Penalty's op Facebook deelacties

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Penalty's op Facebook deelacties (2375 keer gelezen)
R.I.P. | Peter Bonjernoor
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

Re: Penalty's op Facebook deelacties
« R.I.P. | Peter Bonjernoor Antwoord #15 Gepost op: 18 december 2017, 14:15 »

How will this impact Pages?

Publishers and other businesses that use engagement bait tactics in their posts should expect their reach on these posts to decrease. Meanwhile, Pages that repeatedly share engagement bait posts will see more significant drops in reach. Page Admins should continue to focus on posting relevant and meaningful stories that do not use engagement bait tactics. Learn more about engagement bait and how to avoid using it here.

bron: Facebook.com

Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

« Branko Collin Antwoord #16 Gepost op: 18 december 2017, 14:27 »

Onder aan die pagina:

engagement-bait.png

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

« Branko Collin Antwoord #17 Gepost op: 18 december 2017, 14:34 »

In het artikel geven ze aan authenticity belangrijk te vinden. "Woef is weggelopen. Heb jij Woef gezien?" Dat is authentiek? Maar wat is er niet authentiek aan een tegelfabrikant die zegt "Win een nieuwe keukenvloer door dit bericht te liken en verspreiden"? Moet de laatste er per se bij zetten dat het hem alleen maar om meer winst gaat? Het lijkt me dat de reactie van degene die het bericht verspreidt en liket in elk geval authentiek is: die wil een nieuwe keukenvloer.

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
Picture It
Senior

« Picture It Antwoord #18 Gepost op: 19 december 2017, 18:55 »

Quote : Branko Collin op 18 december 2017, 14:34
In het artikel geven ze aan authenticity belangrijk te vinden. "Woef is weggelopen. Heb jij Woef gezien?" Dat is authentiek? Maar wat is er niet authentiek aan een tegelfabrikant die zegt "Win een nieuwe keukenvloer door dit bericht te liken en verspreiden"? Moet de laatste er per se bij zetten dat het hem alleen maar om meer winst gaat? Het lijkt me dat de reactie van degene die het bericht verspreidt en liket in elk geval authentiek is: die wil een nieuwe keukenvloer.

Facebook heeft zijn eigen interpretatie van authenticity, hier linken ze naar door.

Ze zijn op zoek naar nieuws feeds die entertainen of informeren.

Quote:
AUTHENTIC COMMUNICATION
The strength of our community depends on authentic communication. The feedback we’ve gotten tells us that authentic stories are the ones that resonate most. That’s why we work hard to understand what type of stories and posts people consider genuine — so we can show more of them in News Feed. And we work to understand what kinds of stories people find misleading, sensational and spammy, to make sure people see those less.

Met authentiek bedoelen ze volgens mij vooral dat verhalen niet misleidend, sensationeel of spammy mogen zijn. Dan kun je nog een hele discussie voeren over wanneer een bericht spammy is of niet. Ik denk dat er een heel groot grijs gebied is. De beslissing om "click bait headlines" minder bereik te laten hebben komt al uit maart dit jaar. Ik heb nog geen gevolgen kunnen waarnemen voor like / win acties van mijn klanten want die lopen nog steeds even goed.

Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons