Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Higherlevel.nl
  Bedrijfsstrategie, ondernemingsplannen en bedrijfsprocessen
  Commercie en marketing
  Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)
Pagina's: 1 ... 215 216 [217]
Auteur  Onderwerp: Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic) (518025 keer gelezen)
Richard Theuws
Legend

Re: Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)
« Richard Theuws Antwoord #3240 Gepost op: 24 november 2016, 15:21 »

Quote : CynthiaP op 24 november 2016, 11:59
Quote:
A Thousand Things | Event planning

Leuk! Zoiets zoek ik inderdaad. Het zegt wel iets over wat ik doe, maar komt toch professioneel over.

hehe ja ze verzint niet voor niks namen voor haar beroep (o.a.)  

JansenmeteenJ
Super Senior

« JansenmeteenJ Antwoord #3241 Gepost op: 25 november 2016, 11:32 »

Waarom één naam? Gewoon een basisnaam en voor elke activiteit een handelsnaam.
Mocht activiteit niet bevallen switch je vlot naar ander activiteit, bovendien voorkom je vreemde combinaties.
Annedien Hoen
Expert Member
Legend

« Annedien Hoen Antwoord #3242 Gepost op: 25 november 2016, 18:06 »

"Quote:
Wedding planner en event manager zijn wel heel verschillende doelgroepen. En je 'pakt' mensen op een ander moment in hun leven. (stelletjes die gaan trouwen smijten geld over de balk ;-))
Het klopt inderdaad dat de doelgroepen uiteen lopen, maar mijn rol als Event Manager wijkt juist niet erg af. Dat is de reden dat ik me op beide doelgroepen wil richten."

Mijn punt is dat het niet handig is om je op twee doelgroepen te richten. Trouwende stelletjes letten op de roze strikjes en pakken en nette kapsels en of hun leverancier wel HET product voor ze heeft, want het is wel DE dag.

Iemand die een event wil laten plannen zoekt iemand die achter de schermen de boel retestrak regelt en professioneel is. Iemand die een huwelijk plant denkt niet aan een 'event planner' maar aan een 'wedding planner'. En mensen denken bij een wedding planner niet ook aan iemand die hun event wel eens even strak zal regelen.
"Huwelijken en andere events" bekt niet lekker ;-)
(Hoewel je je feitelijk gezien op dezelfde skills baseert ...)

Hele andere customer journey, hele andere positionering, hele andere doelgroep.

Creatieve Intelligentie Avonturier | Creative Intelligence Adventurer
www.annedienhoen.nl
Petrr1
Newbee

« Petrr1 Antwoord #3243 Gepost op: 12 september 2017, 19:05 »

Hi forumleden,

Hopelijk heb ik dit in het goede sub-board geplaatst.

Lang anoniem rondgekeken op HigherLevel en sinds twee weken mijn baan opgezegd om fulltime te gaan ondernemen. Tot dusver een heel goed besluit, maar het is inmiddels wel de hoogste tijd om me voor het eerst tot jullie te wenden voor wat advies. ;-)

Alles staat klaar; de administratie, het concept, de website, de eerste 2 klanten hebben getekend (hoera!). Maar voordat ik ga beginnen met bijvoorbeeld een SEA campagne of content marketing, heb ik nog 1 groot besluit te maken. En ik blijf maar dubben.. over de merknaam.

Concept: we gaan onze klanten adviseren over en ondersteunen bij een geluksgericht personeelsbeleid. Omdat investeren in het geluk van je personeel zich uitbetaalt in bijvoorbeeld een verlaagd ziekteverzuim en verhoogde productiviteit.

Ik heb lang de naam WorkFuel in het achterhoofd gehad, maar merk dat veel mensen het niet goed verstaan. Vooral het woordje 'Fuel' veroorzaakt nogal eens verwarring. Reden om een alternatief te overwegen, en dat is WorkJoy geworden.

1) Wat vinden jullie sterker, in de breedste zin van het woord? (dekt de lading / krachtig / goed verstaanbaar / etc.)
2) Herkennen jullie het dat 'WorkFuel' niet lekker 'bekt'?

Jullie input wordt sterk gewaardeerd. Mocht het topic ergens ander thuishoren, dan hoor ik dat graag.

Fijne avond allemaal!
« Laatste verandering: 12 september 2017, 21:58 door Highio »
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #3244 Gepost op: 12 september 2017, 21:59 »

Goedenavond Petrr1,

allereerst welkom als actief lid op ondernemersforum Higherlevel!

Ik heb jouw openingsbericht licht aangepast en verplaatst naar ons verzameltopic 'Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam'.

Andere meelezers of nieuwe leden wijs ik tevens graag op ons voorsteldraadje, maar dat heb je bij deze ook al gedaan.   

Als inhoudelijke reactie vind ik de genoemde namen niet geweldig. Misschien zou je daar niet tussen moeten willen kiezen, maar eerder eens even offline moeten sparren met bijvoorbeeld Annedien Hoen (zie boven)?

Wie is de 'we' die je noemt?

(mod)groet,

Highio

Annedien Hoen
Expert Member
Legend

« Annedien Hoen Antwoord #3245 Gepost op: 13 september 2017, 09:44 »

Quote : Petrr1 op 12 september 2017, 19:05
Hi forumleden,

Hopelijk heb ik dit in het goede sub-board geplaatst.

Lang anoniem rondgekeken op HigherLevel en sinds twee weken mijn baan opgezegd om fulltime te gaan ondernemen. Tot dusver een heel goed besluit, maar het is inmiddels wel de hoogste tijd om me voor het eerst tot jullie te wenden voor wat advies. ;-)

Alles staat klaar; de administratie, het concept, de website, de eerste 2 klanten hebben getekend (hoera!). Maar voordat ik ga beginnen met bijvoorbeeld een SEA campagne of content marketing, heb ik nog 1 groot besluit te maken. En ik blijf maar dubben.. over de merknaam.

Concept: we gaan onze klanten adviseren over en ondersteunen bij een geluksgericht personeelsbeleid. Omdat investeren in het geluk van je personeel zich uitbetaalt in bijvoorbeeld een verlaagd ziekteverzuim en verhoogde productiviteit.

Ik heb lang de naam WorkFuel in het achterhoofd gehad, maar merk dat veel mensen het niet goed verstaan. Vooral het woordje 'Fuel' veroorzaakt nogal eens verwarring. Reden om een alternatief te overwegen, en dat is WorkJoy geworden.

1) Wat vinden jullie sterker, in de breedste zin van het woord? (dekt de lading / krachtig / goed verstaanbaar / etc.)
2) Herkennen jullie het dat 'WorkFuel' niet lekker 'bekt'?

Jullie input wordt sterk gewaardeerd. Mocht het topic ergens ander thuishoren, dan hoor ik dat graag.

Fijne avond allemaal!

Bedankt voor de mention @Highio :-)

Ik werk o.a. als naamstrateeg/naambedenker, vandaar.
Wat ik mis in je verhaal is meer statements over je identiteit en kernwaarden. Ik lees de business case (geluk betaalt zich uit) maar niets over waar jij/jullie voor staan en wat voor merk jullie willen zijn. Dan blijf je hangen in gesteggel over of iets lekker bekt of niet in plaats van de betekenis van de naam en het verhaal dat je wilt vertellen . Als je die essentie te pakken hebt kom je al dichter bij een naam die klopt bij je strategie.
Hoe ik het altijd aanpak met een klant is dat we eerst  grondig naar de essentie op zoek gaan en dat samenvatten, een inspirerende ambitie neerzetten, zodat je weet 'waar je van bent', welke kern/merkwaarden onderliggend zijn aan je bedrijf en dan vloeit daar veel logischer een naam uit.
Ik heb ook veel gewerkt als identiteitontwerper/merkexpert dus vandaar dat ik zo de nadruk leg op het voortraject - in mijn ervaring komen daar veel betere namen uit, en heb je bovendien meteen grondstof voor je verdere profilering, logo, communicatie, strategie.

Ik heb toevallig een tijdje terug een organisatieontwikkelaar die ook met geluk bezig is aan een nieuwe naam geholpen en ik merkte dat je, als je niet uitkijkt, in de bedachte namen in een soort heppie de peppie sfeertje terechtkomt die geen recht doet aan het belang en gewicht van geluk.
Laat maar weten of je een keer naar Leiden wilt komen voor een goed gesprek/sessie hierover, voor startups wil ik nog wel eens voor een item uit mijn verlanglijstje werken ;-) (word ik gelukkig van ;-))

Creatieve Intelligentie Avonturier | Creative Intelligence Adventurer
www.annedienhoen.nl
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #3246 Gepost op: 6 januari 2018, 20:24 »

Ter inspiratie een mooie verzameling bedrijfsnamen als jaaroverzicht: Eau Eau Den Haag en nog veel meer (leukste bedrijfsnaam van 2017).

Groet,

Highio

odes22
Newbee

« odes22 Antwoord #3247 Gepost op: 28 januari 2018, 13:44 »

Hallo, ik weet niet of mijn post hier goed staat, of dat ik reageer op een bestaande topic?

Ik ben bezig met plannen om een winkel te starten. Pieker me suf over een naam. Ik had een mooie bedacht, zelfs meerdere maar nu zijn de plannen ietwat veranderd en daar passen de namen niet meer bij.
Activiteiten: verkopen van (veelal) handgemaakte, opgeknapte spullen, met name alles voor in en rond het huis.
Het wordt daarnaast ook een soort van creatief atelier waar een paar mensen met een verstandelijke beperking werken (dagbesteding/werk). Zij helpen mee met de zelfgemaakte spullen en die worden ook verkocht.
Namen als Tover Atelier, createlier  of Creakado bestaan helaas al. Belangrijk is dat de domeinnaam nog vrij is uiteraard.
De naam moet makkelijk uitspreekbaar zijn, maar niet te kinds.
Een naam die een begrip wordt in de omgeving. En liefst een naam die wat zegt over de zelfgemaakte creatieve producten.
Lastig.
Daarom mijn vraag of jullie nog ideeën hebben?
Groetjes, Fiona
Adtractie BV
Junior

« Adtractie BV Antwoord #3248 Gepost op: 28 februari 2018, 10:37 »

Hallo Fiona,

creadroom.nl is nog vrij. Creatief, droom en syndroom.

Ik denk dat je met wat je doet niet teveel moet proberen te verwijzen in je domeinnaam. Wat je maakt weten de mensen na korte tijd toch wel. Daarom kan je beter voor een naam kiezen die niet te direct naar je restauraties of de mensen met een beperking verwijst. Met creadroom.nl zou je nog uit de voeten kunnen. De naam is makkelijk te onthouden en heeft inhoud. Maar meerdere activiteiten in een enkele domeinnaam die ook nog goed te onthouden is werkt vaak niet.

Grt,
Frank
Bigdeal
Junior

« Bigdeal Antwoord #3249 Gepost op: 28 februari 2018, 12:57 »

Ik zou kijken naar een domein die jezelf representeert, je wilt dat het lokaal een begrip wordt dus ik zal vooral kijken naar jezelf en niet teveel leunen op wat je doet en met welk soort mensen.

Een naam hoeft niet perse datgene te benoemen dat je doet, zoals Frank dat al heeft gezegd hierboven. Daarvoor hebben we slagzinnen, websites, reclame uitingen en logo's voor uitgevonden.
Minimex
Newbee

« Minimex Antwoord #3250 Gepost op: 19 april 2018, 17:36 »

Ik ga binnenkort starten als eenmanszaak in bouwsector. Onder andere klussen en in de bouw. Verder zal ik ook alle werkzaamheden verrichten die hierbij horen zoals schilderen, tegelleggen ect.

Alleen zat ik nog met een probeem. De naam. Veel bedrijven hebben hun eigen naam en dat wil ik op een of ander manier niet.

Weten jullie een leuke bedrijfsnaam voor deze sector. Creatief zijn mag
Hoofdgebruiker
Legend

Re: Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic) 1 reus 1 kneus
« Hoofdgebruiker Antwoord #3251 Gepost op: 19 april 2018, 17:53 »

"Mini bouwt maxi"

Even serieus. Als je als starter niet eens je eigen bedrijfsnaam kan verzinnen, bespaar jezelf de moeite. Kom op man. Een bedrijfsnaam! Dat lukt toch nog wel? En wil je je gekozen naam later aanpassen, kan dat altijd nog.

Tip: speel met woorden. Zoek en verzamel (relevante) woorden die in je opkomen en probeer ze te combineren.

Verder nog: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten-of-overnemen/bedrijf-starten-w...

Je moet juist uitgaan van je eigen creativiteit. Die heb je wel. Inspiratieloos? Dagenlang brainstormen! Op lange termijn komt je creativiteit tot uiting, want dit ontstaat door middel van ideeen. Dus niet vanaf dag 1. Focus op de lange termijn.

Bob de webbouwer
Legend

Re: Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic) 1 reus
« Bob de webbouwer Antwoord #3252 Gepost op: 19 april 2018, 17:54 »

Bob de bouwer natuurlijk   

Nee hoor, geintje. Waar ben je gevestigd? Misschien kun je daar iets mee. Zoiets als Brabant Bouw (bestaat al maar ter indicatie).

@ hoofdgebruiker, een goede naam is juist heel belangrijk en niet iets wat je later zomaar verandert (ivm naamsbekendheid, drukwerk, domeinnaam, belettering enzovoorts) dus dat kun je maar beter meteen goed doen. Niks mis mee om hier wat advies te vragen.

Het vinden van opdrachten is nog een veel belangrijkere ondernemersvaardigheid dan het verzinnen van een naam, dat is namelijk iets wat je continu nodig hebt om te overleven. Ik meen me te herinneren dat een niet nader te noemen persoon daar een tijdje terug een topic over heeft gehad hier  

Daar was overigens ook niets mis mee, dit forum is er immers om te leren van andere ondernemers. Maar ga dan niet anderen vertellen dat ze dat niet mogen doen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.
Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #3253 Gepost op: 19 april 2018, 18:48 »

Goedenavond Minimex,

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Jouw openingsbericht heb ik toegevoegd aan onze verzameldraad.

Modgroet,

Highio

Highio
Moderator

« Highio Antwoord #3254 Gepost op: 5 juni 2018, 10:08 »

Minimex, ben je inmiddels 'in business'?

Groet,

Highio

Pagina's: 1 ... 215 216 [217]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons