Iemand ervaring met Mendix of andere Low-Code Development Platformen?

Higherlevel.nl
  Bedrijfsstrategie, ondernemingsplannen en bedrijfsprocessen
  Automatisering en internet
  Iemand ervaring met Mendix of andere Low-Code Development Platformen?
Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Iemand ervaring met Mendix of andere Low-Code Development Platformen? (4521 keer gelezen)
Amadeo Brands
Super Senior

Re: Iemand ervaring met Mendix of andere Low-Code Development Platformen?
« Amadeo Brands Antwoord #15 Gepost op: 21 juni 2016, 12:15 »

De application is bijna af.
Zal hem met toevoeging van wat uitleg posten in dit topic.
Verwacht hem donderdag na middag af te hebben.

Amadeo Brands www.ab-isolutions.nl | Logo design www.logobkk.com
Amadeo Brands
Super Senior

« Amadeo Brands Antwoord #16 Gepost op: 28 juni 2016, 21:37 »

Heb mijn mendix portfolio case afgerond  
Volledige case en toelichting is te vinden in deze post: https://www.linkedin.com/pulse/mendix-portfolio-case-amadeo-brands-amadeo-brands?publi...

The Mendix portfolio case I made is to be seen via
https://relevance-engine.mxapps.io/login.html

You can log in via the following credentials:
Username: Administrator
Password: KxkDrfeV18

hoor graag jullie feedback.
Ook hoe duurzaam zijn dit soort nieuwe manieren van softwerare developement voor het bedrijfsleven?
Persoonlijk denk ik dat dit de toekomst heeft, ieder bedrijf word een softweare bedrijf dus tools als deze worden on vermeidelijk.

Amadeo Brands www.ab-isolutions.nl | Logo design www.logobkk.com
Ward
ceo@storecore
Moderator

« Ward Antwoord #17 Gepost op: 28 juni 2016, 22:15 »

Vreselijk. Alsof je de afgelopen (bijna) 5 jaar in gratis Bootstrap-omgevingen hebt geleefd en dat *dus* de norm is geworden. Dus niet.

Wat valt jezelf zoal op als je dit experiment vergelijkt met professionele ticketing- en supportsystemen?

colombo
Legend

« colombo Antwoord #18 Gepost op: 29 juni 2016, 01:24 »

Ik vind het op zich wel netjes er uit zien. Uiteraard heeft het een hoog "My first Sony"-gehalte en lijkt het totaal niet op een applicatie die uit de hoge hoed zou komen van grafisch ontwerper of interaction designer, maar het is wel een applicatie die denk ik door veel standaard gebruikers als prettig ervaren zal worden.
mmint
Legend

« mmint Antwoord #19 Gepost op: 29 juni 2016, 08:43 »

@Amadeo: Mooi werk hoor. Afgezien van enkele spelfouten, ontbrekende sterretjes en rare balkjes vind ik het er zeer bruikbaar uitzien.

Grote vraag is voor mij in hoeverre je er maatwerk mee kunt maken. In de loop der jaren ben ik al heel wat ontwikkelomgevingen, frameworks en 4G-tools tegengekomen, die allemaal prachtige demo's van bepaalde toepassingen lieten zien. Ging je er vervolgens een proof-of-concept mee doen waarbij de klant specifieke wensen had, dan bleken juist die onmogelijk of op z'n best veel moeilijker dan met de standaard tools. Zo heb ik oa. een groot callcenter-bedrijf miljoenen zien investerenverkwisten aan een 'supermakkelijk' ontwikkelsysteem waarbij ze tot het einde toe meer geloof hechtten aan de mooie praatjes van de verkoper en hun verzonken kosten dan aan de resultaten van de PoC.

@Amadeo: De volgende uitdaging dus: kun je er ook iets heel anders, naar wens van je klant mee maken? Wat dacht je ervan om bijvoorbeeld een portfolio website te maken waarbij de bezoeker:
1. Na de welkomstpagina een portfolio met leuke screenshots en teksten ziet van de projecten die je hebt gedaan.
2. Hij een afspraak kan maken voor een bezoek en
3. Een offerte kan aanvragen voor een standaard implementatie met wat keuzemogelijkheden.
4. Aan de achterkant heb jij een dashboard waarin je de afspraken in een kalender ziet, ze kan inplannen en ze met een e-mail beantwoordt.
5. Daarnaast kun je de ingevulde offerte aanvragen beantwoorden met een gegenereerde PDF, de status bijhouden en de correspondentie met de (potentiële) klant bijhouden.
6. Voor het gemak integreer je dat met je contactformulier voor hen die algemene info willen.
Je schrijft dat je je eerste voorbeeld in drie dagen hebt gemaakt. Kun je deze specifieke website ook zo snel maken? Hoe veel tijd denk je dat een dergelijke website kost? Ga je deze uitdaging ook aan?
Rolf van Dam
Newbee

« Rolf van Dam Antwoord #20 Gepost op: 17 augustus 2016, 22:11 »

Super interessante thread dit. Ik ben zelf ook aan het onderzoeken naar wat er op dit moment op de markt is voor rapid development en ik heb nog nooit van Mendix gehoord. Eerlijk gezegd lijkt Mendix me ook te ingewikkeld voor eindgebruikers. Visueel ontwikkelen is wel leuk maar als de leercurve hetzelfde is als met programmeren dan heeft een ondernemer die snel een oplossing wil ontwikkelen daar natuurlijk nog altijd niets aan. Daarnaast wordt alles in een SaaS vorm gegoten waardoor je aan de grillen van de dienstverlener bent overgeleverd (je neemt af wat ze bieden en anders niet).

Ik ontwikkel op dit moment alles op basis van Django, Django REST framework en AngularJS. Dat is nog altijd best wel low level (lange ontwikkel tijd) en een klant wees me op iets als Filemaker. Echter, wat als je iets als Filemaker bouwt in Django etc? Dan heb je dus en een omgeving waar je klant mee uit de voeten kan maar waar je als developer ook alle mogelijke dingen mee kunt doen (en heel snel). Zou dat niet de ideale oplossing zijn?

Klopt het dat je als ondernemer liever niet afhankelijk bent van een SaaS omgeving voor je core business? Het lijkt me dat je je daar heel kwetsbaar mee maakt. Ik zou toch liever iets hebben wat ik ook op een usb stick kan zetten, bij wijze van spreken.

Rolf van Dam Development https://www.rolfvandam.nl | Django/DRF/AngularJS
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons