Een auto tuning bedrijf beginnen

Pagina's: [1] 2 3 4
Auteur  Onderwerp: Een auto tuning bedrijf beginnen (5432 keer gelezen)
MikeProost
Junior

Een auto tuning bedrijf beginnen
« MikeProost Gepost op: 16 maart 2015, 20:44 »

Hallo allemaal,

Een paar vrienden en ik zijn grote fan van auto's en vooral American Muscle Cars, we zouden met ons vijven graag een tuning shop willen beginnen vooral gericht op de categorie 'American Muscle Cars'
Maar we zijn ook groot fan van racen met onze wagens op het circuit en doen dat ook regelmatig
(Een beetje het idee van Fast and Furious voor degene die die films kennen)
We willen onze shop/werkplaats zoals daar (op zelfde manier)
Maar onze vraag is; wat is er allemaal mogelijk etc.
Zelf heb ik altijd al naar Amerika willen gaan en daar gaan wonen en zo een shop hebben en mijn vrienden denken daar het zelfde over
Zijn nu erg aan het twijfelen tussen hier beginnen of dat we met z'n tienen naar Amerika gaan (Vriendinnen/Vrouwen mee natuurlijk)

Alvast bedankt, Mvg Mike (en Crew)
Jeroen Bakker
Legend

Re: Een auto tuning bedrijf beginnen
« Jeroen Bakker Antwoord #1 Gepost op: 16 maart 2015, 21:04 »

Mag ik vragen hoe oud je bent Mike?
Christine
je suis charlie
Legend

« Christine Antwoord #2 Gepost op: 16 maart 2015, 21:21 »

Ken je de "muscle car" scene in Nederland een beetje? Er is een groep die wel 's drift voorstellingen geeft, die rijden allemaal in zulke auto's, ik neem aan dat er meer van zulke groepen zijn. Zij weten wat er is op het gebied van tuning.

Als je googlet vind je ook wel bedrijven:

http://www.lekimportcars.nl/en/modification-tuning/ford-usa-tuning-en

http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Ford-Mustang-serie-3913.html

christine.nl    Ciphermail        Maas AItech            Moto Gymkhana
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #3 Gepost op: 16 maart 2015, 22:25 »

In aanvulling op Jeroen ben ik benieuwd waar in Nederland (mocht je blijven) de bedrijfsactiviteiten gepland worden.

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...
Jean Ecogeneration
Ecogeneration pelletverwarmin g
Super Senior

« Jean Ecogeneration Antwoord #4 Gepost op: 16 maart 2015, 23:46 »

In de high-end custom/tuning wereld (niet die van de standaard chiptuners en de bodykits uit de folder) gaat het toch vooral om je staat van dienst. Je begint met je naam op te bouwen door je eigen auto's zelf te tunen en customizen. Daarna doe je wat klusjes tegen kostprijs voor vrienden en bekenden. En als je dan heel goed bent dan wordt je hopelijk gevraagd waardoor je wat geld ermee kunt gaan verdienen. En als je dat kunstje een paar keer geflikt hebt dan kun je eens overwegen om er een bedrijf van te maken en de toekomst van je crew en aanhang op het spel te gaan zitten.

Begin jaren 90 heb ik een vergelijkbare droom gerealiseerd met vrienden: in een voormalige varkensstal hebben we toen enkele jaren een bodyshop gehad waar we in de weekenden klassiekers en sportauto's opknapten en customizden. Ondanks dat we in het wereldje een zeer goede reputatie hadden bleef het echter vooral een liefhebberij waar je nooit allemaal een vol inkomen mee kon genereren. Als je echt de volle mep begint te vragen haken toch veel mensen af.

Als je geinterresseerd bent in het tunen van Amerikaanse auto's kun je ook eens in Zweden gaan kijken: daar leeft de Amerikaanse tuningscene ook enorm.

vriendelijke groet,

Jean

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.
www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be
MikeProost
Junior

« MikeProost Antwoord #5 Gepost op: 20 maart 2015, 19:29 »

Quote : Jeroen Bakker op 16 maart 2015, 21:04
Mag ik vragen hoe oud je bent Mike?

Ik ben 24, de jongste van ons
Maar heb de meeste ervaring op dit gebied
MikeProost
Junior

« MikeProost Antwoord #6 Gepost op: 20 maart 2015, 19:31 »

Quote : Highio op 16 maart 2015, 22:25
In aanvulling op Jeroen ben ik benieuwd waar in Nederland (mocht je blijven) de bedrijfsactiviteiten gepland worden.

Groet,

Highio

Als wij hier blijven zal het in de buurt van Weert/Nederweert

Groeten,

Mike
MikeProost
Junior

« MikeProost Antwoord #7 Gepost op: 20 maart 2015, 19:36 »

Quote : Jean Ecogeneration op 16 maart 2015, 23:46
In de high-end custom/tuning wereld (niet die van de standaard chiptuners en de bodykits uit de folder) gaat het toch vooral om je staat van dienst. Je begint met je naam op te bouwen door je eigen auto's zelf te tunen en customizen. Daarna doe je wat klusjes tegen kostprijs voor vrienden en bekenden. En als je dan heel goed bent dan wordt je hopelijk gevraagd waardoor je wat geld ermee kunt gaan verdienen. En als je dat kunstje een paar keer geflikt hebt dan kun je eens overwegen om er een bedrijf van te maken en de toekomst van je crew en aanhang op het spel te gaan zitten.

Begin jaren 90 heb ik een vergelijkbare droom gerealiseerd met vrienden: in een voormalige varkensstal hebben we toen enkele jaren een bodyshop gehad waar we in de weekenden klassiekers en sportauto's opknapten en customizden. Ondanks dat we in het wereldje een zeer goede reputatie hadden bleef het echter vooral een liefhebberij waar je nooit allemaal een vol inkomen mee kon genereren. Als je echt de volle mep begint te vragen haken toch veel mensen af.

Als je geinterresseerd bent in het tunen van Amerikaanse auto's kun je ook eens in Zweden gaan kijken: daar leeft de Amerikaanse tuningscene ook enorm.

Ik heb nu zelf al een aantal gecustomized (Eigen auto's maar ook van vrienden, familie, vrienden van vrienden etc.)
We krijgen nu soms de vraag om een auto te customizen etc. en de klanten zijn gelukkig zeer tevreden, we vinden het heel erg leuk om te doen en we verdienen er wel al wat mee, maar net zoals U ook al zei; niet genoeg om mee rond te komen (Nog niet hopen we)

Zweden klinkt ook wel erg interessant, bedankt!

Mvg, Mike
Bazzio
natuurlijk gezond
Legend

« Bazzio Antwoord #8 Gepost op: 23 maart 2015, 01:18 »

"leef je droom" is een quote van een vriend van mij, dus als dit is wat jullie willen moet e er gewoon voor gaan!
je zal goed moeten nadenken over het verdienmodel, zoals eerder al aangegeven gaat het toch lastig worden om alleen hiermee je boterham te verdienen en al helemaal voor 5 gezinnen.

wellicht gecombineerd met multifunctioneel autocentrum waar je ook terecht kan voor onderhoud aan alle merken, wasstraat, bandenshop, tankstation, hamburgerrestaurant, etc.?

"zoek het maar uit"
MikeProost
Junior

« MikeProost Antwoord #9 Gepost op: 23 maart 2015, 12:17 »

Quote : Bazzio op 23 maart 2015, 01:18
"leef je droom" is een quote van een vriend van mij, dus als dit is wat jullie willen moet e er gewoon voor gaan!
je zal goed moeten nadenken over het verdienmodel, zoals eerder al aangegeven gaat het toch lastig worden om alleen hiermee je boterham te verdienen en al helemaal voor 5 gezinnen.

wellicht gecombineerd met multifunctioneel autocentrum waar je ook terecht kan voor onderhoud aan alle merken, wasstraat, bandenshop, tankstation, hamburgerrestaurant, etc.?

Dat is inderdaad een goed idee, we zijn nu aan het overwegen om naast Muscle Cars ook onderhoud en tankstation erbij te pakken eventueel ook nog bandenshop

Bedankt voor de reactie,
mvg. Mike
Bazzio
natuurlijk gezond
Legend

« Bazzio Antwoord #10 Gepost op: 24 maart 2015, 01:41 »

denk gelijk een stap verder, combineer met snelle motoren... past er goed bij.   

"zoek het maar uit"
Think Twice
Legend

« Think Twice Antwoord #11 Gepost op: 24 maart 2015, 09:52 »

Is het niet zo dat het tunen juist vaak door de liefhebbers zelf wordt gedaan? En je hebt het over naar Amerika gaan? Dat kan je wel vergeten, daar kom je niet in, tenzij je een paar ton mee neemt.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)
Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen
Mathias@evelo
Legend

« Mathias@evelo Antwoord #12 Gepost op: 24 maart 2015, 11:16 »

Zoiets dan: https://www.youtube.com/watch?v=EVPhCMHcMB4    ?

Cool  

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.
MikeProost
Junior

« MikeProost Antwoord #13 Gepost op: 24 maart 2015, 13:02 »

Quote : Think Twice op 24 maart 2015, 09:52
Is het niet zo dat het tunen juist vaak door de liefhebbers zelf wordt gedaan? En je hebt het over naar Amerika gaan? Dat kan je wel vergeten, daar kom je niet in, tenzij je een paar ton mee neemt.

Veel mensen willen het inderdaad zelf wel doen (De liefhebbers dan natuurlijk) maar heel veel mensen hebben geen verstand van Nitrous Oxygen/PDFR Fuel Injections/Spark Systems etc. etc.
We zijn ook een groot fan van de custom race wereld

Geld is niet ons grootste probleem, we hebben €275.000 en kunnen eventueel nog genoeg bij de bank lenen

Mvg. Mike
MikeProost
Junior

« MikeProost Antwoord #14 Gepost op: 24 maart 2015, 13:04 »

Quote : Bazzio op 24 maart 2015, 01:41
denk gelijk een stap verder, combineer met snelle motoren... past er goed bij.   

Alles met snelheid is welkom  
het leven is veel te kort om 50 te rijden als je ook 150 kan gaan toch?
Pagina's: [1] 2 3 4  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons