hulp gevraagd voor starten snoepwinkel

Pagina's: [1] 2 3 ... 7
Auteur  Onderwerp: hulp gevraagd voor starten snoepwinkel (26989 keer gelezen)
snoepje
Junior

hulp gevraagd voor starten snoepwinkel
« snoepje Gepost op: 1 april 2012, 13:39 »

ik ben al redelijk ver met mijn plannen voor het starten van een snoepwinkel. alleen ik kan geen branchecijfers vinden. bij de kvk is het heel algemeen, detailhandel en er zijn ook bv autobedrijven bij opgeteld.

wie kan mij op weg helpen om duidelijke branchecijfers te vinden. ik heb cbs geprobeerd, lijkt wel of het chinees is, begrijp er niet veel van.

ik heb al een locatie, financiering ook, geen lening van de bank o.i.d. puur renteloos van familie.

is er toevallig iemand die zelf een snoepwinkel heeft, die zou mij heel erg kunnen helpen, ook met andere dingen.

alvast bedankt.

ik zit met meerdere vragen, maar ik wil eerst dit uitpluizen, dit moet ik allemaal hebben voor mijn BBZ- aanvraag.
snoepje
Junior

Re: hulp gevraagd voor starten snoepwinkel
« snoepje Antwoord #1 Gepost op: 1 april 2012, 14:12 »

is er echt niemand die me kan helpen?
Roel J
Organisatie HL Dag
Moderator

« Roel J Antwoord #2 Gepost op: 1 april 2012, 14:34 »

Quote : snoepje op  1 april 2012, 14:12
is er echt niemand die me kan helpen?

tuurlijk wel maar die genieten misschien van hun vrije zondag.. na 32 minuten vragen of niemand kan helpen is wel een heel klein beetje heel erg ongeduldig..

kortom als je wat meer geduld hebt komt er vanzelf iemand voorbij die je op weg kan helpen..
Y Happy Level
Legend

« Y Happy Level Antwoord #3 Gepost op: 1 april 2012, 14:50 »

Quote : snoepje op  1 april 2012, 13:39
ik heb al een locatie, financiering ook, geen lening van de bank o.i.d. puur renteloos van familie.

dit moet ik allemaal hebben voor mijn BBZ- aanvraag.

Waar heb je de BBZ voor nodig als financiering er al is?

Wat betreft je vraag. Ik zou gewoon is een stad 30 km verder opzoeken waar een snoepwinkel zit,neem wat lekkers voor de koffie mee en vraag of ze wat vragen willen beantwoorden. Kan me niet voorstellen dat je de deur uit gezet wordt  

aantal winkel in snoep en chocolaterie

aantal winkels per gemeente

exploitatiebeeld snoepwinkels

bestedingen in snoepwinkels

Danny
« Laatste verandering: 1 april 2012, 15:00 door Happy Feet »

Bart Kooiman
Super Senior

« Bart Kooiman Antwoord #4 Gepost op: 1 april 2012, 15:03 »

Kijk eens bij HBD

edit: zie dat Danny me al voor is   
« Laatste verandering: 1 april 2012, 15:05 door Bart_Kooiman »

snoepje
Junior

« snoepje Antwoord #5 Gepost op: 1 april 2012, 15:31 »

Quote : Happy Feet op  1 april 2012, 14:50

dit moet ik allemaal hebben voor mijn BBZ- aanvraag.

Waar heb je de BBZ voor nodig als financiering er al is?

Wat betreft je vraag. Ik zou gewoon is een stad 30 km verder opzoeken waar een snoepwinkel zit,neem wat lekkers voor de koffie mee en vraag of ze wat vragen willen beantwoorden. Kan me niet voorstellen dat je de deur uit gezet wordt  

aantal winkel in snoep en chocolaterie

aantal winkels per gemeente

exploitatiebeeld snoepwinkels

bestedingen in snoepwinkels

Danny

bedankt allemaal vor jullie reacties, ja ik ben inderdaad wat ongeduldig   

de bbz is alleen voor voorziening in levensonderhoud, dus een uitkering, mocht ik niet genoeg verdienen. en daar vragen ze ook een soort ondernemingsplan met alle cijfers
snoepje
Junior

« snoepje Antwoord #6 Gepost op: 1 april 2012, 18:53 »

oh en ik denk niet dat een snoepwnkel zijn concurrent gaat helpen aan cijfers en andere info, hoeveel kopjes koffie en lekkers ik ook meeneem  
Y Happy Level
Legend

« Y Happy Level Antwoord #7 Gepost op: 1 april 2012, 18:56 »

Quote : snoepje op  1 april 2012, 18:53
oh en ik denk niet dat een snoepwnkel zijn concurrent gaat helpen aan cijfers en andere info, hoeveel kopjes koffie en lekkers ik ook meeneem  

Een snoepwinkel 30 km verder is nou
Niet echt een concurrent...

SimonV
Legend

Re: hulp gevraagd voor starten snoepwinkel 1 reus
« SimonV Antwoord #8 Gepost op: 1 april 2012, 22:32 »

Dat er steeds meer snoepwinkels verdwijnen, lijkt me geen stimulans een snoepwinkel te beginnen… Kennelijk neemt de vraag af.
Als jij echter snoep gaat verkopen dat nergens anders te krijgen is, maak je natuurlijk wel veel meer kans (zoals zelfgemaakte bonbons).

Ook zonder branchecijfers zul je toch kunnen inschatten hoeveel snoep je per dag moet verkopen om winst te maken, dus hoeveel klanten je per dag zult moeten krijgen?

Ik ben zelf gek op snoepwinkels, maar koop gemakshalve toch doorgaans snoep in de supermarkt… Waarom zou ik wel bij jou binnenlopen?

Bazzio
natuurlijk gezond
Legend

« Bazzio Antwoord #9 Gepost op: 2 april 2012, 00:30 »

bij mij in het centrum zit een succesvolle onafhankelijke snoepwinkel, het kan dus wel Simon ....

belangrijke reden om daar binnen te lopen ipv een supermarkt is natuurlijk het assortiment, in een supermarkt liggen een paar vakken vol met standaardsnoep, in de 'candy shop' kan je met een mini winkelmandje/bakje rondlopen en zelf een snoeppakket samenstellen en uiteraard hebben ze een groot assortiment zelfschep snoep.

belangrijk voor een snoepzaak is de locatie, je hebt voldoende passanten nodig en zorg voor voldoende aantrekkelijke aanbiedingen in bakken bij de voordeur!

"zoek het maar uit"
snoepje
Junior

« snoepje Antwoord #10 Gepost op: 8 april 2012, 19:04 »

bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ben even niet online geweest. ik was namelijk druk bezig met het plan.

ik ga naast schepsnoep ook soft ijs, slush puppie, milkshakes en softijs met een extra ingredient ( m&m's , stroop wafel ...enz, denk aan de grote hamburgketen)

nu loop ik tegen het volgende aan.

ik weet niet goed hoe ik mijn omzet moet bepalen en besteding per klant. ik wil ( en moet) dat wel uitleggen in mijn plan.

heeft er iemand tips? ik dacht zelf aan de totale omzet (daar zit dan de supermarkt enz. bij) en daarvan het marktaandeel van snoep- en chocolateriezaken nemen. dan heb ik de omzet van de snoep- en choco zaken. en nu zit ik vast.

moet ik gaan schatten? in ieder geval loop ik hier vast.

ik hoop dat ik er met jullie hulp uitkom
SimonV
Legend

« SimonV Antwoord #11 Gepost op: 8 april 2012, 22:31 »

Het blijft wat mysterieus: de financiering is rond, maar van wat?
Je hebt geen idee hoeveel klanten je kunt verwachten en hoeveel deze zullen omzetten.
Je kunt het ook omdraaien: hoeveel omzet zul je per dag moeten draaien om winst te maken?
In de winter zul je weinig ijs verkopen, dus dan zul je het alleen moeten hebben van je schepsnoep.
Als je de vereiste omzet per dag weet, kun je schatten hoeveel klanten je daarvoor per dag moet krijgen. En of dit aantal klanten haalbaar is op jouw locatie.

Misschien heb je iets aan een vergelijkbare vraag van een snackbar

snoepje
Junior

« snoepje Antwoord #12 Gepost op: 9 april 2012, 13:21 »

Quote : SimonV op  8 april 2012, 22:31
Het blijft wat mysterieus: de financiering is rond, maar van wat?
Je hebt geen idee hoeveel klanten je kunt verwachten en hoeveel deze zullen omzetten.
Je kunt het ook omdraaien: hoeveel omzet zul je per dag moeten draaien om winst te maken?
In de winter zul je weinig ijs verkopen, dus dan zul je het alleen moeten hebben van je schepsnoep.
Als je de vereiste omzet per dag weet, kun je schatten hoeveel klanten je daarvoor per dag moet krijgen. En of dit aantal klanten haalbaar is op jouw locatie.

Misschien heb je iets aan een vergelijkbare vraag van een snackbar

wat vind je er mysterieus aan? de financiering is rond in de vorm van leningen van familie. ik heb dus geen bankkrediet nodig.

de inventaris is voor 70% tweedehands, dus veel ben ik er niet aan kwijt.

ik heb alleen een bbz-uitkering nodig, omdat de grote toegangsweg naar mijn winkel tot eind van het jaar opengebroken is voor herinrichting. dus een kleine aanvulling voor levensonderhoud.

voor die bbz-uitkering moet ik wel een beknopt plan en cijfers overleggen. ik moet die cijfers wel kunnen onderbouwen. ik dacht dat er misschen een vaste formule is om aan de hand van het aantal inwoners en nog een aantal gegevens tot een omzet te komen. ik heb wel een bedrag in gedachte, dat is dus het minimale bedrag aan omzet per dag dat ik zou moeten halen. ik moet 100 eur per dag draaien , 7 dagen per week open in de zomermaanden. met de scholieren die elke dag in de pauze door de winkelstraat lopen en het grote aantal kinderen van de basisscholen in de buurt moet dit toch wel lukken.

sorry als het wat verwarrend is, maar ik moet dit zo snel typen , omdat mn kinderen huilen om mijn aandacht.

ik hoop dat je het begrijpt, anders kan ik het op een rustiger tijdstip wat beter uitleggen.
SimonV
Legend

« SimonV Antwoord #13 Gepost op: 9 april 2012, 14:01 »

Mysterieus: je familie geeft je een zak met geld zonder dat zij hoeven te weten of ze het ooit terug zullen zien? Zij zullen toch ook enige financiële onderbouwing wensen, met een omzetprognose? Ik kan voorstellen dat je geen financiering krijgt als je plan te veel risico’s bevat… Maar in ieder geval prettig dat je geen bank nodig hebt!

In een kinderrijke buurt zou € 100,- omzet per dag inderdaad haalbaar moeten zijn. Als elk kind zo’n 3 euro zou besteden, zou je elke dag 30 klantjes moeten krijgen. Alleen in de schoolpauzes zie ik vaak al tientallen kinderen de supermarkt ingaan om snoep in te slaan…

SimonV
Legend

« SimonV Antwoord #14 Gepost op: 9 april 2012, 16:44 »

Als je kijkt naar je "ijssalon"-kant, kun je wel wat gegevens vinden.

Gemiddelde resultatenrekening ijssalons

Voorbeeld ondernemingsplan ijssalon

Je krijgt meer info als je googelt op: omzet ijssalons

Pagina's: [1] 2 3 ... 7  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons