• 0

Ik ben organisch content... vermoed ik....

Goed, ik schaam me er niet meer voor. Steek het niet meer onder stoelen of banken. Steek mijn kop niet meer in het zand. Geen ontkenningsfase meer. Ik geef het toe: Ik ben onwetend en raak in de war van terminologie als ‘organische content’......

 

Even duidelijk maken: Ik ben een jongeman. Tenminste, men zegt dat ik nog steeds puberaal ben. Met mijn nog net geen 40 lentes jong heb ik mijn werkzame leven tot enige tijd geleden in fysieke winkels versleten en daarna gehad.

 

In die winkels kwamen echte mensen, en sommige mensen hadden een vraag over een product. Meestal niet al te schokkend, “Ja mevrouw deze perforator knipt de gaatjes inderdaad precies zodat ze in uw map passen”, maar soms gespecialiseerder.

 

Soms moet je ook even je kennis laten gelden. Zeker wanneer je ook duurdere (vul)pennen verkoopt. Gooi er een paar leuke termen tegenaan. Wijs met je vinger naar een penpunt en zeg dat dit van een heel duur materiaal (liefst een moeilijk woord) gemaakt is, en hoppa…. Kassa en wijn in het kannetje. Maar je weet wel waar je het over hebt, en je staat voor en achter je product.

 

En daar gaat het mij om: specialisatie. Soms zijn bepaalde ondernemers zo ontzettend de weg kwijt dat men niet meer met ‘gewone’ mensen kan praten. De termen vliegen je om de oren, en men kijkt je dan weer niet begrijpend aan, wanneer jij het dan dus weer niet begrijpt. Begrijpt u?

 

Ik doel dan voornamelijk op de IT/ICT/SEO/SEA en welke afkortingen nog meer aan specialisten. Men is namelijk de weg naar normaal Nederlands kwijt.

 

“Tijdens de sessie werd duidelijk dat linkbuilding erg belangrijk is voor de positie binnen de organische resultaten van de zoekmachine.” Punt.

 

Oké: een sessie is een bijeenkomst; een link herken ik inmiddels en mijn Engels is redelijk. Dus er wordt iets gebouwd (een gebouw?). En een organisch iets heeft iets met flora en fauna van doen.

 

“Zorg dat je de zoekmachines een andere content laat zien dan je bezoeker……”

 

Sorry, ik haak af. Een zoekmachine is zo’n ding op het strand, waarmee je muntjes zoekt en ‘piep’ zegt wanneer je een bierdopje op een meter diepte gevonden hebt.

Een content? Bestaat dat woord met ‘een’ ervoor? Content is toch wanneer je tevreden bent?

 

Maar serieus, beste mensen (zeker de mensen die werkzaam zijn binnen geschetst voorbeeld), ben eens kritischer op jezelf en verplaats je meer in je klant.

 

“Ik interesseer me niks voor bovengenoemde termen. Ik wil iemand hebben die mijn site “bouwt” of zoiets, en dat ik dan klanten krijg. Basta.”

 

Bovenstaande zou bijna op mij persoonlijk kunnen slaan. Ik word namelijk ook moe van termen die ik eerst via zoekmachines moet opzoeken. Maar het is potvoldriedubbeltjes een potje statiegeld en wél iets om je in te verdiepen waard! Het is net als je boekhouding: wanneer je je eigen boekhouding niet meer begrijpt, gaat het gegarandeerd fout!

 

Ik wens dit beter te willen begrijpen. Maar dan niet via een “boek voor Dummies”. Nee dat niet! Wel van mensen die mij een antwoord kunnen geven, in normaal Nederlands en menselijke taal op een voor mij simpele vraag.

 

Bedenk namelijk dat er buiten jullie eigen wereld vol terminologie er een markt ligt die nog maagd en/of onontgonnen. Mensen als ik, die er wel mee bezig zijn, maar de termen niet begrijpen. Mensen die wel iets weten van een klok en een klepel, maar voor de termen in jullie vakgebied veel abracadabra is.

 

Een PC is bij mij dat zwarte kastje op de grond met heel veel kabeltjes en stekkertjes. Wanneer de geluidsboxen het ineens niet meer doen, duik ik onder het bureau, om te kijken of ik er per ongeluk iets uitgeschopt heb. En anders bel ik mijn “mannetje”.

 

Geloof me, ik ben de enige niet. Ik ben pas geleden naar een BLT meeting geweest (Blog, LinkedIn, Twitter). Zaaltje vol met 80 man/vrouw ondernemers. En dat wekenlang. Iedere vrijdag een nieuwe groep onwetenden, die zeer serieus aan de gang gingen met bijvoorbeeld LinkedIn. Maar daarna zwakt het af. Waarom? Omdat men werd overspoeld door zogenaamde nieuwe media specialisten en dergelijke. Die met allerlei termen begonnen te gooien, waar men niks mee kon of had. Men probeerde zich in te lezen in termen als “content”, maar daarna het bijltje er bij neergooide.

 

Er bestaan clubjes van mensen die “ouderen” leren omgaan met de PC. Kunnen ze Skypen of mailen met kleindochter in Australië. Mooi. Die mensen weten niks van Skype, of hoe ze het moeten schrijven. Maar ze weten precies hoe het programma op te starten.

 

Zo iemand ben ik. Ik hoef niet alles te weten, maar wil wel weten waar ik mee bezig ben, en waarom. En met een normale, duidelijke uitleg. En volgens mij sta ik niet alleen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat het wel belangrijk is om te weten waar je mee bezig bent en vooral waarom. Niet alleen weten hoe het werkt, maar ook weten waarom je er mee bezig bent en waar je ermee naar toe wilt. Dan is het vaak ook wel fijn om de juiste benamingen erbij te weten, maar het is dan wel fijn wanneer een zogenoemde expert ook even de vertaalslag maakt. Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dan moet je uiteraard ook durven te vragen en verder te vragen wanneer iets niet helemaal duidelijk is.

 

Ik snap dat het voordeliger kan zijn om bepaalde zaken waar je geen verstand van hebt (of gewoon geen tijd) uit te besteden, maar toch is het belangrijk er iets van af te weten (durf te vragen) want ik kom nog wel eens zaken tegen waarbij er misbruik wordt gemaakt van de onwetendheid.

 

Ps. je hoeft je er helemaal niet voor te schamen dat je niet alle termen kent (zo zijn er op ieder vakgebied van die 'vage' termen)

 

Ps2. een bepaalde bank is het helemaal met je eens, zij maken reclame dat ze in 'normale' taal spreken dus in plaats van mutaties spreken zij over bij- of afschrijvingen. Dat is wel zo duidelijk voor iedereen!

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Alle begrip en eens. Toen ik het eerste contact had met onze websitebeheerder, heb ik ook meteen gezegd dat ik van de gewone wereld ben en ik van hem verwacht dat hij mijn wensen en ideeën omzet in 'internet-taal'. Dat werkt nu na ruim 4 jaar nog steeds prima. Ik zorg voor input en hij verwerkt dat.

Wel vaker heb ik op HL geroepen dat ik mij net een chauffeur in een cockpit voel. De stoel en de stuurknuppel snap ik en het metertje 'fuel' lukt ook nog net, maar veel verder kom ik in een vliegmachine niet.

 

Zaak is dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Uiteindelijk ruikt dan iedereen het voordeel. Een straatje leggen kan ik ook wel zelf, maar de stratenmaker is daar veel beter in. Ook hij gebruikt termen en technieken die een leek niet eens opvallen, maar die er wel degelijk toe doen.

 

En vergeet niet; het is de toon die de muziek maakt. Dus de content-mannen (en vrouwen) moeten het natuurlijk ook wel een beetje leuk verpakken. Neem wel de vrijheid om die verpakking een beetje los te peuteren. Dat gebeurt in de boekhandel immers ook. Een pen is een pen, maar er is wel verschil.

 

In een stenen winkel zie je ook vaak en etaleur die de boel net even anders neerzet dan de verkoper zelf. En wat te denken van de grafisch vormgevers.

 

Als een specialist niet 'meedoet' is het een hobbel op je pad. Je moet elkaar snappen.

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Laat ik voorop stellen dat je een punt hebt Marcel. Meestal openen webbouwers en andere internetbedrijven een put met termen en moeilijke taal omdat ze denken dat mensen ze daarna automatisch als expert beschouwen in dat vakgebied. Daar heb ik ook een hekel aan. Als ondernemer moet je je juist inleven in je publiek en/of klanten.

 

Maar anderzijds: Als je naar een bijeenkomst gaat over in dit geval zoekmachine adverteren / optimalisatie, dan kan men toch wel verwachten dat je weet wat een zoekmachine is? Net zoals een webbouwer enigszins kan verwachten dat men weet wat een website is of in ieder geval weet wat de basale eigenschappen van een website zijn? Als je een huis gaat bouwen dan verdiep je je daar ook in en zorg je er in ieder geval voor dat je weet wat de aannemer en wat de loodgieter doen.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Het is gewoon taal van deze tijd. En taal van een vakgebied.

 

Denk je dat de jeugd van tegenwoordig weet wat een pen-gatverbinding is of gebluste kalk. Of wat een beter cassettebandje (?) is: ferro, chroomdioxide of metal? Shift F7 om te printen in WordPerfect?

 

Het verschil is dat de vernieuwing steeds sneller gaat en dat sommige nieuwe dingen al snel weer door de tijd ingehaald gaan worden.

 

Gewoon wakker blijven en opletten Marcel ;D

Link naar reactie
  • 0

Als ik mijn auto naar de garage breng dan kan ik ook een technische uitleg van de monteur krijgen waar ik geen bal van snap. Ik wil gewoon dat als ik de sleutel omdraai (tegenwoordig; de start knop indruk) dat mijn auto dan start. Hoe de motor verder in elkaar zit dat interesseert me niet.

 

Hetzelfde geldt voor internet. Het verschil is dat internet ook voor/door leken gebruikt wordt. Zeg maar dat er zelf monteurs aan de motor (website) gaan sleutelen. Maar dat betekent niet dat er opeens makkelijke woorden voor technische termen op internet zijn. Alhoewel ik best een poging wil wagen om het je in begrijpelijke taal uit te leggen hoor :)

Link naar reactie
  • 0

Als je je auto naar de garage brengt dan weet je dat hij stuk is en als je hem weer ophaalt, dan weet je dat ie iig weer rijdt.

 

Bij b.v. SEO werkzaamheden weet de klant soms niet of nauwelijks wat er mis is met zijn site en eigenlijk ook niet hoe hij zou moeten weten dat zijn probleem is opgelost. Ik vind daarom dat je dat wel in lekentermen moet kunnen uitleggen. Dat hoort m.i. bij het werk. En zo moeilijk zijn begrippen als linkbuilding, ranking, conversie e.d. in algemene zin nou ook weer niet.

Link naar reactie
  • 2

Het is en blijft een column natuurlijk, dus niet helemaal over mij persoonlijk geschreven !

 

De meeste termen heb ik me allang op ingelezen (en begrepen !) het gaat meer om de kern.

 

Het is over het algemeen natuurlijk wel waar, de specialisten verzanden in hun eigen taalgebruik. Ik kreeg overigens afgelopen week een reply op een mail van me, met excuses en waarin die persoon aangaf inderdaad soms vergat dat het voor hem allemaal gesneden koek was. De mail daarop was een stuk leesbaarder, en dus kon ik ook beter aangeven waar de knelpunten lagen.

 

LinkedIn en Twitter gebruikte ik al langer voordat ik naar die voorlichtingsavond ging. Maar het viel me echt op, hoe weinig collega’s hier van afwisten ! Er werd driftig meegeschreven met alle tips, en je zag de mensen gewoon nadenken. Het was voor het overgrote deel van de bezoekers echt een ver van mijn bed show.

 

LinkedIn wilde men nog wel gaan gebruiken, en dat merkte je dus ook de 2 dagen erna. Iedereen nodigde iedereen uit. Maar daarna bleef het weer stil. Bloggen begon men in ieder geval al niet aan, en Twitter vond het overgrote deel belachelijk, en de vooroordelen hierover werden dan ook luidkeels geuit.

 

De groep waar ik het over heb, is grotendeels vastgeroest in doen, denken en handelen. (Niet iedereen natuurlijk, er zijn er ook genoeg die het machtig interessant vinden, en zich er helemaal in gaan verdiepen.) Men heeft het altijd op hun eigen manier gedaan, en die nieuwigheid is voor de jeugd, want daar snappen ze toch niks van. Ik denk echt dat het komt door de terminologie die hier rondom gebezigd wordt.

Wanneer ik bij deze groep de woorden ranking of linkbuilding zou gebruiken (niet het allermoeilijkste) weet ik zeker dat men mij verdwaasd aankijkt, en antwoord dat ze “daar hun mannetje voor hebben”.

 

Ik vind de vergelijking met de auto wel mooi ! Jaren geleden stond ik bij de garage. Ik vertelde aan de verkoper hoeveel we te besteden hadden, en hij liet een auto zien. Ik vroeg aan mijn vrouw of deze naar haar zin was (zij moest er immers in rijden) en na het positieve antwoord, gaf ik aan dat het in orde was. Verkoper en schoonvader keken mij met grote ogen aan ? Tja, wat heb ik er aan om eens tegen de banden aan te trappen of onder de motorkap te kijken ? Ik vertrouw erop dat die auto voldoet aan de eisen die ik gesteld heb, en anders kom ik terug ! Schoonvader is toch een rondje gaan rijden, en ik heb intussen de koop gesloten…

 

Link naar reactie
  • 0

Maar ik kan ook niet inschatten of mijn oliefilter inderdaad vervangen had moeten worden of dat het vervangen van een wiellager inderdaad 4 uur in beslag neemt.

 

De algemene taal van internet is nou eenmaal Engels, dus je ontkomt niet aan Engelse termen als je je met internet gaat bezighouden.

 

Waar ik me wel aan erger is dat er een hoop cowboys zijn die mensen proberen in te pakken met een stortvloed aan van die termen en onwetende mensen veel te laten betalen voor diensten die ze niet nodig hebben. Daarom pleit ik er altijd voor om zelf nuchter te blijven, een cursus HTML te volgen en dan pas gaan kijken wat je verder op internet gaat uitvoeren.

 

EDIT Marcel had intussen gereageerd. :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waar ik me wel aan erger is dat er een hoop cowboys zijn die mensen proberen in te pakken met een stortvloed aan van die termen en onwetende mensen veel te laten betalen voor diensten die ze niet nodig hebben. Daarom pleit ik er altijd voor om zelf nuchter te blijven, een cursus HTML te volgen en dan pas gaan kijken wat je verder op internet gaat uitvoeren.

 

Klopt helemaal, dit is ook wat ik aangaf. Sommige mensen laten zich overbluffen omdat ze denken er geen verstand van te hebben, daarom is doorvragen heel belangrijk. Ga geen bepaalde dienst of iets dergelijks aan als je niet weet wat het precies voor jou doet ( je hoeft dan niet alle termen te begrijpen maar uiteraard wel de hoofdlijn).

 

Vooral als je er zelf \mee aan de slag gaat (met seo of auto sleutelen) is het toch van belang je even in te lezen ;)

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Waar ik me wel aan erger is dat er een hoop cowboys zijn die mensen proberen in te pakken met een stortvloed aan van die termen en onwetende mensen veel te laten betalen voor diensten die ze niet nodig hebben.

 

Dat bedoel ik. Ik vind het bij mijn vak horen om mensen uit te leggen wat ik doe en waarom. Ik vind dat je dat ook moet eisen als klant.

 

Als, zoals gisteren, mensen zelfs uitgelegd kan worden wat een Higgs deeltje is, dan moet het toch ook wel lukken voor wat SEO werkzaamheden.

 

Link naar reactie
  • 0
Gewoon wakker blijven en opletten Marcel ;D

Dit, en verder gewoon zeggen als je het niet kan volgen. Wordt het daarna uitgelegd in begrijpelijke termen, dan is het goed - lukt dat niet, dan zoek je een ander.

 

Andere kant van het verhaal is natuurlijk dat je eigenlijk, als je in de hedendaagse wereld nog mee wilt kunnen, je moet zorgen dat je op de hoogte blijft van wat er speelt. Je kunt het natuurlijk niet anderen kwalijk nemen dat je wel mee wilt doen, maar tegelijk ook weer niet.

 

Extra gratis tip: gebruik in Google eens 'define:zoekterm', waarbij je 'zoekterm' vervangt door bijvoorbeeld 'content'.

Link naar reactie
  • 0

Had de SMM ook uitgelegd dat gebruik maken van je USP een betere ROI opleverd ? :)

 

Ook ik ben van de wijsvinger generatie en moet toegeven dat ik soms ook snel Google er op moet naslaan om te weten waar het over gaat maar anderzijds is het net zo als het verhaal van de pen de klant valt er wel voor.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

MMW We hebben er allemaal last van. Sneller dan snel verandert de wereld en wij ondergaan gemeenzaam die verandering. Blijven we aan de zijlijn staan, gaat de verandering aan ons voorbij en kunnen wie in een communicatiecrisis geraken met vervelende gevolgen van dien. Laat staan dat gebruikte termen soms ook verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden en zodoende ook afwijkende praktische gevolgen kunnen veroorzaken.

Link naar reactie
  • 1

Precies, basis cursus HTML en een cursus internet in het algemeen lijkt me toch wel vereist als je op internet gaat ondernemen. :)

 

Dit geldt natuurlijk niet altijd Wouter. Geen idee wat HTML is, maar is dit voor mij belangrijk ? Ik werk met bepaalde programma's, ik wil weten wat het kan, wat het doet. De achtergrond WIL ik niet eens weten.

 

Knullig voorbeeld : Ik wil een foto op een CD branden, maar heb dit nog nooit gedaan. Ik wil dat iemand mij verteld welke knopjes ik in moet drukken, wanneer ik iets aan moet klikken en wanneer het dan klaar is. Simpel, duidelijk, zo brand je een CD. Meer niet, en niet minder. Waneer ik er echt in geïnteresseerd ben, bekwaam ik me daar later wel in.

 

Er zijn tegenwoordig maar weinig mensen meer, die dit op een simpele boerenjongensfluitjes kunnen uitleggen ! Dat is nu mijn punt !

 

Mijn moeder belt me regelmatig op met een vraag in context als bovenstaande.... zelfs ik kan haar dit telefonisch niet uitleggen ! We denken al veel te snel in jargon en denken maar dat iedereen het begrijpt.....

 

"Zet uw muis in de rechter bovenhoek..."

"Zit U ACHTER uw PC ? "

 

Had de SMM ook uitgelegd dat gebruik maken van je USP een betere ROI opleverd ?

 

"Ik heb nog wat potentiële klanten" zijn "eventuele prospects" geworden.

 

Inderdaad Ard, het is de taal van deze tijd. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet duidelijk kunt maken, zoals Linda in haar voorbeeld over de bank beschrijft.

 

Ik moet met mijn dochter van 8 al veel "volwassener" praten over internet, en de pc in het algemeen dan ik ooit had gedacht.

En dat is helemaal niet erg, goed zelfs.

 

Ik probeer erop te wijzen, dat er nog steeds een grote "tussengroep" is, die cold-feet krijgt bij uitdrukkingen, opmerkingen, aanwijzingen, moeilijke woorden of wat dan ook, wat te maken heeft met een stukje internet. Ze kunnen mailen, gooien eens wat op Twitter, een zattemans foto op Facebook, en men denkt al een hele "jongen" te zijn.

 

Persoonlijk begrijp ik niks van Adwords. Daadwerkelijk niks. Ik snap SEO, weet zelfs dat je je foto's een naam moet geven op je site, ik snap het building principe, keywords, .... maar de knop voor Adwords en de kliks willen niet "klikken". Ik zie alleen maar einde van de maand een "mega" factuur afgeschreven worden. Ik heb daar niks mee ! Ik snap het niet, wil het misschien ook niet snappen.....

 

Echt waar, er zijn nog zoveel mensen in de groep die ik benoem (35-45 jaar) die Ja en Amen knikken, maar er geen fluit van begrijpen. Die hebben mensen nodig die praten over content zoals content bedoelt is. Hij/zij gaat pas tevreden (content) naar huis wanneer de klant het begrijpt en (content) tevreden is.

 

Zelf laat ik me niet uit het veld slaan. Ik ben al weken bezig met een projectje (soms wat hulp) wat voor de afkorting-specialisten een halve dag werk is. Maakt niet uit. Ik leer ervan, en het is leuk.

 

Wat ik zelf een geweldig voorbeeld vind, van iemand uit de genoemde groep :

Een tomatenkweker heeft het moeilijk.(+/- 40 jaar) Gelooft in zijn produkt, maar de crisis nekt hem zwaar en snel. Er moet iets gedaan worden.

 

Vrouwlief maakt een pan heerlijke tomatensoep en aan tafel groeit een idee. Waarom verkopen we ook geen puree aan de consument, buiten tomaten aan de groothandel/veiling ? Naarmate de vraag naar de zelfgemaakte puree groeit, groeit er dus ook een nieuw concept. Deze tomatenkweker, die een profiel heeft op Hyves, begint eens wat rond te vertellen over wat vrouwlief maakt in de keuken. Ineens gaan de zaken snel. Deze kweker heeft geen benul van websites, hoe dit aan te pakken of wat dan ook. Wel hoorde hij van Facebook, en is zelf aan de slag gegaan. In no-time had deze man "vrienden" in overvloed, aan wie men de potjes puree verkocht. Heel simpel en duidelijk verteld hij hoe zijn vrouw, moeder en schoonmoeder dag in , dag uit deze puree staan te zeven.

 

Sinds enkele weken verkoopt men het in potjes, onder eigen label, gebruikslabeltje en strik eraan. Het loopt meer dan prima. Ik sprak hem afgelopen week. Hij is al door tientallen personen benaderd die hem willen "helpen" om een site te bouwen, meer bekendheid te krijgen enzovoorts. Ik feliciteerde hem met hun succes, en vroeg hoe ze nu verder wilden.

 

Zijn antwoord : "Volgens mij moeten we gaan verkopen op internet, maar ik heb geen idee waar ze het over hebben, en "oos vrouw en oos smoeder al helemaol nie !"

 

Dit tekent de groep waarop ik doel. Zonder poespas uitleg geven.

Wanneer je deze groep verkeerd benaderd, wordt er een "no-like" knop geactiveerd, die niet nodig had hoeven te zijn.

 

Off-topic :

 

Nogmaals, want mij bekruipt het gevoel soms persoonlijk aangesproken te worden, het IS en BLIJFT een column. Een column is bedoeld als meerwaarde, of om te glimlachen, te discussieren. Ook al wordt deze in de "ik"-vorm geschreven, wil niet per definitie zeggen dat het ook over deze persoon gaat. Deze column is bedoeld als glimlach van herkenning, met misschien een hoop op nadenken...

 

Link naar reactie
  • 1

Het omzetten van terminologie-diarree naar jip- en janneke taal gaat me redelijk goed af. Maar soms is het ook wel eens vervelend in een offerte traject. Ik vertel in, zo normaal mogelijk Nederlands, hoe ik het probleem van de klant ga oplossen. Gelukkig geniet mijn offerte nog wel eens de voorkeur maar niet in het speciaal op de prijs. De potentiële klant heeft een dillema, een goed gevoel bij de goede en simpele uitleg met de hogere prijs en een minder goed gevoel bij de goedkopere andere partij.

 

Dit is het moment dat de potentiële klant, zonder veel inhoudelijke kennis, de offertes gaat vergelijken. Het is vrij lastig als dan de 'online winkel' met de 'magentoshop' moet worden vergeleken en het 'zorgen dat anderen online over je gaan praten' vergeleken moet worden met 'social media integratie en strategie'. En dat zijn slechts woorden, dan hebben we het nog niet eens op ge gedachtegang er achter. Na het derde belletje voor uitleg (niet eens over mijn eigen offerte!) zeg ik dan wel netjes dat ze al dit 'gezeik' kan besparen door gewoon met ons verder te gaan.

 

Zeker op die bijeenkomsten zitten 500 geïnteresseerden naast 500 (zelfbenoemde) internet/twitter/onlinemarketing/facebook/socialmedia-experts. Na de netwerkborrel zijn alle geïnteresseerden nog meer verward dan toen ze binnenkwamen.

 

Over het algemeen geef ik zelf ook de voorkeur aan internet-marketing gerelateerde zaken op no-cure no-pay basis. Schept vertrouwen bij de klant en als je het goed doet verdien je ook meer en heb je een klant (en inkomsten) voor het leven. En het voorkomt vooral bovenstaand 'gezeik'.

Link naar reactie
  • 0

Hey Joost !!

 

Long time no see !!

 

En geweldig hoe je eigenlijk mijn column als aanbieder samenvat : De "Zeikert" en dus ook deze :

 

Zeker op die bijeenkomsten zitten 500 geïnteresseerden naast 500 (zelfbenoemde) internet/twitter/onlinemarketing/facebook/socialmedia-experts. Na de netwerkborrel zijn alle geïnteresseerden nog meer verward dan toen ze binnenkwamen.

 

Dat was de essentie, dus dank voor je reactie !

Link naar reactie
  • 0

@Marjan.... ik was toch even benieuwd naar "anorganisch incontinent"

 

Ik heb mijn column er tussen uit gelaten, maar de belangrijkste zoekresultaten (via Google, op 1 en 3 dus) zijn dan toch deze : ;D

 

 

   TENA - Last van urineverlies? | tena.nl

www.tena.nl

TENA kan u hierbij helpen!

 

 

   Profiel van Marjan | Higherlevel - Het forum over innovatie en ...

www.higherlevel.nl/index.php/profiel/u/Stien/recent/index.jspIn cache

22 feb 2007 – Misschien nog een troostend glimlachje: beter organisch content dan anorganisch incontinent?

Link naar reactie
  • 1

...cold feet... = wordt nerveus

...concept... = idee

... in no-time... = binnen de kortste keren

 

En voor je het weet maak je zelf deel uit van de groep waar je tegen ageert in een column. Geld verdienen via internet en sociale media zijn voor veel mensen nog heel nieuw. En nieuw is nu eenmaal eng. Dat betekent dat er een verandering gaande is. Wie deze verandering niet kan bijhouden roept al snel dat "anderen" het onbegrijpelijk maken.

 

Misschien terecht, maar ook een beetje niet. Het is nu eenmaal zoals het gaat. Tien jaar geleden vroegen we ons vertwijfeld af of het nu "ondernemersplan" of "ondernemingsplan" is. Beide termen zijn al een tijdje geleden vervangen door "business plan", zeker hier op Higherlevel.

 

Wie meedoet aan een hardloopwedstrijd, maar zich de vaardigheden niet door oefening meester wil maken, moet ook niet klagen dat de rest van het deelnemersveld vooruit loopt. Die moet aan de bak. Trainen dus.

 

Wie mee wil doen met online ondernemen, moet zich net zo goed verdiepen in de materie. Kost misschien wat moeite, maar daaruit blijkt dan wel hoe graag je wil meedoen.

 

Wat niet wegneemt dat de professionals soms wel wat meer oog voor de amateurs mogen hebben ;-)

Link naar reactie
  • 0

Schoenmaker blijf bij je leest. Dit is een compleet ander vak. Google SEA of SEO (om in de termen te duiken :-) is een studie en wat er online aangeboden wordt en wat er staat in de blogs dat is maar 10%. Wil je het echt weten dan moet je fors betalen. De rest is weggegooid tijd en geld....

 

Zelfs de Rabo gaat mee in deze trend. Een bekende wielrenner zegt je moet vindbaar zijn...?

 

We mieren maar wat aan. 20.000 webwinkels en 50 lachen zich rot. Google is de slimste van ons allemaal vergeet dat niet. "gratis" bij Google is een marketing tool...

Gratis kent google niet!

 

90% vanal die SEO/SEA boeren weten niet waar het over gaat, allemaal hetzelfde verhaal. H1 H2, content is het. Een beschrijvende domeinnaaam is het. Kijk eens wat ik scoor in Google en ze weten vaak niets van al de factoren wat de ranking bepaald op hun eigen zoekgedrag.

 

En weet je wat, ik ga het hier ook niet vertellen. Waarom zou ik.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.