Mijn naam geeft als zoekresultaat Google mijn bedrijf icm huisadres

Higherlevel.nl
  Bedrijfsstrategie, ondernemingsplannen en bedrijfsprocessen
  Automatisering en internet
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Mijn naam geeft als zoekresultaat Google mijn bedrijf icm huisadres  (579 keer gelezen)
Rontimmerman
Newbee

« Rontimmerman Gepost op: 9 augustus 2018, 18:40 »

Beste allen,

Vorige week typte ik mijn voor en achternaam in op google. Tot mijn ontsteltenis was het eerste zoek resultaat mijn bedrijfsinformatie die ik zelf op google mijn bedrijf heb gezet. Daar heeft iemand een negatieve review geschreven waarbij diegene iedereen af raad om zaken met mij te doen omdat ik me zou bezighouden met het posten van 'racial rumble' op facebook. Laat duidelijk zijn dat ik me hier op geen enkele manier mee bezig houd.
De review is anoniem, van iemand die geen persoonlijke naam gebruikt en in totaal 2 reviews heeft geschreven. Als eigenaar antwoorden en vragen wat diegene bedoeld heeft tot dusver geen effect. Raporteren als niet relevant lijkt ook niets uit te halen.
Hoe langer ik erover nadenk hoe vervelender ik dit vind. Als iemand mijn naam intypt op google dab verschijnt meteen de info van mijn bedrijf, samen met mijn huisadres (waar mijn bedrijf is gevestigd, eenmanszaak)

Tot nu toe heb ik het volgende gedaan:
- plaats als prive adres gerapporteerd
-bedrijf permanent gesloten
-alle info waar mogelijk weggehaald
-review gemeld als niet relevant

Hoe zou ik dit verder het beste aan kunnen  pakken? Ik vind dit ook een stukje privacy, namelijk dat mijn naam gekoppeld word aan deze onzin, is hier iets tegen te doen?
Ward
ceo@storecore
Moderator

Re: Mijn naam geeft als zoekresultaat Google mijn bedrijf icm huisadres
« Ward Antwoord #1 Gepost op: 9 augustus 2018, 19:23 »

Heb je dit formulier voor het Right To Be Forgotten (RTBF) van Google al ingediend?

Aanvraagformulier voor verwijdering van persoonlijke gegevens

Zie voor specifieke content verder deze stap-voor-stap troubleshooter:

Inhoud verwijderen van Google
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #2 Gepost op: 9 augustus 2018, 20:22 »

Ward geeft een goede verwijzing, maar het ultieme doel is toch zeker behoud van jouw vermelding en verwijdering van de beoordeling? Nu ben je van alles aan het rommelen zonder het gewenste resultaat.

Kun je als ingelogd gebruiker nergens reclameren over beoordelingen?

Groet,

Highio
Rontimmerman
Newbee

« Rontimmerman Antwoord #3 Gepost op: 10 augustus 2018, 15:23 »

Voor mij hoeft die hele bedrijfs vermelding sowieso niet. Wat gebeurt er als ik het wis?  Ik doe geen zaken via google, mensen kunnen mijn website bezoeken-of niet, ik maal er niet om. Als het een serieus systeem was waarbij relevante reviews werden geplaatst dan zou ik er met mijn bedrijf wat mee kunnen. Maar nu kan een willekeurige anonieme idioot aan de andere kant van de oceaan in 12 seconden mijn dag verpesten.
Google reageert nog niet op mijn melding om de review als 'niet relevant'weg te halen. Wat mij overduidelijk wel zo lijkt, een bedrijf van een meubelmaker waar een negatieve review onder staat wegens vermeend racisme op facebook..
Heb er wel op gereageerd, diegene die de review heeft geschreven is anoniem en reageert niet. Vind het vervelend om me dan te moeten verdedigen en doe dat dan ook niet.

Hoe zou de vergeetservice werken in dit geval? Want het is een bedrijfs review..

Wat gebeurt er als ik de hele bedrijfsvermelding wis?
mmint
Legend

« mmint Antwoord #4 Gepost op: 10 augustus 2018, 16:07 »

Quote : Rontimmerman op 10 augustus 2018, 15:23
Wat gebeurt er als ik de hele bedrijfsvermelding wis?

Probeer het uit. Je maakt er toch geen gebruik van.
Norbert Bakker
B2BSure, verzekeringen en risicobeheer
Moderator

« Norbert Bakker Antwoord #5 Gepost op: 11 augustus 2018, 18:49 »

Mod toelichting: topic heropend na moderatie en moderoverleg 

Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons