Meer info Akkoord

Let op: deze website vereist cookies om volledig te kunnen functioneren.

Met de nieuwe Telecomwet die begin juni 2012 van kracht is geworden, is elke website wettelijk verplicht jou als gebruiker te informeren over de aard van de geleverde cookies en toestemming te vragen voor het gebruik hiervan.

Higherlevel.nl maakt gebruik van zogenaamde noodzakelijke cookies die nodig zijn voor het gebruik van de website en het forum, bijvoorbeeld om in te kunnen loggen en je voorkeuren te onthouden. Daarnaast worden cookies gebruikt voor het bij kunnen houden van het aantal bezoekers en andere gegevens (dit doen wij via Google Analytics).

Met het accorderen middels onderstaande knop ga je akkoord met het ontvangen van alle cookies die nodig zijn om Higherlevel.nl optimaal te laten werken.

Om Higherlevel.nl te bezoeken zijn deze cookies benodigd. Wanneer je ze niet accepteert, kun je helaas Higherlevel.nl niet bezoeken.

Ik wil geen cookies Ik ga akkoord en wil naar Higherlevel.nl!

Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

John Bouwmans

Win-win ...

Gepubliceerd op 23 juni 2014 | 4 reacties | Ga naar het bijbehorende forumtopic

Een bestelling, altijd welkom! Maar toen de mevrouw aan de andere kant van de lijn de naam van haar koor noemde en de uitgaven die zij wilde bestellen, bekroop mij een déjà vu-gevoel. Na haar hartelijk bedankt te hebben voor de bestelling en het gesprek beëindigd te hebben, dook ik dus maar even in mijn administratie. En ja hoor, bijna 7 jaar geleden had datzelfde koor precies dezelfde bestelling geplaatst. Wat nu?

Heel even kwamen allerlei redenen voorbij waarom ik deze bestelling gewoon zou gaan leveren. De exemplaren van de vorige bestelling waren wellicht zoekgeraakt, per ongeluk weggegooid, of door brand of waterschade in het archief onbruikbaar geworden. Of misschien waren er wel zoveel aantekeningen op gemaakt, dat er behoefte was aan nieuwe, onbeschreven versies.

Maar het kon natuurlijk ook een vergissing zijn. En zou ik daar dan - als ik in haar schoenen zou staan - niet op gewezen willen worden? Daarnaast werd ik ook steeds nieuwsgieriger. Dus maar even teruggebeld. Wat bleek? Het archief was de laatste jaren een paar keer verhuisd en daardoor enigszins uit het zicht verdwenen. Ze kon zich de eerdere levering ook niet meer herinneren, maar zou bij diverse mensen gaan informeren.

De bestelling kon ik vooralsnog dus schrappen, maar haar hartelijke dank viel mij wel ten deel. En ik kreeg de vraag of ik dan wellicht iets anders in mijn catalogus had wat in hun programma paste. Na een paar suggesties van mijn kant werd met “we gaan het bekijken” en “nogmaals hartelijk dank” het gesprek afgerond.

Een  paar weken later krijg ik te horen dat bij de zoektocht in het archief de betreffende uitgaven inderdaad zijn gevonden … en leidt één van de gegeven suggesties alsnog tot een mooie bestelling. Als dat geen win-win is …
John Bouwmans

John Bouwmans - Afspraak-is-Afspraak

John Bouwmans is dirigent en arrangeur en heeft een uitgeverij voor bladmuziek voor koor. Daarnaast houdt hij zich nog deels bezig met advisering op het gebied van beheersing en verbetering van bedrijfsprocessen.

Meer columns door John Bouwmans

4 Reacties

bedankt voor het delen John.

ik weet niet hoeveel klanten je hebt, maar ik maak dagelijks dit soort afwegingen, (wij gebruiken klanthistorie actief) en het blijkt maar weer dat eerlijkheid het langst duurt.  
 
Peter Bonjernoor
Retired Mod

Zaph
Quote : Bazzio op 23 juni 2014, 02:01
...het blijkt maar weer dat eerlijkheid het langst duurt.  
 
Nou Bas, er zijn talloze miljoenen aan onterechte bonussen en oprotpremies die je tegenspreken, maar ondanks dat kies ik toch voor eerlijk...   
 
GOED (Geïnteresseerd, Openhartig, Eerlijk, Duidelijk) aangepakt en leuk verwoord in de column, John, compliment!

Succes en groet,

Hans
 
Bazzio, Peter en Hans: bedankt voor jullie reacties!
 
Om een reactie te plaatsen moet je ingelogd zijn

Column insturen?

Heb je een interessant artikel geschreven over innovatie en/of ondernemerschap?

We publiceren hem graag!

COLUMNISTEN

Deze columnisten hebben dit jaar columns voor Higherlevel.nl geschreven:

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons