verzegeling product verpakkingen

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: verzegeling product verpakkingen (2431 keer gelezen)
Ondernemer Nijmegen
Legend

Karma: 1

Berichten: 292

Re: verzegeling product verpakkingen
« Ondernemer Nijmegen Antwoord #15 Gepost op: 11 januari 2018, 10:46 »

Quote : Cosara op  9 januari 2018, 13:46
kleding - om het even lingerie of iets anders - kan je in een fysieke winkel gewoon passen, dus dat zou allemaal onder het retourrecht moeten vallen. Probleem is wel dat er een wezenlijk verschil is tussen passen en dragen.
 
dat is waarom geweigerd moet worden. weet niet hoe de wet daarover nu is maar over lingerie was altijd onduidelijkheid.
Quote:
Sommige zaken zou je domweg niet online moeten verkopen, omdat de wetgeving met betrekking tot afstandsverkopen, te vaak de werkbaarheid en realiteit uit het oog verliest.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 
helaas worden wetten gericht op online verkopen veelal gemaakt door mensen die zelf nog nooit online wat gekocht hebben. en de wetten zijn altijd ter bescherming van ouderwetse stenen winkels. maar dat moet je niet belemmeren om online te verkopen, moet naar oplossingen zoeken. In mijn geval mag ik merendeel weigeren maar uit klantvriendelijkheid zoek ik dus oplossing om wel te kunnen laten retouren.
Ondernemer Nijmegen
Legend

Karma: 1

Berichten: 292

Re: verzegeling product verpakkingen
« Ondernemer Nijmegen Antwoord #16 Gepost op: 11 januari 2018, 10:50 »

Quote : Highio op  9 januari 2018, 13:54
Is het een gek idee om dit eens met het verkooppplatform op te nemen (schriftelijk of account manager)? Verkopen zij zelf ook goederen zonder recht van retour? Is die automatische retouroptie dan niet uitgeschakeld?

I.p.v. verzegelen zou je ook een fluoriserende waarschuwings- of informatiesticker op pakbon en product kunnen plakken (na openen niet (te) retourneren).

Groet,

Highio

 
Je hebt bij Bol.com elke keer met een ander te maken en elke medewerker interpreteert de regels anders. heb ik al aantal keer geprobeerd een eenduidig antwoord te krijgen maar niet gelukt.
Ze hebben dus wel producten die ze mogen uitsluiten, maar doen dat niet. als ze wat retour krijgen wat  niet verkoopbaar meer is gooien ze het weg of stoppen dat in partijen die weer aan opkopers worden doorverkocht.
Die fluorescerende sticker heeft dus al nadeel dat je reacties krijgt: nee hoor, is echt niet open geweest.
Ik moet het dus kunnen controleren of echt niet open geweest is.
Op pakbon gaat een sticker komen die aangeeft dat na verbreken zegel niet retour kan.
Ondernemer Nijmegen
Legend

Karma: 1

Berichten: 292

Re: verzegeling product verpakkingen
« Ondernemer Nijmegen Antwoord #17 Gepost op: 11 januari 2018, 10:53 »

Quote : Romano Sandee op  9 januari 2018, 18:27
Ik heb ditzelfde met mijn producten. Ik heb daarvoor ook de nodige zaken getest en uiteindelijk ben ik bij 2 producten uit gekomen. Ik gebruik deze verzegelingslabels van 19x100 ml welke ik over de dop plak en dan over de zijkant van een flesje plaats. Ik vind de labels prettig werken omdat ze geen residu of plaklaag achter laten en op het moment dat iemand (een poging tot) een label te verwijderen, komt op het label "opened" te staan waardoor je weet dat iemand de verzegeling verbroken heeft.

Voor geschenksetjes of een combinatie van producten gebruik ik echter liever een sealbag welke transparant is. De klant kan dus dan wel door de verpakking heen kijken. Ik maak op de sealbag wel altijd een extra vermelding dat bij het verbreken van de verzegeling het recht van retour vervalt.

Edit:
Ik lees net dat het niet veel mag kosten en dat 50 cent per zegel te veel is. Je kan je ook afvragen wat te veel is. Wanneer je een product moet afschrijven omdat het gebruikt is of überhaupt al twijfelachtig is dat het product gebruikt is, lijkt mij dat je veel meer moet afschrijven dan 50 cent.

 
50 cent is echt te duur ja voor een zegel.
Voor producten die ik via mijn eigen shop verkoop zou wel kunnen maar niet voor producten via externe kanalen, daar betaal ik behoorlijk veel commissie en moet ik ook nog eens heel goedkoop zijn om daar wat te kunnen verkopen.
Nu weiger ik retouren dus zoveel mogelijk. dus als klant ondanks dat toch retour stuurt dan krijgt hij zijn geld niet terug en kan hij product bij ons weer komen ophalen.
Ondernemer Nijmegen
Legend

Karma: 1

Berichten: 292

Re: verzegeling product verpakkingen
« Ondernemer Nijmegen Antwoord #18 Gepost op: 11 januari 2018, 10:54 »

Quote : TwaBla op  9 januari 2018, 20:59
Quote : Ondernemer Nijmegen op  9 januari 2018, 11:45
Ik krijg nu dus tegen de regels teveel terug wat ik moet afkeuren en loop ook risico op wraak van klanten die niet retour mogen sturen, als die beoordelingsverzoek krijgen krijg je van dat soort klanten heel slechte beoordelingen en was er met van alles en nog wat iets mis. En de beoordeling op bol.com is heilig, te lage beoordeling en je verkoopt (vrijwel) niks meer.
 
Met een technische verzegeling los je het probleem niet op dat de klant meent ook een geopend product terug te mogen sturen.

Jammer, maar helaas.   

 
klopt, maar dan kan ik controleren of het wel of niet open is geweest. zal geen 100% oplossing zijn maar verwacht dat ik daarmee toch echt wel tegen de 90% minder discussies over krijg en klanten dus tegemoet kan komen.
Ondernemer Nijmegen
Legend

Karma: 1

Berichten: 292

Re: verzegeling product verpakkingen
« Ondernemer Nijmegen Antwoord #19 Gepost op: 11 januari 2018, 11:01 »

Quote : Patrick Keizer op  9 januari 2018, 23:29
Ik lees in jouw antwoord dat Bol.com gelijkaardige producten retour neemt en vervolgens weggooit. Waarom verhoog je je prijs per setje niet waardoor ook jij de retourzendingen zonder verlies kunt weggooien, of beter nog laten recyclen? Ik lees altijd dat "sex sells" of willen jouw klanten voor een dubbeltje op de eerste bedrand zitten/liggen?
 
Om op Bol.com te verkopen moet je aan veel zaken voldoen.
Zonder al te veel problemen bied je je producten aan, maar dan sta je dus bij lijstje overige verkopers van dat product. vrijwel onzichtbaar en vanaf die plek verkoop je vrijwel niks.

Verkopen komen pas op gang als je in het koopblok terecht komt.
Om daar te komen moet je aan de minimum eisen voldoen:
- minimaal een cijfer 8 als beoordeling op de vraag algemeen. daaronder kom je niet in koopblok
- 98% op tijd geleverd
- 100% tracktrace codes
- max 2% van orders annuleren

Als je daar allemaal aan voldoet maak je kans op koopblok.
Dan hangt er er vanaf of je in koopblok komt welke verkoper het best scoort op de volgende punten:
- laagste prijs
- snelste levertijd

En pas als je daarop dus de beste score hebt (en bol niet zelf die producten bied) dan kom je in koopblok en maak je echt kans op verkopen.

Dus prijs verhogen: dan zakt je kans op koopblok dus behoorlijk.

Dus klanten willen niet altijd perse voor de laagste prijs gaan maar zonder juiste verhouding van prijs en levertijd zullen ze mij gewoon niet zien en dus niks bij mij kopen.
Ondernemer Nijmegen
Legend

Karma: 1

Berichten: 292

Re: verzegeling product verpakkingen
« Ondernemer Nijmegen Antwoord #20 Gepost op: 11 januari 2018, 11:03 »

ik ga nu eens de volgende sluitzegel proberen
https://www.jolfix.nl/sluitzegel-25mm-perm-perforatie.html
eens kijken hoe permanent die lijm is
had even gebeld en kreeg van hun nog als tip de volgende te proberen: https://www.jolfix.nl/sluitzegel-25mm-permanent-papier-transparant.html die zouden nog lastiger heel los te maken zijn.
Romano Sandee
Massage specialist
Legend

Karma: 137

Berichten: 1551



Re: verzegeling product verpakkingen
« Romano Sandee Antwoord #21 Gepost op: 11 januari 2018, 14:37 »

Quote : Ondernemer Nijmegen op 11 januari 2018, 10:53
50 cent is echt te duur ja voor een zegel.
Voor producten die ik via mijn eigen shop verkoop zou wel kunnen maar niet voor producten via externe kanalen, daar betaal ik behoorlijk veel commissie en moet ik ook nog eens heel goedkoop zijn om daar wat te kunnen verkopen.
Nu weiger ik retouren dus zoveel mogelijk. dus als klant ondanks dat toch retour stuurt dan krijgt hij zijn geld niet terug en kan hij product bij ons weer komen ophalen.
 

Ik betaal voor de verzegelstrip (bij 3 rollen inkoop) 13 cent per verzegeling. Maar goed, je moet denk ik voor jezelf de vraag leggen hoeveel ergenis/tijd het kost om klanten te weigeren op die wijze op voorwaarden welke je op de voorhand niet duidelijk hebt gesteld en niet controleerbaar is.

Als het voor jou financieel niet uit kan om via een extern verkoopkanaal als bol.com te verkopen. Misschien moet je jezelf dan afvragen of het wel het juiste verkoopkanaal voor jou is...

Romano Sandee
Massage specialist
Legend

Karma: 137

Berichten: 1551



Re: verzegeling product verpakkingen
« Romano Sandee Antwoord #22 Gepost op: 11 januari 2018, 17:09 »

Quote : Ondernemer Nijmegen op 11 januari 2018, 11:03
... die zouden nog lastiger heel los te maken zijn.
 

En in hoeverre is dit een klantvriendelijke oplossing? Ik denk dat je goed moet kijken naar de balans dat het én klantvriendelijk is om te verwijderen van materiaal (en geen ergenis is voor de klant) en aantoonbaar is dat de klant de verpakking heeft geopend.

Highio
Moderator

Karma: 336

Berichten: 7618



Re: verzegeling product verpakkingen
« Highio Antwoord #23 Gepost op: 11 januari 2018, 17:54 »

heel los

Geen idee hoe jullie plaatjes nu op het verkooppplatform belanden, maar misschien moet je er een balk onder of kader omheen zetten: hygiëne product, uitgesloten van retournering. Dan is geen discussie mogelijk.

Dit is een mogelijke conversiekiller, maar voor de probleemgroep kun je natuurlijk een paardenmiddel overwegen. Andersom geeft dit redelijke of gezonde klanten een 'garantie' dat jullie een frisse webshop zijn.

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...
Ondernemer Nijmegen
Legend

Karma: 1

Berichten: 292

Re: verzegeling product verpakkingen
« Ondernemer Nijmegen Antwoord #24 Gepost op: 12 januari 2018, 10:35 »

Quote : Romano Sandee op 11 januari 2018, 14:37
Quote : Ondernemer Nijmegen op 11 januari 2018, 10:53
50 cent is echt te duur ja voor een zegel.
Voor producten die ik via mijn eigen shop verkoop zou wel kunnen maar niet voor producten via externe kanalen, daar betaal ik behoorlijk veel commissie en moet ik ook nog eens heel goedkoop zijn om daar wat te kunnen verkopen.
Nu weiger ik retouren dus zoveel mogelijk. dus als klant ondanks dat toch retour stuurt dan krijgt hij zijn geld niet terug en kan hij product bij ons weer komen ophalen.
 

Ik betaal voor de verzegelstrip (bij 3 rollen inkoop) 13 cent per verzegeling. Maar goed, je moet denk ik voor jezelf de vraag leggen hoeveel ergenis/tijd het kost om klanten te weigeren op die wijze op voorwaarden welke je op de voorhand niet duidelijk hebt gesteld en niet controleerbaar is.

Als het voor jou financieel niet uit kan om via een extern verkoopkanaal als bol.com te verkopen. Misschien moet je jezelf dan afvragen of het wel het juiste verkoopkanaal voor jou is...

 
Uiteraard is die beperking van retouren wel opgenomen in de voorwaarden. enkel lezen veel mensen dat niet of hebben er simpelweg maling aan.
En op verkopen via externe kanalen verdien ik heel weinig (of op bepaalde orders zelfs een klein verlies). Maar uiteindelijk moet dat gezien worden als marketing kanaal en moet ik die klanten zodra mijn nieuwe webshops klaar zijn de mensen bij volgende orders in mijn eigen shop binnen te zien krijgen.
en het probleem is niet dat ik retouren weiger, discussies met klanten is deels een probleem.
Maar belangrijkste is dat ik mijn klantenservice niveau wil verhogen en klanten vaker tegemoet wil kunnen komen. dan lost het grootste deel van klantdiscussies vanzelf ook op.
Ondernemer Nijmegen
Legend

Karma: 1

Berichten: 292

Re: verzegeling product verpakkingen
« Ondernemer Nijmegen Antwoord #25 Gepost op: 12 januari 2018, 10:36 »

Quote : Romano Sandee op 11 januari 2018, 17:09
Quote : Ondernemer Nijmegen op 11 januari 2018, 11:03
... die zouden nog lastiger heel los te maken zijn.
 

En in hoeverre is dit een klantvriendelijke oplossing? Ik denk dat je goed moet kijken naar de balans dat het én klantvriendelijk is om te verwijderen van materiaal (en geen ergenis is voor de klant) en aantoonbaar is dat de klant de verpakking heeft geopend.
 
De verpakking is heel makkelijk open te maken. daarbij scheurt het papieren zegel dus en vervalt de mogelijkheid van retour sturen.
Ik bedoelde dus dat zegel niet zonder beschadigen losgemaakt kan worden en weer teruggeplakt kan worden.
Ondernemer Nijmegen
Legend

Karma: 1

Berichten: 292

Re: verzegeling product verpakkingen
« Ondernemer Nijmegen Antwoord #26 Gepost op: 12 januari 2018, 10:39 »

Quote : Highio op 11 januari 2018, 17:54
heel los

Geen idee hoe jullie plaatjes nu op het verkooppplatform belanden, maar misschien moet je er een balk onder of kader omheen zetten: hygiëne product, uitgesloten van retournering. Dan is geen discussie mogelijk.

Dit is een mogelijke conversiekiller, maar voor de probleemgroep kun je natuurlijk een paardenmiddel overwegen. Andersom geeft dit redelijke of gezonde klanten een 'garantie' dat jullie een frisse webshop zijn.

Groet,

Highio

 
De informatie op het platform wordt samengesteld vanaf alle verkopers samen. wordt getest welke info het beste converteerd en dat wordt dan gebruikt, foto kan dus van leverancier 1 komen, naam van leverancier 2, omschrijving van leverancier 3 enz.
En in regels staat dat ik geen zaken (plaatjes/text) aan foto's mag toevoegen.

Maar als het goed is krijg ik vandaag een 3 tal sluitzegels binnen als monster en dan ga ik eens proberen hoe die werken.
Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

Karma: 93

Berichten: 1504



Re: verzegeling product verpakkingen
« Branko Collin Antwoord #27 Gepost op: 19 januari 2018, 14:28 »

Off topic: ik heb Arnoud Engelfriet jouw situatie voorgelegd, maar dan vanuit het oogpunt: wat zijn de juridische verplichtingen van de webwinkelier?

Hij heeft daar een stukje over geschreven. Misschien/waarschijnlijk wist je wat hij schrijft al, maar het leek me leuk te vermelden. Praktische toepassing lijkt me nul (of je moet een hekel aan je klanten hebben).

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
Pagina's: 1 [2]  


Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons