Bedrijf runnen terwijl je in het buitenland woont

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Bedrijf runnen terwijl je in het buitenland woont (201 keer gelezen)
gaviria2017
Newbee

Bedrijf runnen terwijl je in het buitenland woont
« gaviria2017 Gepost op: 20 april 2017, 19:08 »

We hebben in het buitenland (buiten EU) een goed lopend familiebedrijf en ik ben hard aan het nadenken hoe ik het bedrijf zal gaan voortzetten in geval mijn ouders overlijden.

Het betreft een bedrijf in de beauty industrie (behandelingen, etc) dus we hebben ook personeel en een manager.

De 2 belangrijkste vragen die ik heb zijn:

Bestaan er bepaalde kassa systemen waarbij diefstal moeilijk wordt gemaakt? Er wordt helaas niet gepint dus dat is geen optie.

Bestaan er camera surveillance systemen waarbij ik alles goed in de gaten kan houden? Zo ja, suggesties?

Als iemand nog meer tips heeft hoor ik dat graag!
TwaBla
Legend

Re: Bedrijf runnen terwijl je in het buitenland woont
« TwaBla Antwoord #1 Gepost op: 20 april 2017, 21:28 »

Met een camera in de gaten houden is gedoemd te mislukken.

Je ouders leven nog? Lijkt me dat die dan lokale opvolging kunnen verzorgen, als de kids in Nederland blijven wonen. Nu in investeren scheelt straks een boel zorgen.

Caesar non supra grammaticos
Paul Stuyver
Legend

Re: Bedrijf runnen terwijl je in het buitenland woont
« Paul Stuyver Antwoord #2 Gepost op: 21 april 2017, 23:52 »

Buitenland, geen EU, dan mogen we rustig denken aan semi bananen-republiek.

Jouw belang is niet belang van diegene die jouw toko gaat runnen.

Jij ver weg? Op afstand managen en enkel muntjes stapelen ? Droom droom

Je kan beter met jouw ouders praten over verkopen terwijl de toko nog goed draait.

Wordt er leuk verdient dan zou een optie zijn iemand te vinden die mede eigenaar wordt, bij wijze 10 of 20% en hiernaast een bescheiden salaris ontvangt zodat zijn of haar inkomsten direkt gerelateerd zijn aan omzet/groei. Hiernaast maak je deze persoon legaal aansprakelijk voor boekhouding en rapportage aan jullie en zo deel je de koek.

Je moet wel wat overwicht hebben anders wordt je zo onder de voeten gelopen en loop je risico dat de toko afglijd en je uiteindelijk alles kwijt bent.

| Leds save the planet | http://www.proton-industries.com |
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons