwikkeling hand in hand gaan. Al als tiener bleek Daniëlle een creatieve denker die liever oplossingen bedacht dan zich neer te leggen bij wat ‘hoorde’. Waar anderen dachten dat een toekomst in de zorg weinig perspectief bood, zag zij juist kansen om het anders te doen. Ze hielp haar moeder met het opzetten van haar eerste zorgpraktijk, schreef het ondernemingsplan en ontdekte daar haar talent voor ondernemen — lang voordat ze zelf officieel ondernemer werd. In het gesprek vertelt ze openhartig over haar pad: van verpleegkundige tot ondernemer met een duidelijke missie. Ze deelt hoe haar bedrijf ontstond, waarom ze besloot het anders te doen dan de rest, en wat ze leerde over groei, samenwerking en grenzen stellen. Ook vertelt ze over de realiteit van ondernemen in de zorg: de regeldruk, de zoektocht naar eerlijke betaling en de uitdaging om kwaliteit te bewaken in een groeiend team. Haar verhaal raakt niet alleen zorgondernemers, maar elke ondernemer die zoekt naar betekenis, focus en balans tussen idealisme en realiteit. Daniëlle laat zien dat echte groei niet altijd draait om groter worden, maar om beter worden in wat je doet — en trouw blijven aan wie je bent. “Vroeger dacht ik dat zorg een product was. Nu weet ik: het is een proces dat nooit stilstaat.” 💬 Wat neem jij mee uit Daniëlles verhaal? Of loop jij als ondernemer tegen vergelijkbare uitdagingen aan? Deel je vragen of gedachten hieronder en praat mee met andere ondernemers. Of heb je een vraag aan Danielle? Ze beantwoordt ze graag onder het artikel. Samen kom je verder.
  16. Het is wel een prachtige succesmeter: Waar sta jij op de Schaal van Mogen of Moeten?
  17. Afgelopen week
  18. Het juiste bedrijf / de juiste persoon vinden. Dat vond ik het moeilijkst. Een hoop verkooppraatjes en er wordt je van alles beloofd. Ik weet wat mijn kosten zijn om een klant binnen te halen en ik heb een budget per jaar voor mijn marketing. Daar lag het bij mij niet aan. Van alle beloftes zijn er maar heel weinig uitgekomen in het begin.
  19. In basis 'moet' er netto inkomen zijn. Of je nu ondernemer bent of werkt in loondienst. Vrijwel iedereen 'moet' in het begin inkomen vergaren. De fase 'mogen' begint pas na 'moeten'. Beide fases hebben hun mooie kanten.
  20. Moeten is voor mensen met hypotheek, kooters enzovoort. Mogen is voor boomers.
  21. Moeten is voor niemand … tenzij je een slaaf of verslaafd bent. Winst en succes heeft voor ieder persoon een andere betekenis.
  22. Probeer al jaren af te bouwen maar door vraag uit de markt toch weer een machine er bij gekocht. Gelukkig is het voor mij mogen en niet meer moeten en kunnen anderen er ook mee aan de bak. En ja extra winst is fijn, maakt het privé leven een stuk prettiger. Winst is voor mij de succes factor. Of ben ik misschien toch te materialistisch?
  23. Niet afbouwen, maar nu aan het opbouwen voor Q1 volgend jaar. Stappen die ik nu zet vertalen zich over een aantal weken naar omzet. Het winstdoel is bij mij nooit een losstaand doel, maar een sub-doel van hoe ik privé wil leven. Dit jaar ben ik vanaf april t/m augustus in het buitenland geweest en veel tijd doorgebracht met mijn gezin. Dat was vooral het hoofddoel.
  24. Door eens duidelijke taal te spreken en alle onzin waar de ondernemer niets aan heeft weg te laten. De verkooppraatjes bevatten een hoop lucht en wollig taalgebruik, laat dat weg en het wordt veel duidelijker. Veel websitebouwers willen ook verplicht de hosting overnemen (als er al een website is die vernieuwd moet worden) onder het mom van "dan kunnen we er makkelijk bij". Maar inloggen kan op elke server als je daar de toegang tot hebt. Dit zijn twee punten waardoor ze bij mij direct afvallen. Te vaak mee gemaakt dat wordt gemeld dat ze alles kunnen, maar dat het in de praktijk gewoon een Wordpress website is die elke hobbyist kan maken.
  25. Kuiffje wijzigde zijn profielfoto
  26. Ik vind je antwoord erg interessant. Maar, hoe zou een webdesigner zich kunnen onderscheiden zodat je niet alleen voor "de aardigste" kiest?
  27. Kuiffje werd lid van de community
  28. naolesh werd lid van de community
  29. Hoeveel tijd ik voor andere dingen vrij heb kunnen maken door te ondernemen, is mijn graadmeter voor succes ;)
  30. Kun je de vraag wat duidelijker stellen? Je hebt je aangemeld voor de EU KOR zodat je je klanten geen BTW hoeft te factureren. Heb je je klanten dan toch (nationale) BTW in rekening gebracht of helemaal niet?
  31. Het gaat misschien zelfs wel om de combinatie van a, b en c. In het ondernemingsplan zou je alles kunnen meenemen; ook de locatie, haalbaarheid, marketing en break-even berekeningen voor de lening. Zou een bank het mee moeten kunnen doen.
  32. Op zich zeggen de omzet- en winstcijfers natuurlijk wel veel over het succes van de onderneming, maar denk dat investeringen of groei in bekendheid, verkeer, klanten of tevredenheid ook heel veel kan betekenen. Dat zou zich uiteindelijk wel weer moeten gaan vertalen in omzet- en winstcijfers. Denk dat de harde realiteit toch is dat stilstand, achteruitgang betekend.
  33. Omzet en winst zeggen niet alles Zijn jullie nog bezig met de laatste doelen halen voor dit jaar? Of ben je al langzaam aan het afbouwen? Mijn omzet zegt weinig over hoe succesvol ik me voel dit jaar Hoe nuttig vond je dit topic? 😖
  34. Ok, ik denk dat ik het grotendeels wel begin te snappen. Nouja, het belangrijkste voor mij is de bevestiging dat ik in mijn geval (holding BV met 100% aandelen van werk BV) voor de fiscale jaarrekening en aangifte VPB in ieder geval geen correctie o.i.d. hoef door te voeren, maar gewoon het resultaat jaarlijks in de boekhouding van de holding kan boeken. Bedankt allemaal! Met vriendelijke groet. Gerard
  35. Pepe Rubbens werd lid van de community
  36. H797979 werd lid van de community
  37. Zijn jullie nog bezig met de laatste doelen halen voor dit jaar? Of ben je al langzaam aan het afbouwen?
  38. dentalclinicindubai werd lid van de community
  39. Stuur @Guesthouse een PM als je kunt helpen!

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.