Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Webshop die uit opties productprijs kan uitrekenen

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Webshop die uit opties productprijs kan uitrekenen (3954 keer gelezen)
Highio
Moderator

Re: Webshop die uit opties productprijs kan uitrekenen
« Highio Antwoord #15 Gepost op: 27 oktober 2017, 14:08 »

Wat voor rekenmiddelen gebruik je zelf om offertes samen te stellen? Dit soort kopers laat zich naar mijn idee graag leiden of is misschien minder op de prijs. Ik zou ze voor alles dan ook richting telefonisch contact sturen. Jij bent immers de expert of zo zullen potentiële klanten jou al snel zien. Nu raak je ze als risico kwijt voordat je contact hebt kunnen krijgen.

Offerte aanvragen? en Telefoonnummer moeten in CHOCOLADELETTERS voorop bovenaan de website.

Groet,

Highio
svenh
Senior

« svenh Antwoord #16 Gepost op: 27 oktober 2017, 15:35 »

Waar ik op uit ben is dat als alleen "buikbak" moet aanklikken en dan daar alle opties toevoegd:

Formaat
Materiaal
Sticker, snijtekst of ingefreest (+eventueel ingekleurd) logo
Gatenset + Aantal gaten
inzetraster+ aantal vakken

Maar elke optieprijs volgt uit een berekening, niet uit een vast bedrag.

Als je dan hoeveelheid kiest wordt uit alle gekozen opties de prijs per stuk berekend.

Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk: http://www.svendingtray.com
svenh
Senior

« svenh Antwoord #17 Gepost op: 27 oktober 2017, 15:40 »

Tot nu toe reken ik alle prijzen in een spreadsheet uit maar dat kost te veel tijd.

Bovendien bellen klanten vaak meteen en hoor ik de telefoon niet.
Dat staat ook op de webste bij het telefoonnummer dus dat weten ze, het is dan fijn als ze wel verder kunnen met het voorstel naar hun klant.

Er zijn klanten bij die het idd niets heel veel uitmaakt maar ik heb ook klanten die als referentie een euroknallerwinkel hebben.
Die filter ik er liever van tevoren uit.

Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk: http://www.svendingtray.com
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #18 Gepost op: 27 oktober 2017, 16:44 »

Quote:
Bovendien bellen klanten vaak meteen en hoor ik de telefoon niet.
Dat staat ook op de webste bij het telefoonnummer dus dat weten ze, het is dan fijn als ze wel verder kunnen met het voorstel naar hun klant.

Denk dan toch aan een betere oplossing zoals een terugbelfunctie of iemand die de telefoongesprekken in ieder geval wél aanneemt. Of misschien een pdf als download die klanten alvast kunnen aanvinken o.i.d.

Quote:
Er zijn klanten bij die het idd niets heel veel uitmaakt maar ik heb ook klanten die als referentie een euroknallerwinkel hebben.
Die filter ik er liever van tevoren uit.

Dat weet je binnen een halve minuut aan de telefoon. Onze standaard voorraad buikbakken beginnen bij x, maatwerk en fully customized branded vanaf y...   

Ik zou meer moeite hebben met aanvragers van een maatwerkofferte die weinig of geen geduld hebben of die geen volledige contactgegevens willen verstrekken. Ik begrijp dat je dus ook met reclamebureau's werkt als tussenpersoon. Misschien zelf toch eens wat directer werven bij grote merken?

Back on topic: standaard hebben de verschillende webshopsystemen een zekere functionaliteit. Er zijn per pakket ongetwijfeld diverse extra modules ontwikkeld die toch heel dicht in de buurt van jouw behoefte en wensen zouden moeten kunnen komen. Kwestie van demo's nalopen.

Weekendgroet,

Highio
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons