Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Nieuwsbrief > verzoek tot inschrijven

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Nieuwsbrief > verzoek tot inschrijven (2493 keer gelezen)
Piet Rol
Ondernemer
Senior

Nieuwsbrief > verzoek tot inschrijven
« Piet Rol Gepost op: 16 november 2017, 14:06 »

Ik zoek naar een legale manier om nieuwe geïnteresseerden te benaderen voor een nieuwsbrief. Mag ik, onder de huidige wetgeving:

• Een mail sturen met het verzoek lid te worden van de nieuwsbrief?
  • Als dat niet mag, een analoge uitnodiging sturen om lid te worden van de nieuwsbrief?

Het idee is om startende bedrijven in een specifieke sector éénmalig te benaderen. Als dat op bovenstaande manier niet mag, hoe doe je dat dan wel?
Peter Bonjernoor
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

Re: Nieuwsbrief > verzoek tot inschrijven
« Peter Bonjernoor Antwoord #1 Gepost op: 16 november 2017, 14:10 »

1. Nee, je mag geen email sturen om te vragen of je emails mag sturen
2. Ja, als je rekening houdt met bel-me-niet registers en andere regels

Ab Bauer
App bouwer
Legend

« Ab Bauer Antwoord #2 Gepost op: 16 november 2017, 14:22 »

Quote : Piet Rol op 16 november 2017, 14:06
Als dat op bovenstaande manier niet mag, hoe doe je dat dan wel?

1) Schrijf een (flut) rapportje over iets binnen je branche. Er zijn zelfs whitelabel pdfs te koop voor een paar tientjes.
2) Maak een landingspage waar mensen hun email adres moeten afgeven voor ze dit 'kadootje' mogen ontvangen.
3) Koop wat Adwords of Facebook traffic in om naar die pagina te sturen.

et voilà  

app bouwer van iPhone en iPad apps
L'acrobate qui lit
Legend

« L'acrobate qui lit Antwoord #3 Gepost op: 16 november 2017, 14:43 »

Quote:
et voilà  

...een hele lijst met wegwerpmailadressen en een paar mensen die daar net niet slim genoeg voor zijn en dus wellicht jouw ideale klant?  

je vous prie d'agréer messieurs et mesdames, l'expression de mes sentiments distinguées.
Piet Rol
Ondernemer
Senior

« Piet Rol Antwoord #4 Gepost op: 16 november 2017, 14:57 »

Hebben geen interesse in (flut) adressen, wel in mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in de business.

Idealiter haken we in op de startersmarkt (kvk inschrijvingen) en starten daar. Als ik Peter goed begrijp en nu ik Direct Marketing: Wat mag wel en wat niet? lees, mogen we wel een analoge uitnodiging sturen.

Vind overigens het idee van een whitepaper gericht op deze groep met een e-mail verzoek ook een leuk idee.

En geen zorgen, we gaan niet spammen. Houd ik ook niet van   
TwaBla
Legend

Re: Nieuwsbrief > verzoek tot inschrijven 2 reuzen
« TwaBla Antwoord #5 Gepost op: 16 november 2017, 15:10 »

En het hoeft helemaal geen flutrapportje te zijn. Deel een aantal observaties en eventueel voorspellingen*, nodig mensen uit om deel te nemen aan een kort onderzoekje (een vraag of tien/twintig in een semigestructureerde opzet), gebruik de resultaten voor een nieuwe publicatie en je hebt je mallemolen aan het werk.

* Bestaat er al een linkedin-groep?

De donkere kant van Dick Bruna. Kunsthal half-maart/half-augustus Zie de kracht van grafisch ontwerp.
Peter Bonjernoor
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

« Peter Bonjernoor Antwoord #6 Gepost op: 16 november 2017, 16:20 »

Quote : Piet Rol op 16 november 2017, 14:57
Als ik Peter goed begrijp en nu ik Direct Marketing: Wat mag wel en wat niet? lees, mogen we wel een analoge uitnodiging sturen.

Tenzij de adressen de non-mail indicator hebben - ik weet niet of die adressen bij reguliere verkoop ook meegeleverd worden, maar bij grote partijen wel, en die moeten daar dus zelf op filteren.

TwaBla
Legend

« TwaBla Antwoord #7 Gepost op: 16 november 2017, 16:34 »

Quote : TwaBla op 16 november 2017, 15:10
...nodig mensen uit om deel te nemen aan een kort onderzoekje (een vraag of tien/twintig in een semigestructureerde opzet), gebruik de resultaten voor een nieuwe publicatie en je hebt je mallemolen aan het werk.

Dat is nou zo typisch van onderzoek. Schraap 200 respondenten uit een panel en je hebt onderzoek dat niet representatief is voor heel Nederland. Vind veertig vakgenoten uit een veel kleinere populatie en die hele statische rimram wordt een stuk minder* belangrijk. Een prima manier om eigen waarnemingen en voorspellingen te toetsen, maar ook om de conversatie op gang te brengen. Zeker als je naast je nieuwsbrief ook een platform biedt (blog, forum, linkedin-groep) om de aangereikte onderwerpen te bespreken.

* Kansberekening geldt altijd, maar je kan ook met zachte conclusies (indicaties) werken.

De donkere kant van Dick Bruna. Kunsthal half-maart/half-augustus Zie de kracht van grafisch ontwerp.
Henk-Jan de Meer
de Digitale Herrieschopper
Junior

« Henk-Jan de Meer Antwoord #8 Gepost op: 18 december 2017, 16:53 »

Zorg ervoor dat mensen jouw website bezoeken en dat er dan een krachtig aanmeldformulier online staat dat mensen triggert om zich in te schrijven. Zelf doe ik dat ook op mijn website, door onder andere iets weg te geven. Succes!

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |
Peter Bonjernoor
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

« Peter Bonjernoor Antwoord #9 Gepost op: 18 december 2017, 17:50 »

Quote : Henk-Jan de Meer op 18 december 2017, 16:53
Zorg ervoor dat mensen jouw website bezoeken en dat er dan een krachtig aanmeldformulier online staat dat mensen triggert om zich in te schrijven. Zelf doe ik dat ook op mijn website, door onder andere iets weg te geven. Succes!

Ik moest echt zoeken totdat ik op 'Nieuws' in de zijlijn een klein formuliertje zag. Hardly 'krachtig' dat 'triggert'...  

imagination_
Newbee

« imagination_ Antwoord #10 Gepost op: 30 december 2017, 01:05 »

Ik weet niet om wat voor product/dienst het gaat, maar ik zou werken met social media. Nieuwsbrieven worden lang niet altijd gelezen, hangen veel regels aan vast en werkt m.i. minder effectief als social media.
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons