Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Fouten in het handmatig sorteerproces.

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Fouten in het handmatig sorteerproces. (3638 keer gelezen)
WalterBrokx
Filmmaker
Legend

Re: Fouten in het handmatig sorteerproces.
« WalterBrokx Antwoord #15 Gepost op: 8 september 2017, 00:42 »

Wat belangrijk is om te weten is of dat 1 persoon de pakketten over 3 karren moet verdelen of dat 3 personen iedereen eigen kar hebben.
In het eerste geval is fouten maken een stuk makkelijker, want alles moet snel snel snel.
Mijn ervaring met orders sorteren en controleren is dat niet iedereen met 3 dingen tegelijk bezig kan zijn zonder fouten te maken.

In het tweede geval heeft niet iedereen het even druk, maar zullen minder fouten gemaakt worden.

Combineer dit inderdaad met kleurlabels en met postkarren met die kleur aan de rand van de bodem en de 'rekken' en je maakt het al moeilijker om fouten te maken.

BrokxMedia - Audiovisueel Ontwerp
Boeiende Bedrijfsfilms, Commercials & Onlinevideo
Bezig met een korte film. De eerst teaser staat hier:
https://www.facebook.com/KoekjesKorteFilm/videos/411303572584235/
Ritzema
barcodewinkel.n l levert Barcode & Point of Sale Apparatuur
Super Senior

« Ritzema Antwoord #16 Gepost op: 9 september 2017, 17:14 »

Topicstarter nog van plan om enige feedback te geven?   

janlak89
Newbee

« janlak89 Antwoord #17 Gepost op: 12 september 2017, 09:15 »

Beste collega's  

Ten eerste hartelijk bedankt voor de vele reacties op mijn post. Inmiddels heb ik besloten de kleurcode uit te gaan proberen. Dit wel door middel van een simpele ronde sticker handmatig op het label te plaatsen. Dit met de gedachte erachter om eerst het effect hiervan uit te testen en de resultaten te meten.

Helaas hebben we echt niet de ruimte om een sorteermachine in te bouwen, hoe het nu is kunnen we net alles plaatsen. Daarnaast is het wel noodzaak om iemand de rolcontainer te laten instapelen, aangezien we producten hebben van alle soorten en maten.

Ik ben werkzaam in een pand dat veel te klein is voor de aantallen die we omzetten, de plannen en ontwikkelingen zijn er al voor een nieuw pand, echter deze zal pas maart 2019 gerealiseerd zijn. We zoeken dus echt een oplossing die deze tijd kan overbruggen, zonder te grote investeringen. ( Het nieuwe pand zal immers volledig effectief en efficiënt ingedeeld worden.)

Nogmaals bedankt voor de vele reacties, mochten er nog ideeen zijn hoor ik ze graag.
En sorry voor de late reactie, vakantie en drukte hebben ervoor gezorgd dat dit er even tussendoor is geschoten.

Groeten,
Jan
svenh
Senior

« svenh Antwoord #18 Gepost op: 12 september 2017, 12:51 »

Quote : Ron van der Kolk op 20 augustus 2017, 22:47
Extra controlestappen zijn niet LEAN   

Extra controle stappen kunnen wel degelijk lean zijn.
Als je met de extra controle vervelend werk weet te vermijden dan heb je je proces al verbeterd.

Maar een proces zo ombuigen dat geen extra controle nodig is, da's natuurlijk wel het beste.

Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk: http://www.svendingtray.com
Jason2017
Senior

« Jason2017 Antwoord #19 Gepost op: 12 september 2017, 15:20 »

Ik zou zeggen voeg een scanner toe aan het sorteerproces. Zo ging dat ook in de tijden dat ik in het sorteercentrum van post-nl werkte. Het is eigenlijk meer een mentaal verschil als je het mij vraagt. Nu lees je de label of zie je de kleurcode en gooi je het poststukje in de juiste bak. Met een kleurcode zal het aantal errors wellicht afnemen maar het is eigenlijk geen verandering. Het is alleen (iets) makkelijker om de juiste bak te herkennen

De oplossing
Voeg er een scanner aan toe, scan je het product en dan krijg je ook nog extra bevestiging op de scanner in welke bak het pakket moet komen. Je moet dan het pakket scannen en daarna een label scannen op de  juiste BAK  als je ervoor staat! Op deze manier is het dus onmogelijk om een fout te maken. Heb tijdens mijn studententijd bij meerdere bedrijven orders gepickt die van dit systeem gebruik maakte. Niet voor niets realiseer ik mezelf nu dus.

Als je een product hebt met code A en je gaat daarna voor bak B staan en dan scan je het label op bak B dan krijg je een foutmelding.

Bezoek elegantweaves weave haar en Weavehaar.nl voor
het beste Weave haar van het web.
Tonino
Legend

« Tonino Antwoord #20 Gepost op: 12 september 2017, 16:38 »

Als je scant weet je ook direct dat het label er (goed) op zit.
Anders kun je straks de pakketten zonder label bij het sorteercentrum gaan ophalen (wordt je zelf wel lean van).

Jason2017
Senior

« Jason2017 Antwoord #21 Gepost op: 13 september 2017, 11:13 »

Quote : Tonino op 12 september 2017, 16:38
Als je scant weet je ook direct dat het label er (goed) op zit.
Anders kun je straks de pakketten zonder label bij het sorteercentrum gaan ophalen (wordt je zelf wel lean van).

Als je het verzendlabel voor je neus hebt weet je ook direct in welke sorteer bak het pakje moet liggen. Maar alsnog gooien mensen het vaak in de verkeerde bak.

Bezoek elegantweaves weave haar en Weavehaar.nl voor
het beste Weave haar van het web.
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons