Beste boekhoud software? Alternatief voor AFAS online?

Higherlevel.nl
  Bedrijfsstrategie, ondernemingsplannen en bedrijfsprocessen
  Automatisering en internet
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Beste boekhoud software? Alternatief voor AFAS online? (1729 keer gelezen)
overhage
Newbee

« overhage Gepost op: 28 februari 2018, 22:48 »

Dag allen,

Ik heb al even wat rondgeneusd, maar daar boekhoudsoftware bijna dagelijks verandert en er altijd nieuwe partijen bijkomen toch maar even de vraag. Wat is a 2018 nou echt de beste boekhoudsoftware voor een ZZP'er of kleine holding BV?

Ik gebruikte vroeger AFAS (op aandragen van m'n boekhouder), maar vond het maar traag en bovendien werkte het met een remote desktop en dus niet in de cloud(!). Was ca. 45euro per maand wat ik redelijk prijzig vind voor een 1-man band?

Iemand ervaring met bijv. Thinq, Yuki of een ander relatief nieuwe oplossing?
Hoor graag jullie meningen!

Groet
Hoofdgebruiker
Legend

Re: Beste boekhoud software? Alternatief voor AFAS online?
« Hoofdgebruiker Antwoord #1 Gepost op: 1 maart 2018, 01:26 »

https://www.moneybird.nl/
https://rompslomp.nl/

2 absolute aanraders.

Duidelijke communicatie, gebruiksvriendelijk, uitgebreide instellingen, effectief, alles voor de gebruiker geoptimaliseerd (veel aandacht voor de gebruiker), goede prijzen.

Highio
Moderator

« Highio Antwoord #2 Gepost op: 1 maart 2018, 08:02 »

AFAS Online - Het cloudplatform van AFAS Software, misschien daar toch nog even kijken voor een eerlijke vergelijking in de tijd?

Heb je al een nieuwe boekhouder met voorkeur voor een pakket op het oog? Of wil je het volledig zelfstandig gaan doen?

Groet,

Highio

Karim.
Logistiek Manager
Senior

« Karim. Antwoord #3 Gepost op: 1 maart 2018, 08:40 »

De meeste onlineboekhoud programma's bieden gratis proefperiodes aan. Mijn advies is om er even een paar uur tijd voor uit te trekken en een aantal ervan te testen. Schrijf voor jezelf op waar het programma minimaal aan moet voldoen zoals facturatie, wel of niet uren registratie, wel of niet scan oplossing voor facturen etc.

Op deze pagina heb je een lijst met boekhoud programma's die je zou kunnen vergelijken met elkaar:
https://boekhoudsoftware-vergelijken.nl/boekhoudprogramma

Groet,

Karim

overhage
Newbee

« overhage Antwoord #4 Gepost op: 3 maart 2018, 12:42 »

Dank allen voor de antwoorden!

Ik heb even wat rondgekeken, ik heb AFAS in het verleden gebruikt (ca. 7-8jr terug) maar dat was destijds een ramp. Remote desktop welke erg traag was, vaak uitviel en UX uit 1993.

Ik heb toch maar een proefabonnement aangevraagd voor de cloudversie, eens kijken of dat er beter uitziet, echter is het niet gratis (ca. 40euro p/maand). Moneybird lijkt me te simpel, die komen echt van een facturatie achtergrond en lijkt me vooral geschikt voor ZZP'ers. Ik heb een holding BV en daar komt wel wat meer bij kijken.

Verder even naar Visma gekeken, dit lijkt super compleet, modern UI en zelfs een app voor het scannen van facturen, automatisch inlezen bank transacties, 1-click btw aangifte etc. Dat voor maar 15euro p/mnd! Dus ik ga dit ook maar even proberen voor een maandje proef...

Iemand anders nog tips of suggesties voor goede pakketten? Liefst zo compleet mogelijk, cloud versie, gebruiksvriendelijk en geschikt voor BVs met wat meer complexiteit, niet het simpele ZZP pakketje voor facturatie en btw.
Hoofdgebruiker
Legend

« Hoofdgebruiker Antwoord #5 Gepost op: 3 maart 2018, 18:11 »

Quote:
Wat is a 2018 nou echt de beste boekhoudsoftware voor een ZZP'er of kleine holding BV?

Quote:
niet het simpele ZZP pakketje voor facturatie en btw

Dus je vraagstelling staat er eigenlijk verkeerd op. Of e.e.a. is niet duidelijk. Moneybird was vroeger een facturatiepakket, nu boekhoudprogramma. Simpel ZZP pakketje: licht anders toe wat je precies voor mogelijkheden zoekt, in een pakket. Beste is redelijk subjectief (beste is voor mij bijvoorbeeld, eenvoudig, snel en effectief).

Probeer Exact (wel uitgebreid en vrij complex) met de gratis proefperiode en kijk of het wat voor je is. Boekhoudsupport op afstand van Exact zelf (telefonisch o.a.)

CBW
Junior

« CBW Antwoord #6 Gepost op: 13 maart 2018, 13:42 »

Ik gebruik voor mijn beide BV's MoneyMonk. Ik heb een hoop boekhoudpakketten uitgebprobeerd, maar voor mij is deze met afstand de beste. Erg overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Ik registreer er tevens mijn uren en kilometers mee.
RtgR534
Newbee

« RtgR534 Antwoord #7 Gepost op: 20 juni 2018, 16:33 »

Quote : CBW op 13 maart 2018, 13:42
Ik gebruik voor mijn beide BV's MoneyMonk. Ik heb een hoop boekhoudpakketten uitgebprobeerd, maar voor mij is deze met afstand de beste. Erg overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Ik registreer er tevens mijn uren en kilometers mee.

Hoi, ik reageer even op je post aangezien ik ook aan het kijken ben naar zulke software. Even een vraagje: is het met MoneyMonk ook mogelijk om verzamelfacturen op te stellen en te versturen? Dus elke dag een factuur maken en deze samenvoegen in één verzamelfactuur voor de maand juni?

Misschien dat iemand anders goede ervaringen heeft met andere pakketten? Het is voornamelijk het factureringsproces die gemakkelijk moet zijn.
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons