Van harte welkom op ons ondernemersforum

Kom jij ook naar ons volgende evenement?

Uitbesteden op provisiebasis?

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Uitbesteden op provisiebasis?  (886 keer gelezen)
Geertschimmel
Newbee

Uitbesteden op provisiebasis?
« Geertschimmel Gepost op: 7 februari 2018, 16:28 »

Hallo allemaal,

We kennen allemaal de vele bedrijven bij wie je terecht kan als je bepaalde werkzaamheden bijvoorbeeld in de marketinghoek wil uitbesteden. Doorgaans betaal je hier een flink tarief, of is het uurtje factuurtje.

Ik ben benieuwd of er ondernemers zijn die heel graag bepaalde werkzaamheden zouden willen uitbesteden, maar dit niet doen, of niet kunnen vanwege de hoge kosten of zijn er andere zaken waar je tegenaan loopt als ondernemer om dit niet te doen?

Hoe zou je aankijken als je taken zoals marketing, copywriting etc. kan uitbesteden op provisiebasis, over wat je daadwerkelijk verkoopt?
Zie het als een "No Cure, No Pay" basis.
Kijk je er als ondernemer dan opeens anders tegenaan?

Ter info: met ons bedrijf helpen we al een aantal ondernemers op deze basis, maar ik ben benieuwd of hier uberhaupt vraag naar is van meer ondernemers?
Wouter Hol
Raad van Advies
Legend

Re: Uitbesteden op provisiebasis?
« Wouter Hol Antwoord #1 Gepost op: 7 februari 2018, 16:33 »

Marketing op provisiebasis is heel normaal, dit heet affilliate marketing.

Ik ben dan wel weer benieuwd hoe je copywriting op provisiebasis praktisch zou uitvoeren.

Ik heb weer eens een blog geschreven over een piramidespel. Dit keer is het de Dagcoin "cryptocurrency" die ik uitgeplozen heb.
Geertschimmel
Newbee

« Geertschimmel Antwoord #2 Gepost op: 7 februari 2018, 16:41 »

Nee, affiliate bedoel ik niet. Het gaat niet om adverteren, maar echt om de marketing uitbesteden. (of andere werkzaamheden zoals Sales, Systeembeheer, Copywriting of Vormgeving)
Wouter Hol
Raad van Advies
Legend

« Wouter Hol Antwoord #3 Gepost op: 7 februari 2018, 16:43 »

Blijft mijn vraag staan hoe je dat praktisch uit zou voeren. Al helemaal als ik systeembeheer zie staan. Hoe zou je systeembeheer op provisiebasis uitvoeren?

Ik heb weer eens een blog geschreven over een piramidespel. Dit keer is het de Dagcoin "cryptocurrency" die ik uitgeplozen heb.
Norbert Bakker
B2BSure, verzekeringen en risicobeheer
Moderator

« Norbert Bakker Antwoord #4 Gepost op: 7 februari 2018, 18:34 »

Quote : Geertschimmel op  7 februari 2018, 16:28
Kijk je er als ondernemer dan opeens anders tegenaan?

Ja, zie de 44 bestaande topics op Higherlevel over no cure no pay marketing, werken op provisiebasis of beloning op behaalde resultaten.

Maar in de praktijk valt het toch weer tegen: gaat de commissie over alle verkopen in plaats van alleen de toename, of is de commissie simpelweg veel te hoog (10% van mijn omzet kan 100% van mijn winst zijn, en dat ga ik niet betalen), of levert het klanten op die veel minder rendabel zijn dan mijn bestaande klanten. Ik wil alleen betalen voor extra rendement.

Quote:
Systeembeheer

Een staffunctie op provisiebasis zegt al genoeg: niet gerelateerd aan rendement maar aan omzet.

mmint
Legend

« mmint Antwoord #5 Gepost op: 7 februari 2018, 19:05 »

Ik zie op de website "marketing, sales, copywriting, vormgeving, webdevelopment". Doe je daar systeembeheer bij, dan is dat volgens mij voldoende om de opvolger van Google voor me te realiseren. Neem gerust 40% provisie en stuur mij dan elk jaar maar de rest, dan hebben we het verder nergens meer over...
pinacce
Junior

« pinacce Antwoord #6 Gepost op: 21 februari 2018, 11:28 »

Volgens mij ligt er toch een beetje aan over welke werkzaamheden het precies gaat.
En misschien nog wat belangrijker. Hoe je dit kan monitoren.

Het effect van linkbuilding is bijvoorbeeld goed te monitoren.
Het effect van aanpassingen aan je website (vormgeving) weer wat minder.

Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons