Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Wanneer je als ondernemer iets ingekocht hebt bij iemand die eigenlijk aan particulieren levert (en daar lijkt het hier wel op!) en dus (zoals het dan ook hoort, althans in vele/sommige situaties) BTW afdraagt in het "EU land" waar dan de BTW ook werkelijk verschuldigd is, dan kan je dat dan weer - als ondernemer uiteraard, een ook als je de inkoop zelf gebruikt voor belaste prestaties - als voorbelasting aftrekken in je eigen aangifte. Uiteraard moet je dan ook over een deugdelijke inkoopfactuur (met alle verplichte gegevens) beschikken. De vraag in dit geval is echter of de leverancier/dienstverrichter wel of niet Nederlandse BTW heeft berekend of iets anders (21% komt wel vaker voor binnen de EU namelijk). Wanner zij (met alle juiste vermeldingen) Nederlandse BTW berekend hebben, dan is dat verder gelijk aan een NL leverancier.
  3. Vandaag
  4. Kun je niet kiezen uit een overig btw tarief. Die zijn vaak vrij invulbaar
  5. Gebaseerd op gegevens die voor een moderator zichtbaar zijn, is het mijn vermoeden dat het hier om een verhulde werknemersvraag gaat voor een klant van het bedrijf, vandaar een slotje op dit topic.
  6. Welkom op Higherlevel. Iemand die er geen verstand van heeft vraagt het aan iemand die er een beetje verstand van heeft en die vraagt het weer op een forum... lijkt me niet het beste in deze situatie. Ik zou als de bliksem een fiscalist inhuren om te zorgen dat het niet een nog grotere puinhoop wordt. Als je meent de gebruikelijkloonregeling niet te kunnen toepassen, moet je dat VOORAF regelen met de belastingdienst, niet pas achteraf als je merkt dat je geld tekort komt. Of de regeling had moeten worden toegepast hangt af van de situatie, mogelijk is daar met goed advies nog wat mee te doen.
  7. Beste allen, even een paar vragen waar ik nog twijfels over heb. Situatie is als volgt, ik heb een BV en ben DGA. Ik ga binnenkort een motor op de zaak aanschaffen. Is het dan nog mogelijk om km-vergoeding te krijgen voor woon-werk voor de dagen waar ik gebruik maak van mijn privé auto? Om bijtelling te berekenen dacht ik dat het bijhouden van zakelijke kilometers voldoende is, mits je begin km-stand noteert. (kan je ratio zakelijk/privé berekenen) Einde van het jaar moet je btw-privé gebruik correctie maken, maar ik lees dat woon-werk verkeer ook als privé aangemerkt moet worden, klopt het dan dat je alle btw terug moet betalen indien je ritten bestaan uit privé km's + woon-werk verkeer km's? Wat wordt dan nog wel aangemerkt als zakelijke km's? Wat is de meest handige manier om mrb en verzekering te boeken (omdat deze waarschijnlijk van mijn privé rekening zullen worden afgeschreven?) Daarnaast was ik aan het oriënteren om misschien mijn privé auto alsnog op de balans te zetten, vragen: Is het überhaupt mogelijk om nu nog mijn auto te 'verkopen' aan mijn bv, indien ja: mag dit ook met terugwerkende kracht? (begin dit jaar) Is het verkoopbedrag ook meteen leidend voor de dagwaarde van de auto, voor de bijtelling? (youngtimer) Of mag deze afwijken? Hierop aan toevoegend mijn laatste vragen Mag je een motor, auto EN fiets op de zaak hebben? Zorgt dit voor alarmbellen, of is dit gewoon toegestaan? Er zijn mogelijkheden om een fiets te (operational?)leasen, indien ik een fiets lease, mag ik dan alsnog km-vergoeding uitkeren voor de dagen dat ik mijn privé auto gebruik? (er van uitgaan dat ik mijn auto nog privé heb). Een heleboel vragen, maar alvast bedankt.
  8. Ik vraag dit namens een kennis van mij, die mij deze vraag heeft gesteld omdat ik een beetje verstand heb van bedrijfsadministratie, maar hier het antwoord ook niet op weet. Ik hoop hier iemand mogelijk wel. Deze persoon heeft op advies van zijn compagnon een werkmaatschappij B.V. en daarboven een Holding B.V opgericht in 2022. De compagnon in deze werkmaatschappij had al een eigen Holding. Zij hebben niet voor een vof gekozen om mogelijke privè aansprakelijkheid bij een faillesement te omzeilen (kan geen beter woord verzinnen). Nu twee jaar later is er toch een faillesement. De werkmaatschappij heeft nooit winst gemaakt in die twee jaar en om die reden hebben ze ook geen managementovereenkomst opgesteld met een managementfee en bijbehorende DGA salaris omdat zij het niet uit konden betalen en het verlies nog groter zou worden. Nu bij het faillesement zijn ze bang alsnog lonen en loonheffing achteraf te moeten betalen (met mogelijke boetes omdat ze de aangifte termijnen zijn verstreken). Is deze angst terecht of kan het DGA loon naar beneden worden gesteld omdat er op geen moment ook winst is gemaakt of dividend onttrokken kon worden in beide ondernemingen?
  9. Precies de bedoeling van dit forumboard ('ik zoek ...') daarom topic gesloten, waarbij de hulplijn via pm uiteraard open blijft.
  10. Ik heb je een pb gestuurd. Wij specialiseren toevallig precies in datgene dat je zoekt!
  11. @DaMedia, oeh dat is een hele goed! De contact pagina is er af in deze ge-update versie. Ga ik gelijk even toevoegen! Goed om te weten van de kleine tekst: ga ik ook gelijk even aanpakken. Ik zie de reacties over een Nederlandstalige website: op zich een goed idee, maar denk dat ik het voor nu even zo laat. Er zit best wel wat werk achter om dit te vertalen en ik heb bij mijn doelgroep eerder al research hier naar gedaan. Hier uit kwam dat ze dit niet als storend ervaren. Heel fijn deze feedback, ook bedankt @Jaap B!
  12. Ik zit even zonder bril en kan de teksten dus niet goed lezen, veel te klein. Ik mis KvK en BTW-nummer? Of zie ik ze niet? Alles in het Engels terwijl je een NL-bedrijf bent werkt bij inderdaad ook niet, blijkbaar richt je je niet op mij, dus haak ik af. Snel nieuwe foto's maken met minder dunne modellen, dit bevestigd weer het plaatje van alternatief is dun en bleek, etc.
  13. Ik zie alles in het Engels, en kan zo geen NL versie vinden. Ook je voorwaarden zijn in het Engels opgesteld. Ik kan me voorstellen dat klanten hierom afhaken
  14. Beste @Peter73, bedankt voor je feedback! Als ik het goed lees, dus een categorie laten vallen in het menu. Helder! De foto's zijn van de merken: op dit moment heb ik nog geen budget voor een eigen fotoshoot met modellen, maar dit is inderdaad iets wat ik zeker aan wil pakken: meer inclusiviteit qua verschillende posturen.
  15. Peter73

    Wederverkoop

    Kloppen de prijzen in je webshop wel?
  16. Er zijn twee dingen die me opvallen. Ten eerste ben ik er nog niet over uit of die nadruk op combi van verantwoord nieuw en vintage per se een plus is. Hoewel er wel een overlap in doelgroepen zal zijn twijfel ik of het zo handig is om het ook aan de aanbodkant als USP van je merk zo te combineren. Ik denk dat m'n gevoel ook komt omdat je volgens de menustructuur inzet op sustainable brands, handpicked vintage en interior & lifestyle. Dat is er naar mijn smaak net 1 teveel aangezien je er op 2 manieren groepjes van 2 van kunt maken waarbij de derde dan uit de toon valt. Dus ofwel sustainable brands + handpicked vintage (inzetten op duurzame kleding, waarbij het vanuit duurzaamheidsgedachte helemaal niet zo belangrijk is of het nieuw of gebruikt is), ofwel handpicked vintage + interior & lifestyle (inzetten op vintage, ongeacht of het kleding of interieurdingetjes zijn) geeft een meer samenhangend geheel. Daarnaast zijn je modellen wat betreft postuur bijna kopieën van elkaar. Zouden je klanten dat ook zijn?
  17. Hou er rekening mee dat je zeker rekening moet houden van een marge van hoger dan 2,5 (inkoopprijs x 2,5 = verkoopprijs incl btw). Als ik inkoop als kledingwinkel, is dit de marge die ik nodig heb om rond te komen. Daarnaast wil je er zelf ook wat aan verdienen, daar moet je ook rekening mee houden qua marge (bovenop deze marge)
  18. Ik heb zelf een kledingwinkel en ik contact altijd het merk, aangezien zij het product hebben geproduceerd. Daar ligt naar mijn idee de verantwoordelijkheid voor een goed product. In samenspraak met het merk, koppel ik terug naar de klant.
  19. Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik maak nu een overzicht voor mijn boekhouder vanuit Shopify. Mijn boekhoudster werkt zelf met E-boekhouden.
  20. Zo te zien is de inkoopwaarde aardig hoog. Gemiddelde marge in kleding is 2.5 (Verkoopprijs incl btw/2.5= inkoopprijs)
  21. Topic gesloten conform Forumregels: 'Geen vragen voor klanten... ...Het is echter niet toegestaan om voor eigen klantdossiers vragen te stellen op higherlevel.nl.' Het lijkt mij toe dat de klant alle maatrgelen heeft getroffen, de politie kan daarin natuurlijk ook nog verder adviseren...
  22. Wist even geen betere plek te vinden. Klant heeft bsn, kopie rijbewijs, bankgegevens, naw gegevens verstrekt aan een malafide partij. Hij heeft de volgende acties ondernomen: Melding fraude helpdesk...nieuw telefoonnummer genomen..rijbewijs geblokkeerd...alle wachtwoorden gewijzigd...melding cmi..politie..kvk gecheckt. Hij is bang dat met zijn gegevens financiële transacties gedaan worden waarvoor hij aansprakelijk gehouden kan worden. Iemand een tip wat hij nog meer kan doen? Groet.
  23. Gisteren
  24. Aandeelhouderschap in een BV is niet anders dan belegging in aandelen Shell, dus dat gaat uw werkgever niets aan. Overigens is dit een werknemersvraag, die niet op HL thuishoort.
  25. Ik hoop dat ik hier goed zit. Mijn partner gaat volgende maand een BV overnemen. Momenteel zit ik in de ziektewet bij mijn werkgever. Fiscaal en toekomst gericht gezien is het het beste dat ik voor 50% ook in de holding ga. Nu is mijn vraag, heeft dit effect op mijn uwv uitkering. Ik zal geen werkzaamheden verrichten voor de BV, enkel voor 50% aandeelhouder zijn.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.